Fitness Seller

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.241
HG-onderdeeltraining vanmiddag:

Vandaag alleen met de lichte hamer (7kg) getrained en puur gericht op hetstrekken van de armen en het snelheid maken in de draai.

Ca. 30 worpen, afstand 23,0-25,0 meter

Op zich geen slechte afstanden omdat ik met mijn eigen hamer minder ver gooi dan met de wedstrijdhamer of de hamer van Stah omdat die stelen hebben die veel flexibeler zijn.

Training vanavond:

Was een korte training met lichte gewichten maar een aardig volume.

Boxsquat:
1 x 20 x 60
1 x 20 x 70
1 x 20 x 80
1 x 15 x 90
1 x 15 x 100
1 x 10 x 110

Standing calf raises:
5 x 20 x 100

hoog volume per set, maar het totaal volume voor de gehele training hoog?
Hehe, voeg er nog een oefening of 3 aan toe voor een setje of 4-5 en dan wordt het in mijn beeld ook hoog volume voor het geheel:p

Behoorlijk vooruit gegaan op al je onderdelen, erg netjes!

• #2.243
Zoals ik het daar bedoelde was een "aardig" volume voor 2 oefeningen want het zijn maar wat kleine traininkjes voordat ik vakantie ga vieren. Ik snap ook wel dat het als totaalvolume niet veel is :D Je bent zeker al behoorlijk uitgerust van je vakantie dat je zo scherp bent ;)

• #2.244
Training vanavond:

Front pull down:
1 x 30 x 50
1 x 25 x 60
1 x 15 x 70
1 x 15 x 80

T-bar row (V-handle):
1 x 20 x 60
1 x 20 x 70
1 x 15 x 80
1 x 15 x 90
1 x 10 x 100

Cable curl:
1 x 30 x 25
1 x 25 x 35
1 x 20 x 45

En toen vond ik het mooi geweest en zeg ik de gym vaarwel voor de komende 3 weken. Vanaf nu volgen alleen maar HG-trainingen en strongman-trainingen minus volgende week als ik op vakantie ben.
Over 3 weken duik ik weer de gym in en dat is een week voordat de volgende highland game plaatsvindt in Appelscha op 19 augustus.

Haha, lekker rustig traininkje voor jouw.
Rowen met maar 100kg.

je gaat de trainingen missen de komende drie weken:P, succes met je hg trainingen:thumbs:

• #2.247
Haha, lekker rustig traininkje voor jouw.
Rowen met maar 100kg.

Ja, was wel een licht traininkje maar ik ben ook aan het afbouwen he voor mijn rustperiode. Maar ik had vandaag ook al een hamertraining gedaan dus ik vond het wel mooi geweest eigenlijk. :p

• #2.248
je gaat de trainingen missen de komende drie weken:P, succes met je hg trainingen:thumbs:

Ik zal de traininingen zeker missen, gymjunkie die ik ben, hahaha! Maar je moet toch ook wel 1x per jaar eens even rust nemen om jezelf weer op te laden. Maar ik zal zeker nog wel een traantje wegpinken in die 3 weken....:treuren:

• #2.249
HG-training vanmorgen:

Vandaag al vroeg een training eruit geknald omdat ik vandaag nog wat andere dingen moet doen. Viel weer niet mee zo vroeg op de ochtend in de felle zon. Ik voelde me ook nog een beetje stijf van de vorige trainingen.

Kogelstoten (licht, 7,25kg):

20 stoten uit stand, afstand 9,0-9,5m
10 stoten met bijstappen, afstand 9,5-10,0m

Ik vind de afstanden nogal tegenvallen omdat mijn PR met de zware steen (10kg) 8,94m is en met de lichte steen (6kg) 12,05m. Dus eigenlijk zouden de afstanden met deze kogel ongeveer 1,00m hoger moeten liggen. Maar misschien is een kogel wel lastiger dan een steen voor een highland gamer, ik weet het niet?

• #2.250
Vanavond alleen wat lichte stretching gedaan tegen mijn stijve spieren. Morgen even een rustdag en dan zaterdag een HG-training met alle onderdelen.

Je doet t maar rustig aan, is ook wel s goed voor de verandering:p gooien en slepen met stenen is mooi werk heb ik vanavond gemerkt:o

• #2.252
Ik heb het gelezen ja. Mooi verhaal! :D

Dat je de kogel niet veel verder krijgt betekent dat je snelheid achter je stoten mist.
Het is denk ik goed als je met de kogel blijft trainen en je op je explosiviteit en snelheid moet gaan richten.
Mischien om je te motiveren, als 14 jarige jongen van 72kg haalde ik met een kogel van 7,25kg al een afstand van 8.30 uit stand :D
Dit moet je toch wel motiveren hé.

Denk dat jij es wat meer moet trainen op explosiviteit ipv brute kracht als je echt goed wilt worden in dat stoten. Trainen met bands/kettingen? :)

• #2.255
Dat je de kogel niet veel verder krijgt betekent dat je snelheid achter je stoten mist.
Het is denk ik goed als je met de kogel blijft trainen en je op je explosiviteit en snelheid moet gaan richten.
Mischien om je te motiveren, als 14 jarige jongen van 72kg haalde ik met een kogel van 7,25kg al een afstand van 8.30 uit stand :D
Dit moet je toch wel motiveren hé.

Snelheid (explosiviteit) mis ik sowieso maar mijn grootste probleem met de training van vanmorgen is dat de afstand van de kogel niet in verhouding is met de afstanden van de stenen en ik begrijp niet waarom.

Oke je hebt me gemotiveerd! Zaterdag stoot ik 12 meter uit stand, hahaha!

• #2.256
Denk dat jij es wat meer moet trainen op explosiviteit ipv brute kracht als je echt goed wilt worden in dat stoten. Trainen met bands/kettingen? :)

Ik denk dat je gelijk hebt en er wordt ook wel aan gewerkt maar het is nogal een langzaam proces helaas.

Het is ook juist deze verhouding die aangeeft dat je snelheid mist, je weet de lichtere logel niet echt meer snelheid te geven dan de steen.
Probeer je hele strek keten onder de loep te nemen.
Dus vanaf de draaiïng uit je heupen, de beweging van je schouders en het strekken van je arm.
Nu denk ik dat het met het strekken van je arm vrij goed zit (veel kracht) maar dat je snelheid in de draai van je heupen en schouders mist, omdat je souplesse mist in je romp.
Een in eerste instantie beetje dom lijkende oefening zou hulp kunnen bieden, rompdraaien met een bezemsteel op je schouders.
Probeer dit zo snel en ver mogelijk te doen, meer versnelling over een grotere afstand is uiteindelijk meer snelheid.
Als dit goed gaat zou je je kracht in deze oefening kunnen vergroten door deze met een olympische stang op je schouders te doen, wees echter voorzichtig hiermee daar het draaimoment dan groot is en je iets zou kunnen blesseren.

Hopelijk heb je iets aan deze tips.

gaat toch goed met je he kerel!!!:D

• #2.260
Het is ook juist deze verhouding die aangeeft dat je snelheid mist, je weet de lichtere logel niet echt meer snelheid te geven dan de steen.
Probeer je hele strek keten onder de loep te nemen.
Dus vanaf de draaiïng uit je heupen, de beweging van je schouders en het strekken van je arm.
Nu denk ik dat het met het strekken van je arm vrij goed zit (veel kracht) maar dat je snelheid in de draai van je heupen en schouders mist, omdat je souplesse mist in je romp.
Een in eerste instantie beetje dom lijkende oefening zou hulp kunnen bieden, rompdraaien met een bezemsteel op je schouders.
Probeer dit zo snel en ver mogelijk te doen, meer versnelling over een grotere afstand is uiteindelijk meer snelheid.
Als dit goed gaat zou je je kracht in deze oefening kunnen vergroten door deze met een olympische stang op je schouders te doen, wees echter voorzichtig hiermee daar het draaimoment dan groot is en je iets zou kunnen blesseren.

Hopelijk heb je iets aan deze tips.

Op zich klopt het verhaal van dat ik souplesse mis in mijn romp helemaal en ik ga er ook mee aan de slag maar er klopt iets anders niet. De lichte steen (6kg) kan ik wel die extra snelheid geven t.o.v. de zware steen (10kg) (12,05m tegen 8,94m) maar het probleem ontstaat pas als ik vervolgens met een stalen kogel (7,25kg) ga stoten want dan komt die rond de 10m neer terwijl dit eigenlijk eerder 11m zou moeten zijn.

Wat ik me nu afvraag waar ligt het verschil in tussen de lichte steen en de lichte kogel. Allebei licht maar ik kan ze niet beiden dezelfde snelheid meegeven.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven