AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.282
Vanmorgen begonnen met wat stretching om even een beetje los te komen na de vakantie en als voorbereiding op mijn training van vanmiddag. Straks voordat ik ga beginnen ga ik nog eens een paar minuten stretchen.

voor het trainen kan je beter niet statisch stretchen. Verlaagd kracht en verhoogd kans op blessures. Beter goed warm worden en dynamisch stretchen. leg swings, met je armen draaien enz. Na het trainen kan je wel statisch stretchen.

• #2.284
voor het trainen kan je beter niet statisch stretchen. Verlaagd kracht en verhoogd kans op blessures. Beter goed warm worden en dynamisch stretchen. leg swings, met je armen draaien enz. Na het trainen kan je wel statisch stretchen.

Doe ik ook hoor. Vanochtend wel statisch gestretched maar voor een training kan ik het beter "losgooien" noemen i.p.v. stretchen.

• #2.285
HG-onderdeeltraining vanmiddag:

Kogelstoten (licht, 7,25kg):

Uit stand, 15 stoten, afstand 10,0-10,50m

Bijstappen, 15 stoten, afstand 10,50-11,0m (1 uitschieter naar 11,16m)

Dik tevreden over deze training. De vakantie en 3kg gewichtsverlies hebben me schijnbaar goed gedaan want het ging erg lekker.

Ik kon de kogel zowaar onder mijn oor in mijn nek plaatsen (normaal gesproken niet verder dan boven mijn oor) en het voelde goed aan.
De afstanden zijn met minimaal een 0,5-1,0 meter verbeterd en de 11,0m grens is doorbroken want dat was nog niet eerder gelukt.

heel netjes kerel :) je moet nog meer gaan afvallen ;)

of eigelijk toch maar niet :D

• #2.287
Dank je, maar ik doe er alles aan om mijn gewicht weer te laten stijgen en de vooruitgang te behouden. :D Dit seizoen nog maar weer een nieuwe PR zetten op alle onderdelen? ;)

• #2.290

Hamerslingeren (licht, 7,25kg):
20 worpen, afstanden 24,0- 25,5m

Op zich was de de verste worp (25,47m) een trainings-PR met deze hamer terwijl deze wat lastiger gooit dan andere hamers.

Hamerslingeren (zwaar, 10,0kg):
15 worpen, afstanden 18,0- 20,0m

Ging op zich ook lekker maar volgens mij geen PR gegooid. Ik heb wel vaker rond de 20,0m gegooid met deze hamer. Het duurde wel wat langer om weer in te komen dan met de lichte hamer.

Wat wel goed te merken was (vooral bij de lichte hamer) was dat ik door het weekje rust echt veel soepeler beweeg. Nu maar hopen dat ik dat vast kan houden maar ik ben bang van niet.

Hamerslingeren (licht, 7,25kg):
20 worpen, afstanden 24,0- 25,5m

Op zich was de de verste worp (25,47m) een trainings-PR met deze hamer terwijl deze wat lastiger gooit dan andere hamers.

Hamerslingeren (zwaar, 10,0kg):
15 worpen, afstanden 18,0- 20,0m

Ging op zich ook lekker maar volgens mij geen PR gegooid. Ik heb wel vaker rond de 20,0m gegooid met deze hamer. Het duurde wel wat langer om weer in te komen dan met de lichte hamer.

Wat wel goed te merken was (vooral bij de lichte hamer) was dat ik door het weekje rust echt veel soepeler beweeg. Nu maar hopen dat ik dat vast kan houden maar ik ben bang van niet.

Nu kan straks die wedstrijd-PR niet uitblijven he dat snap je wel :D

Is dat de Johannus hamer of de Tommie-hamer :)

Niet slecht toch, lenige man ;)

• #2.293
Nu kan straks die wedstrijd-PR niet uitblijven he dat snap je wel :D

Dan is het wel te hopen dat we dit seizoen nog een keer met de lichte hamer gooien op een wedstrijd. Dit komt niet zo vaak voor omdat daar te grote afstanden mee worden gegooid en de ruimte die we hebben afhankelijk van de omgeving.

Maar als we er nog mee gooien dan gooi ik zeker een PR! :p

• #2.294
Is dat de Johannus hamer of de Tommie-hamer :)

Niet slecht toch, lenige man ;)

De Tommie-hamer want met die andere gooi ik niet meer. De Tommie-hamers zijn ook niet ideaal want ze zijn zwaarder dan de hamers die de gebroeders van Oord hebben (Degeling-hamers). We hebben ze de laatse keer even vergeleken.

Het ging zeker niet slecht vandaag. Eens kijken wat we er morgen weer van kunnen maken. (10kg kogel of WFD)

• #2.296
Tnx!

Doet je goed dus, een beetje afvallen.
Souplesse komt, nu je de kogel op je schouder krijgt kun je dus ook veel beter de kracht overbrengen, dat zijn die extra meters!
Probeer nu die souplesse te behouden, dat scheelt echt op je afstanden.
Kracht heb je toch al genoeg van. :D

• #2.298
Nou, ik krijg hem nog niet direct op mijn schouder maar hij komt wel in de buurt. Wat ik nu goed merk is dat het normaal gesproken niet zozeer met mijn massa te maken heeft maar met een belachelijk hoge spierspanning en daar ontkom ik bijna niet aan als ik weer zwaar train.

Maar ik ga mijn best doen om nu zo soepel mogelijk te blijven!

• #2.299

Weight for distance (licht, 12,5kg):

20 worpen, afstanden 14,5-15,5m

Geen PR's gegooid maar het voelde allemaal wel lekker soepel aan. Het ontbrak me vandaag een beetje aan kracht omdat ik er net 3 nachtdiensten op heb zitten en dan slaap ik te weinig (ik slaap maar 4 uurtjes ongeveer).
Desondanks toch mooie afstanden gegooid.

pardon, nachtdiensten ? coïtus bedoelde je, of snabbel je wat bij tegenwoordig ?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven