AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.541
Training vanavond:

Omdat ik al een week of vijf geen sportschool meer van binnen gezien heb moest ik ter voorbereiding op de wedstrijd van woensdag toch even wat doen.
Ik wilde als voorbereiding op de boomstaam toch even "voelen" hoe zwaar 80kg ook al weer was. Dit was ook het enige wat ik wilde proberen omdat de vermoeidheid van de highland games er nog in zat.

Push press:
1 x 10 x 40 (opwarming)
1 x 10 x 60
1 x 8 x 70
1 x 8 x 80
1 x 3 x 90
1 x 1 x 100

Op zich voelde het wel lekker en makkelijk maar vanaf 80kg is mijn legdrive k*t en druk ik teveel vanuit mijn schouders en triceps.

Ik ben blij als ik vanaf volgende week maandag weer normaal in de gym kan gaan trainen ter voorbereiding op het wedstrijdseizoen voor volgend jaar.

Hey Viking, succes woensdag he! Ik kom kijken:D.

Waarom ben je zo lang al niet in de gym geweest dan?

• #2.543
Hey Viking, succes woensdag he! Ik kom kijken:D.

Waarom ben je zo lang al niet in de gym geweest dan?

Top! Hoe meer publiek hoe beter.

Het is een combinatie van vakantie en een heel druk wedstrijdschema. Eerst een week op vakantie, toen gym twee weken dicht wegens vakantie (wel onderdelen buiten getraind) en toen drie wedstrijden dicht achter elkaar.

Aha oke beetje samenloop van omstandigheden dus.

geen verkeerde push-press, maandag weer knallen zou ik zeggen!

• #2.546
Tnx, maar het is nog een vrij lichte PP maar goed genoeg voor de wedstrijd morgen. Maar vanaf maandag ga ik alles weer lekker opbouwen.

Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik toch in de finale voor het NK Highland Games sta komende zondag d.m.v. een "Wild-card" dus ik ga morgen tijdens de strong man-wedstrijd een beetje voorzichtig doen om de kans op blessures zo klein mogelijk te houden.

Nee....dit zeg ik niet om mezelf in te dekken :D want ik weet ook wel dat ik me niet goed voorbereid heb op deze wedstrijd en daar heb ik ook geen geheim van gemaakt. Maar de highland games komen voor mij nu eenmaal op de eerste plaats.

veel succes :)
geen verkeerde pushpress, maareuh voor iemand die 220kg bencht ;) :D

en squat met een kussentje...........:D

maar zonder kussentje :p

:rolleyes:

volgend jaar is HG nogsteeds prioriteit?

ja ik ben er klaar voor viking,ik neem aan jij ook!?ik zeg maar de dood of de gladiolen:D

• #2.555
JA, ik ben er wel klaar voor ondanks dat ik de laatste weken geen gym meer heb gezien en ook geen onderdelen meer heb getraind. Ik ga er gewoon eennleuke dag van maken.

• #2.556
HG-onderdeeltraining vanmiddag:

Hamerslingeren (licht, 7,25kg):

20 worpen, geen afstanden gemeten

Ik heb alleen op techniek gegooid omdat ik de laatste 3 wedstrijden slecht gegooid heb en op de filmpjes was te zien dat ik helemaal niet achterover hang met de hamer. Hier awas ik een tijdje geleden druk mee bezig maar ik heb het weer laten verwateren.

Ik ben begonnen met langzaam draaien en dan zover mogelijk achterover hangen (wat met mijn flexibiliteit niet makkelijk is).
Vervolgens ben ik ook zijwaarts mee gaan bewegen met de hamer en als laatste ben ik snelheid gaan toevoegen.

Met die snelheid kon ik nog niet voluit gaan omdat ik dan het gevoel kreeg dat ik uit balans werd getrokken.
Volgende keer ga ik hier weer mee verder.

Ik ga je nu geen succes wensen doe ik morgen in de auto wel ofzo :P

• #2.558
Is goed joh! Ik zie je morgenochtend.

sucses :thumbs:

• #2.560
Tnx!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven