XXL Nutrition

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.001
Vanmorgen weer even de dag begonnen met wat stretching omdat ik toch wat stijve spieren heb en vanavond wil ik weer echt knallen in de gym. Gisteren heb ik een beetje weinig gedaan dus dat moet vanavond gecompenseerd worden :D

nette BOR!!

• #2.003
Tnx, maar het koste veel meer moeite als vorige week maar dat zal wel gekomen zijn omdat ik weinig energie had.

Hee ouwe kom je nog as dinsdag ivm demonstratie ?
ik verwacht je wel, zie mail :) de krant is al ingeschakled !

• #2.005
Hee ouwe kom je nog as dinsdag ivm demonstratie ?
ik verwacht je wel, zie mail :) de krant is al ingeschakled !

Tuurlijk, ik had vanochtend al gereageerd op een mailtje van je vrouwtje. Jouw mail zal ik zo even lezen maar ik ben van de partij.
Lekker brugpiepers slachten........HEERLIJK!

• #2.006
Training vanavond:

Bench press:
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160
1 x 3 x 180
1 x 1 x 200
1 x 1 x 220

Vanavond geprobeerd om meer op een PL-techniek te benchen maar dat valt nog niet mee. Ik voelde wel dat ik er meer gewicht uit zou kunnen halen maar ik was nog niet volledig hersteld van maandag.

Incline bench press:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
1 x 5 x 120
1 x 5 x 130
1 x 5 x 140

Hierna waren mijn schouders echt goed zuur!

Militairy press (strict):
1 x 5 x 40
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 3 x 90
1 x 3 x 100

Hierna leek het wel alsof mijn schouders nooit meer zouden ophouden met branden!

French press:
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90

Vanavond geen filmpjes gemaakt omdat er toch geen PR's in zaten omdat vooral mijn schouders nog last hadden van maandag. Zondag ga ik highland games-onderdelen trainen en dan ga ik weer wel filmen.

Hehe wees gerust techniek verandering kan zelfs in het begin iets wat kracht kosten, maar dat komt goed...je triceps zijn sterk genoeg en je werkt genoeg aan je schouders :)

lol 220kg benchpress is je 1RM, normaal dat je niet veel meer gaat duwen direct :D
what chewie said :)

2e keer bench deze week ? geen Deadlift :eek:

dit is toch een HG-log ? :D

• #2.010
Hehe wees gerust techniek verandering kan zelfs in het begin iets wat kracht kosten, maar dat komt goed...je triceps zijn sterk genoeg en je werkt genoeg aan je schouders :)

Ja dat klopt, het is ook best lastig om ineens op techniek te gaan werken terwijl ik gewend ben om die gewichten gewoon met brute kracht omhoog te rammen. En die benchtechniek is ook niet iets wat je zomaar even kan leren na al die jaren. Maar ik vertrouw er op dat het goed komt.

• #2.011
2e keer bench deze week ? geen Deadlift :eek:

dit is toch een HG-log ? :D

Ja, ik wilde gewoon die nieuwe PL-techniek uitproberen voor mijn bench.
Deadlift doe ik vanaf nu om de week. Ik doe nu de ene week squat/boxsquat en de andere week deadlift/squat omdat ik heb gemerkt dat mijn squat de deadlift vooruit helpt.

En dit is een HG-log......maar je hebt in een ander topic kunnen lezen dat ik een bb-ende breezer ben die graag powerlift in een rokje en die de highland games als excuus gebruikt........dussss :D

Deadlift doe ik vanaf nu om de week. Ik doe nu de ene week squat/boxsquat en de andere week deadlift/squat omdat ik heb gemerkt dat mijn squat de deadlift vooruit helpt.

En dit is een HG-log......maar je hebt in een ander topic kunnen lezen dat ik een bb-ende breezer ben die graag powerlift in een rokje en die de highland games als excuus gebruikt........dussss :D

Ja, ik kan zeggen Viking is echt een breezer, vooral dat overdreven vol gel gestopte kapsel:D

toch lekkere training
jongetje in rokje:D

OK helderrr :)

heb je ook zo'n kralenketting en teenslippers ?

Training vanavond:

Bench press:
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160
1 x 3 x 180
1 x 1 x 200
1 x 1 x 220

Vanavond geprobeerd om meer op een PL-techniek te benchen maar dat valt nog niet mee.

Laat je hierdoor niet ontmoedigen, kijkend naar je huidige techniek zal het een behoorlijke ommezwaai worden en dat kost gewoon tijd. Alles wat afwijkt van het vertrouwde bewegingspatroon kan in principe "fout" of "onprettig" voelen in de eerste instantie.

Ja, ik hou je in de gaten:p

• #2.018
Laat je hierdoor niet ontmoedigen, kijkend naar je huidige techniek zal het een behoorlijke ommezwaai worden en dat kost gewoon tijd. Alles wat afwijkt van het vertrouwde bewegingspatroon kan in principe "fout" of "onprettig" voelen in de eerste instantie.

Het voelde idd niet echt prettig ook omdat ik niet erg flexibel ben dus het kost al veel moeite om mijn voeten wijder uit elkaar te plaatsen. Ook de ellebogen verder naar binnen voelt wat onwennig aan maar dat went vanzelf wel. Op zich denk ik zelf dat ik er ook nog niet meer uit kon halen omdat ik nu voor de 4e keer in 2 weken op mijn top aan het benchen was waardoor mijn schouders en triceps ook niet echt lekker aanvoelden. Dat was vooral bij het zakken van het gewicht goed te voelen.

Ik merk het maar op zich niet erg als iemand met een kritisch oog meekijkt. :thumbs: Misschien leer ik er nog wat van! ;)

Het voelde idd niet echt prettig ook omdat ik niet erg flexibel ben dus het kost al veel moeite om mijn voeten wijder uit elkaar te plaatsen.

volgens mij moet je dan gaan limbo-dansen, dan verkrijg je de gewenste soeplesse :D

ff zonder dollen, qua positie van de benen, heupen en basispanning in het hele lichaam lijkt de limbo houding in de verte wel een beetje op de "tight setup-on-the-bench" die door deskundigen wordt aangeraden!

• #2.020
volgens mij moet je dan gaan limbo-dansen, dan verkrijg je de gewenste soeplesse :D

ff zonder dollen, qua positie van de benen, heupen en basispanning in het hele lichaam lijkt de limbo houding in de verte wel een beetje op de "tight setup-on-the-bench" die door deskundigen wordt aangeraden!

Zo voelde het ook aan, haha! Maar goed volgende week ga ik voor de "herkansing".

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven