MuscleMeat

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.221
Hieronder staan mijn behaalde afstanden/hoogtes in de highland games. Je ziet eerst mijn PR's van 2006 en vervolgens mijn huidige PR's die ik sowieso nog hoop te verbeteren dit jaar. Voor het gemak heb ik het verschil in meters tussen 2006 en 2007 erachter gezet. Dit zijn alleen officiele wedstrijd-PR's en dus geen trainings-PR's die vaak hoger liggen.

Onderdeel.........................2006.....................2007......................Verschil

Hamerslingeren
Zwaar, 10kg.........................16,08m.................20,01m.................3,93m
Licht, 7kg.............................20,26m.................24,75m.................4,49m

Weight for distance
Zwaar, 25kg...........................5,00m.................7,69m...................2,69m
Licht, 12,5kg.........................13,08m...............15,24m...................2,16m

Steenstoten
Zwaar, 10kg...........................8,21m..................8,94m.................0,73m
Licht, 6kg..............................9,55m.................12,05m.................2,50m
Uit stand, 10kg.......................7,56m..................8,33m.................1,77m

Hooggooien
Zwaar, 25kg..........................3,50m..................3,90m.................0,40m
Licht, 20kg............................3,60m..................4,30m.................0,70m

De cabertoss is hier niet vermeld omdat de verschillende worpen moeilijk met elkaar te vergelijken zijn doordat de caber de ene keer zwaarder of lichter weegt dan de andere keer (natte caber is veel zwaarder dan dat hij droog is).

Laatst bewerkt:
Zwaar steen stoten uit Hink kan veel beter.. Verschil is kleiner geworden tov van uit stand! Werk aan de winkel ;) Ook de explosieve strek vormen zijn niet al te veel vooruit ( ik zie alles in verhouding )

Dus laat dat een motivatie zijn, je strek keten is te traag en je hink kan verbeterd worden :D

• #2.223
Zeer confronterend! Alsof je een paar stevige kletsen voor je b**kes krijgt, hahaha! :D Maar je hebt wel gelijk want ik heb de laatste tijd te weinig tijd besteedt aan de steen en het hooggooien omdat ik de vooruitgang op de hamer en WFD belangrijker vond. Op die onderdelen heb ik nu een redelijke vooruitgang geboekt dus nu ga ik mijn tijd weer wat meer verdelen.

Ik ben nu gemotiveerder dan ooit! :D

Idd lichte gewichten maar dat is toch wel eens lekker! Ik voel me bijna een BB-er, hahaha! :D

Benedict Magnusson noemt dat Beauty Trainink...

da's dan typisch Viking1012, voor z'n rust een beetje gaan BB-en.

Volgens mij doe jij zelfs voor het slapen gaan altijd nog even een extra training "in je hoof".

• #2.225
Tja.....ehm...het is een aangeboren afwijking denk ik, hahaha! :D

goeie verschillen viking! goed aan je techniek gesleuteld :D ben benieuwd of je volgend jaar je huidige pr's weer een flink stuk kunt verbeteren ;)

• #2.227
Ze moeten dit jaar nog voor het einde van het seizoen verbeterd worden, hahaha! (Al is het alleen maar om Stah te verslaan) ;)

• #2.228
Training vanavond:

Was een korte training met lichte gewichten maar een aardig volume.

Boxsquat:
1 x 20 x 60
1 x 20 x 70
1 x 20 x 80
1 x 15 x 90
1 x 15 x 100
1 x 10 x 110

Standing calf raises:
5 x 20 x 100

Het viel niet mee met het benauwde weer en ik ben dan ook aardig wat vocht verloren tijdens de training. Mijn benen voelen nu ook al aardig zuur aan.

goed volume ! is eens wat anders dan high weight low reps hé :D

Schrikken voor je spiertjes he dat ze niet meer alleen op ATP kunnen vertrouwen bij zo'n training.
Is idd wel eens goed om zo'n training ertussen te gooien.

• #2.233
Is zeker goed maar ik heb het de laatste 6 maanden bijna niet (lees: nooit) meer gedaan omdat ik nogal gefixeerd was op mijn krachttoename. Misschien toch maar weer wat regelmatiger doen.

Is zeker goed maar ik heb het de laatste 6 maanden bijna niet (lees: nooit) meer gedaan omdat ik nogal gefixeerd was op mijn krachttoename. Misschien toch maar weer wat regelmatiger doen.

De gymeigenaar bij ons ( dé ronny :p ) zegt dat ge best paar powerlift schema's volgt op een jaar, al dan niet dezelfde als ge der goeie gains op maakt, afgewisseld met bodybuild schemaatjes tussenin, al dan niet voor korte periodes. Zo schok je je spieren het beste en kan je lichaam niet gewoon worden aan de trainingen en blijf je dus groter & sterker worden.

• #2.235
Meestal is dat ook zo maar ik boekte nog steeds grote vooruitgang gezien mijn PR's van de laatste tijd. Er zit bij mij al een half jaar lang een goede stijgende lijn in maar het wordt wel tijd om weer eens iets anders te doen voor de afwisseling (NEE, geen Bill Starr :D).

Meestal is dat ook zo maar ik boekte nog steeds grote vooruitgang gezien mijn PR's van de laatste tijd. Er zit bij mij al een half jaar lang een goede stijgende lijn in maar het wordt wel tijd om weer eens iets anders te doen voor de afwisseling (NEE, geen Bill Starr :D).

rippetoe? :windup:

• #2.237
Hahaha......NEE! :flipoff::D

Dude waarom niet westside barbell sT ?

Ennuh waarom doe je de laatste tijd alleen maar gewone boxsquats?
Ik weet ik hoef geen kick squat van je nu te verwachten...komt wel na je vakantie :P ,maar wil wel weten wat je squat :D

Mijn boxsquat is van 165 naar 190kg gegaan, maar met 210kg gewone squat bleef ik gister mooi zitten :S Me kop stond op ontploffen en ok het was niet mijn dag 120kg voelde loodzwaar ipv opwarmgewicht...

• #2.239
WSB zou idd wel een optie kunnen zijn omdat je niet aan voorgekauwde schema's vastzit.

Ik heb even veel boxsquats gedaan omdat ik mijn gewone squat sterker wilde maken. Ik doe het zelf zo dat ik de ene week (normaal gesproken) Squat/Boxsquat doe en de andere week Deadlift/Boxsquat. Maar toevallig wilde ik laatst ook weer eens frontsquat doen dus is de gewonen squat er een paar weken bij ingeschoten.

De laatste keer heb ik 1x230 gesquat (parallel) maar die ging erg zwaar. Filmpje maak ik pas als ik de 250 haal want voor die tijd vind ik het de moeite niet. Op zich moet het na mijn vakantie wel in een maand of twee lukken.

Ik had dat vorige week ook dat de begingewichten al veel te zwaar aanvoelden en dan weet je idd dat je waarschijnlijk geen PR's gaat zetten.

Schrikken voor je spiertjes he dat ze niet meer alleen op ATP kunnen vertrouwen bij zo'n training.

??? Sorry Tom, even mieren zwanger maken, maar bij mijn weten is ATP altijd de enige energie-leverancier waar de spiertjes direct op kunnen vertrouwen.

Het is de manier waarop de voorraad ATP weer wordt aangevuld die verschillend is en afhankelijk van het soort en de duur van de activiteit.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven