XXL Nutrition

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Lekkere trainingen weer!! Je bent flink aan het HG-en zie ik! ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.263
Tnx, ik heb even wat rust van de gym genomen dus ik ga nu even wat extra tijd aan onderdelen en techniek besteden zodat ik mijn behaalde PR's nog verder kan verbeteren.

Op zich klopt het verhaal van dat ik souplesse mis in mijn romp helemaal en ik ga er ook mee aan de slag maar er klopt iets anders niet. De lichte steen (6kg) kan ik wel die extra snelheid geven t.o.v. de zware steen (10kg) (12,05m tegen 8,94m) maar het probleem ontstaat pas als ik vervolgens met een stalen kogel (7,25kg) ga stoten want dan komt die rond de 10m neer terwijl dit eigenlijk eerder 11m zou moeten zijn.

Wat ik me nu afvraag waar ligt het verschil in tussen de lichte steen en de lichte kogel. Allebei licht maar ik kan ze niet beiden dezelfde snelheid meegeven.

Blijft je hand mischien niet goed achter de kogel bij het stoten?
Dan geef je de kogel topspin mee en dat zorgt er juist voor dat ie eerder richting de aarde gaat, plus dat een deel van je kracht verspeeld wordt in rotatie ipv voorwaartse snelheid.
Dus probeer eens iets met filmen van je worpen en kijk hoe je hand uitkomt op het einde van de beweging.
(kijk dan ook als je de baan van de kogel denkbeeldig verlengt richting je schouder of die baan door je schoudergewricht loopt, loopt ie erboven of eronder dan verspeel je ook kracht)

Op deze manier analyseren is de enige manier om tot een oplossing te komen lijkt me.

• #2.265
Dat denk ik ook! Helaas was ik de laatste keer alleen aan het trainen en dan is het een beetje lastig om te filmen :D maar de volgende keer laat ik mijn stoten uit alle hoeken vastleggen.
Morgen sowieso weer een HG-training dus een ideaal moment om andere mensen mee te laten kijken.

• #2.266
HG-training vandaag:

Vanmiddag een HG-training met een aantal andere mensen gedaan en het ging op zich wel lekker.

Kogelstoten (7,25kg):
Uit stand, veel stoten, afstand allemaal rond de 10,0m
Bijstappen, paar stoten, afstand over de 10,0m

Vandaag kon ik de kogel verder in mijn nek leggen dan normaal en daardoor merkte ik gelijk verschil in afstand. Er zit dus vooruitgang in!

Caber toss:
Ging minder goed dan normaal en daarom ben ik met een kortere en lichtere caber gaan oefenen op mijn techniek. Deze was erg makkelijk te tossen (over de kop gooien) maar het ging mij voornamelijk om mijn timing van de worp.

Weight for height (zwaar, 25kg):
Dit gewicht is iets zwaarder en moeilijk te gooien omdat hij een vast handvat heeft i.p.v. een losse ring. Vorige keer gooide ik hier 3,60m mee maar vandaag lukte het om hem over de 3,80m te gooien. Dat houdt in dat ik in een wedstrijd mijn PR moet kunnen verhogen naar 4,10m.

Weight for distance (licht, 12,5kg):
Hier heb ik maar 2 worpen mee gedaan omdat de nadruk op de kogel en het hooggooien lag. Maar toch even gegooid voor het gevoel.

Hamerslingeren (licht, 7kg):
Eerst de draaitechniek geoefend zonder de hamer weg te gooien maar puur op snelheid. Vervolgens een aantal worpen gedaan die allemaal rond de 25,0m neerkwamen en geen enkel afstand was minder dan 24,5m dus dat is ook een vooruitgang want normaal start ik op 23,0m.

Was best een pittige training maar wel op een lekker relaxed tempo. De trainingsduur was 3 tot 3,5 uur.

Doe je eigenlijk geen dumbbell swings oid in de gym? Lijkt me toch wel een zinnige oefening voor jouw sport.

• #2.268
Ja, die doe ik af en toe wel eens tussendoor in de gym maar die vermeld ik nooit in mijn log omdat het niet de moeite waard is.

Mooie training;). Die caber toss valt niet mee volgens mij, slim om een lichtere caber te pakken om je techniek te verbeteren. Go viking!

ziet er goed uit ind!

• #2.271
  • #2.272
Na een dagje werken komt de spierpijn van de training van gisteren lekker opzetten. :D
Nu de laatste voorbereidingen en dan vertrek ik morgenochtend voor een weekje vakantie. 7 dagen helemaal niet aan trainen denken en veel vreten en zuipen :meal::klink: Heerlijk!!!!!

veel plezier op reis, moge je vele kilo's aankomen, kzal je er een paar van mij geven haha :D

Voor het geval dat je op vakantie nog in je log kijkt, veel plezier!

heb je Efteling overleefd, moet je weer naar Centerpark :)
gelukkig kan je daar nog wel wat trainen !

Was je weer in Hank of heb je inmiddels zelf eenboom gekapt? :D

• #2.276
I'm back!!!!!:D

veel plezier op reis, moge je vele kilo's aankomen, kzal je er een paar van mij geven haha

Nog bedankt maar ik ben bang dat ik wat gewicht ben kwijtgeraakt door het gebrekkige eten :(

Voor het geval dat je op vakantie nog in je log kijkt, veel plezier!

Nope, maar toch bedankt!

heb je Efteling overleefd, moet je weer naar Centerpark
gelukkig kan je daar nog wel wat trainen !

Was je weer in Hank of heb je inmiddels zelf eenboom gekapt?

Nou, ik heb daar niet getrained hoor...ik ben alleen maar lui geweest (zoals ik gewoonlijk ook ben) :D

Ja, ik was in Hank wezen trainen vvordat ik op vakantie ging. Kan ik daar alvast een beetje in de stemming komen voor de finale ;)

haha the b*ch is back :D

The viking is back!:eek:

welkom terug ouwe:D

• #2.279
Dank u heren! Vanaf morgen weer wat HG-trainingen doen want ik heb nu wel weer lang genoeg stil gezeten. :wl:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven