Fitness Seller

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Tnx, op zich is het allemaal duidelijk beschreven dus ik zou hier wel wat mee moeten kunnen. Ik ga het de eerstvolgende keer gelijk eens uitproberen.

Als niet-getalenteerde-uber-ecto, heb zelfs ik 172kg omhoog gekregen vooral ook op techniek.

Ben dan ook erg nieuwsgierig wat een krachthuis als jij, met duidelijk aanleg voor de bench, omhoog krijgt met een optimale techniek...

Succes

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.982
Als niet-getalenteerde-uber-ecto, heb zelfs ik 172kg omhoog gekregen vooral ook op techniek.

Ben dan ook erg nieuwsgierig wat een krachthuis als jij, met duidelijk aanleg voor de bench, omhoog krijgt met een optimale techniek...

Succes

We zullen zien! Ik zal in ieder geval ook filmpjes van mijn bench blijven plaatsen i.v.m. techniek en vooruitgang. Op weg naar de 250!

belachelijk...:D

Nice filmpjes speknek :D
Die highland games zijn nog gevaarlijk ook damn :P

Haha, daar moet ik je wel gelijk in geven. Het is niet echt goed voor de machine maar ik heb geen alternatief dus.....

Dat klinkt wel k*t! Hoe kom je aan zo'n ontsteking?

Het is een combinatie van factoren.
Ik heb van jongs af aan platvoeten.
In het verleden heb ik daar wel eens steunzooltjes voor gehad maar in de tijd dat ik freeclimbing deed kreeg ik sterke kuiten door het vele staan op de punten van je schoenen.

Nadat ik met klimmen gestopt ben zijn die spieren verslapt en toen ik KT ging doen is mijn gewicht harder vooruit gegaan dan de kracht in mijn kuiten, daarnaast heb ik in het begin alleen standing calfraises gedaan waardoor de spieren aan de zijkant van het kuitbeen ook niet getraind werden.
Hierdoor zijn mijn voeten sterker gaan doorzakken en zijn de spieren en pezen aan de binnenzijde van de kuiten en voet overbelast geraakt.
Flink zware calfraises deden de rest...

Kreeg dus na verloop van tijd voortdurend pijn aan de linkervoet bij staan en lopen, vooral op mijn werk waar ik 8 uur sta en loop.
Fysio gehad, ontsteking kwam weer terug.
Weer steunzolen gaan halen, maar deze deugen waarschijnlijk niet.
Ben nu aan het experimenteren met kartonnetjes onder die zooltjes en nu heb ik een houding gevonden waarbij weinig pijn ontstaat.

Gevolg is dat ik momenteel standing calfraise met max. 150kg doe en de zittende variant met 35-40 kg.
Dat is dus niet echt veel.

Oplossing is waarschijnlijk een afspraak maken bij de ortopeed, zodat deze kan kijken waar in mijn houding het probleem zit.

Doe je die box-squats met opzet highbar?

getting a pretty darn strong fella btw! :thumbs:

Tnx! Is het filmpje van mijn 220 benchpress ook goedgekeurd? ;)

Tuurlijk :D
Alleen zou ik toch vragen of die spotter ze klauwen van de baar af wilt houden en ze er 3cm onder houdt...als 220kg klettert houd hij hettoch niet met zijn vingertoppen.
Maar zoals B. ook opmerkt die baar ligt wel erg hoog tijdens je box squat...vind je dat prettig, doe je het express of ?

• #1.989
Het is een combinatie van factoren.
Ik heb van jongs af aan platvoeten.
In het verleden heb ik daar wel eens steunzooltjes voor gehad maar in de tijd dat ik freeclimbing deed kreeg ik sterke kuiten door het vele staan op de punten van je schoenen.

Nadat ik met klimmen gestopt ben zijn die spieren verslapt en toen ik KT ging doen is mijn gewicht harder vooruit gegaan dan de kracht in mijn kuiten, daarnaast heb ik in het begin alleen standing calfraises gedaan waardoor de spieren aan de zijkant van het kuitbeen ook niet getraind werden.
Hierdoor zijn mijn voeten sterker gaan doorzakken en zijn de spieren en pezen aan de binnenzijde van de kuiten en voet overbelast geraakt.
Flink zware calfraises deden de rest...

Kreeg dus na verloop van tijd voortdurend pijn aan de linkervoet bij staan en lopen, vooral op mijn werk waar ik 8 uur sta en loop.
Fysio gehad, ontsteking kwam weer terug.
Weer steunzolen gaan halen, maar deze deugen waarschijnlijk niet.
Ben nu aan het experimenteren met kartonnetjes onder die zooltjes en nu heb ik een houding gevonden waarbij weinig pijn ontstaat.

Gevolg is dat ik momenteel standing calfraise met max. 150kg doe en de zittende variant met 35-40 kg.
Dat is dus niet echt veel.

Oplossing is waarschijnlijk een afspraak maken bij de ortopeed, zodat deze kan kijken waar in mijn houding het probleem zit.

Klinkt behoorlijk vervelend. Zeker als je ook nog eens werk hebt waar je constant moet staan en lopen.

Helaas kan ik bij mij in de gym alleen maar standing calfraises doen want de zittende variant hebben ze er een paar jaar geleden uitgeknikkerd wegens ruimtegebrek.

Als ik jou was zou ik toch maar een afspraak maken bij de orthopeed want misschien scheelt het een hoop ellende.

• #1.990
Doe je die box-squats met opzet highbar?

getting a pretty darn strong fella btw! :thumbs:

Tnx B! Ik weet niet of ik het opzet zou willen noemen maar het heeft ook een beetje met mijn flexibiliteit te maken. Als ik de bar lager leg komen mijn pecs op een oncomfortabele manier onder spanning te staan (zeker na de borsttraining de dag ervoor) dus vandaar dat hij wat hoger ligt.

• #1.991
Tuurlijk :D
Alleen zou ik toch vragen of die spotter ze klauwen van de baar af wilt houden en ze er 3cm onder houdt...als 220kg klettert houd hij hettoch niet met zijn vingertoppen.
Maar zoals B. ook opmerkt die baar ligt wel erg hoog tijdens je box squat...vind je dat prettig, doe je het express of ?

Goede spotters zijn moeilijk te vinden tegenwoordig he :D
Volgende keer gebruik ik spotters die aan de zijkanten staan want in een noodgeval gaat hij het toch niet meer alleen redden.
Wat betreft de boxsquat zie het antwoord hierboven.

Goede spotters zijn moeilijk te vinden tegenwoordig he :D
Volgende keer gebruik ik spotters die aan de zijkanten staan want in een noodgeval gaat hij het toch niet meer alleen redden.
Wat betreft de boxsquat zie het antwoord hierboven.

mss houden ze dan de schijven vast? :roflol:
nja als ik iemand vraag te spotten houden ze meestal ook de bar vast enzo, zeg ik dat het gewoon is voor alsk het echt niet meer omhoog krijg ...

• #1.993
Training vanavond:

Mijn trainingsmaat heeft het vanavond af laten weten dus ik heb maar even een korte training gedaan want ik had niet zo veel energie vandaag.
Helaas ook geen filmpjes kunnen maken vandaag.

Bent over row:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 3 x 160
1 x 2 x 180 Toen was ik leeg!

Chin up:
5 x 5 x BW (136)

Small grip pull up:
5 x 5 x BW (136)

Toen vond ik het genoeg voor vandaag en ik had zelfs even geen zin om biceps te trainen. Lekker naar huis en op de bank liggen voor de tv!

Haha, toch lekker getraint, kort maar krachtig.
Ik zit hier thuis vast omdat men ma loopt te whinen dat ik moet leren voor me laatste examen vrijdag en dus niet kan gaan trainen ( wtf ben ik een p*ssy lol ). Maarja ik moet nog heel wat geld enzo voor dit weekend dus ga niet te hard lopen zeiken. Denk dat ik morgenochtend stiekem ga trainen :grinny:

• #1.995
Haha, toch lekker getraint, kort maar krachtig.
Ik zit hier thuis vast omdat men ma loopt te whinen dat ik moet leren voor me laatste examen vrijdag en dus niet kan gaan trainen ( wtf ben ik een p*ssy lol ). Maarja ik moet nog heel wat geld enzo voor dit weekend dus ga niet te hard lopen zeiken. Denk dat ik morgenochtend stiekem ga trainen :grinny:

Wat doe je op dbb als je moet leren? Zet die pc uit en aan de slag! :D

Krijg wat met beetje magertjes...de meeste dlen dat niet eens hier :P

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven