MuscleMeat

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
keurig maatje !!! :eek:

dat wordt nog aanpoten voor me.. ik zit in een mega-dip.:(
(qua gooien dan hé )

Mooie vooruitgang :thumb: een beetje rust kan geen kwaad :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.323
keurig maatje !!! :eek:

dat wordt nog aanpoten voor me.. ik zit in een mega-dip.:(
(qua gooien dan hé )

Tnx, op het moment gaan de kogel/steen en de hamer wel lekker vooruit.

Die dip van jou gaat vanzelf wel weer over! (hopelijk niet meer dit seizoen :D)

• #2.324
Mooie vooruitgang :thumb: een beetje rust kan geen kwaad :)

Tnx snoob! Af en toe rust is zeker goed voor je prestaties!
Het vreemde is dat ik in de gym zo min mogelijk rust neem en dan toch heel goede resultaten haal. Helaas geldt dat dan weer niet voor de highland games dus is het best moeilijk om het allemaal op elkaar af te stemmen.

• #2.325
Ik zou vanmiddag HG-onderdelen gaan trainen maar de training van gisteren zit nog in mijn benen. Daar komt bij dat ik vanavond weer een nachtdienst ga draaien (net als dinsdag en woensdag) dus vond ik het verstandig om even een dagje over te slaan.

Ik zou vanmiddag HG-onderdelen gaan trainen maar de training van gisteren zit nog in mijn benen. Daar komt bij dat ik vanavond weer een nachtdienst ga draaien (net als dinsdag en woensdag) dus vond ik het verstandig om even een dagje over te slaan.

Ik ken dat, vooral mijn knieën hebben het moeten bezuren :) De gebreken komen met de jaren, nietwaar ?

• #2.327
Achteraf viel die nachtdienst wel weer mee en had ik er eigenlijk spijt van dat ik niet had getrained :D
Dat ga ik vanmiddag even goedmaken in ieder geval!

Zozo ondanks je onregelmatige diensten zet je toch zeer nette trainingen neer.:cool:

• #2.329
  • #2.330
HG-onderdeeltraining vanmiddag:

Ik ben vandaag gaan kogelstoten en ik heb de exacte afstanden gemeten zodat ik een richtlijn heb. Ik had namelijk nog geen training-PR's genoteerd.

Kogelstoten (licht, 7,25kg):

Uit stand, 15 stoten, beste afstand 10,42m PR
Bijstappen, 15 stoten, beste afstand 11,19m PR

Kogelstoten (zwaar, 10kg):

Uit stand, 10 stoten, beste afstand 8,80m PR
Bijstappen, 6 stoten, beste afstand 8,96m

Ging erg lekker, zelfs weer na een nachtdienst gevolgd door 4 uurtjes slaap.
Bij de zware kogel ben ik bij het bijstappen na 6 worpen gestopt omdat ik bij de 3e worp bijna een hond vermoord had. Ik stond met mijn rug naar het veld toe klaat om te stoten en ik had dus niet gezien dat er een hond was komen aanwandelen en eigenwijs in de inslagen stond te snuffelen. Pas toen ik de kogel stootte en er dus geen weg terug meer was zag ik dat stomme gedrocht en hoe de kogel vlak langs zijn kop in de grond sloeg. Ik begrijp het echt niet...mensen zien mij een paar keer per week daar trainen en weten dus waar ik mee bezig ben dus roep die stomme k*thond terug als hij mijn kant op loopt! :mad:
Maar ik was na dit voorval mijn concentratie kwijt dus een goed moment om te stoppen. :(

HAHA, mijn vrouw heeft al eens een hond geraakt met de hamer.

Eén van de gasten waar ik van het weekend was heeft zelfs een keer een 10 kg hamer op zijn kop gekregen en op de IC gelegen.....:eek:

Dat stoten gaat echt super bij je ! Moeten we nog eens een klein wedstrijdje organiseren met die jonge gasten ?

Mooie prs :D
:roflol: @ die hond :p

• #2.333
HAHA, mijn vrouw heeft al eens een hond geraakt met de hamer.

Eén van de gasten waar ik van het weekend was heeft zelfs een keer een 10 kg hamer op zijn kop gekregen en op de IC gelegen.....:eek:

Dat stoten gaat echt super bij je ! Moeten we nog eens een klein wedstrijdje organiseren met die jonge gasten ?

De kogel gaat zeker lekker! Ik ben er ook heel blij mee!

Ik vind het best.....wanneer had je in gedachten?

was het een chihuahua ;)

• #2.337
  • #2.338
HG-onderdeeltraining vanmiddag:

Ik had vandaag niet echt veel energie door die nachtdiensten dus heb ik alleen met de zware hamer getrained.

Hamerslingeren (zwaar, 10kg):

25 worpen, afstanden 18,0-20,0m

Bij de training van zondag gooide ik heel constant rond de 20,0m en nu begon ik net iets over de 18,0m waarna ik steeds verder ging gooien maar het zakte al heel snel weer terug naar iets meer als 18,0m. Hieraan kan ik goed merken dat ik vandaag iets aan kracht en energie tekort kom.
Vanavond maar eens op tijd naar bed en dan morgen maar weer opnieuw proberen want ik ben vandaag en morgen vrij.

Je gooit TE veel. Neem eens wat meer rust tussen de worpen. Dan gooi je in een uur niet meer dan 10, hooguit 15 keer. Doe j ein een wedstrijd ook ! Wel je hamerschoenen aan gehad ?

• #2.340
Op jouw leeftijd is dat idd te veel :D

Ik neem genoeg rust tussen de worpen door en je weet hoe mijn manier van trainen is he? En gezien mijn vooruitgang werkt het voor mij.

En nee, ik had vandaag geen hammerspikes aan maar dat had ik zondag ook niet :o maar ik weet in ieder geval dat als ik ze in de wedstrijd aantrek dat het me wat extra afstand oplevert.

(Ik weet het: ik ben eigenwijs, hahaha)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven