Haha, daar moet ik je wel gelijk in geven. Het is niet echt goed voor de machine maar ik heb geen alternatief dus.....
Dat klinkt wel k*t! Hoe kom je aan zo'n ontsteking?
Het is een combinatie van factoren.
Ik heb van jongs af aan platvoeten.
In het verleden heb ik daar wel eens steunzooltjes voor gehad maar in de tijd dat ik freeclimbing deed kreeg ik sterke kuiten door het vele staan op de punten van je schoenen.
Nadat ik met klimmen gestopt ben zijn die spieren verslapt en toen ik KT ging doen is mijn gewicht harder vooruit gegaan dan de kracht in mijn kuiten, daarnaast heb ik in het begin alleen standing calfraises gedaan waardoor de spieren aan de zijkant van het kuitbeen ook niet getraind werden.
Hierdoor zijn mijn voeten sterker gaan doorzakken en zijn de spieren en pezen aan de binnenzijde van de kuiten en voet overbelast geraakt.
Flink zware calfraises deden de rest...
Kreeg dus na verloop van tijd voortdurend pijn aan de linkervoet bij staan en lopen, vooral op mijn werk waar ik 8 uur sta en loop.
Fysio gehad, ontsteking kwam weer terug.
Weer steunzolen gaan halen, maar deze deugen waarschijnlijk niet.
Ben nu aan het experimenteren met kartonnetjes onder die zooltjes en nu heb ik een houding gevonden waarbij weinig pijn ontstaat.
Gevolg is dat ik momenteel standing calfraise met max. 150kg doe en de zittende variant met 35-40 kg.
Dat is dus niet echt veel.
Oplossing is waarschijnlijk een afspraak maken bij de ortopeed, zodat deze kan kijken waar in mijn houding het probleem zit.