AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.561
Net terug van de sterkste man-wedstrijd in 's-Gravendeel en het was een pittig dagje voor mij. Ik ben helaas als 15e geeindigt maar dat is ook niet zo vreemd als het een conditionele wedstrijd is en ik een ernstig tekort hieraan heb. Powerblade is als 4e geeindigt en heeft een zeer mooie prestatie neergezet. Hoe de andere jongens van het forum zich geplaatst hebben weet ik helaas niet uit mijn hoofd.

Op zich begon ik goed en stond ik na de eerste twee onderdelen (boomstam en timberwalk) op een 4e plaats maar helaas kwam toen de grote zuurstofverslindende "biervatenrace" (6 stuks over 20m) en hier begon mijn ondergang.......
Mijn eindtijd was best slecht te noemen maar ik heb ze wel allemaal naar de overkant gekregen.
Hierna kwam de carlift en hold (dus zolang mogelijk vasthouden) en hier eindigde ik als middenmoter.
Vervolgens kwam mijn ergste nachtmerrie...de wheelflip (250kg, 8 flips)!
Ik heb ze wel alle 8 gemaakt maar weer in een zeer matige tijd.
De truckpull (10 ton) was op zich niet moeilijk en ging goed tot hij in een kuil kwam en stil viel. Meer dan de helft van de deelnemers zijn op dit punt gestrand en hadden allemaal de beruchte afstand van 12.60m.

En zo beland je dan op een 15e plaats door je slechte conditie :D
Ik weet in ieder geval wat me deze winter te doen staat in de gym!

Exacte tijden en afstanden weet ik niet uit mijn hoofd maar die volgen wel met de filmpjes en foto's (morgen ofzo).

Laatst bewerkt:
Viking gaat Medley's draaien in de winter!!! Zulke wedstrijden moeten er ook bij zitten die zetten je weer terug op je plek!

Succes met je (nog komende) HG wedstrijd(en)!!

• #2.563
Ik ga zeker zwaar conditiewerk doen. Ik weet alleen nog niet in welke vorm maar ik heb nog even de tijd om daar over na te denken.

Bedankt, ik ga zeker nog mijn best doen om wat van die laatste games te maken.

en nu maar die conditie bijschroeven bro', de kracht zit er zeker in!

damn, mooie prestatie van powerblade zeg :thumb:

• #2.565
Dat wordt hard werken :eek:

Powerblade was zeker goed bezig. Wat een gripkracht heeft die gozer in zijn klauwen!

hard werken word rijkelijk beloond bro' ;)

Ben benieuwd naar de foto's!

Conditie werk is nooit slecht natuurlijk, maar c-wedstrijden zijn eigenlijk altijd wel heel veel gericht op uithouding en minder echt op kracht zoals de meeste B wedstrijden...

• #2.571
Conditie werk is nooit slecht natuurlijk, maar c-wedstrijden zijn eigenlijk altijd wel heel veel gericht op uithouding en minder echt op kracht zoals de meeste B wedstrijden...

Dat was voor mij ook wel te voelen! Damn, ik dacht dat ik dood ging met die biervatenrace en de wheelflip :D

bouw je conditie rustig op, eerst eens 10 minuten per maand fietsen ofzo. niet te gek doen ;)

ff serieus; leuk dat je die wedstrijd hebt mee gedaan man! wanneer ga je discus werpen? :D

• #2.574
bouw je conditie rustig op, eerst eens 10 minuten per maand fietsen ofzo. niet te gek doen ;)

ff serieus; leuk dat je die wedstrijd hebt mee gedaan man! wanneer ga je discus werpen? :D

Denk je niet dat 10 minuten een beetje veel is voor zo iemand als mij?

Het was ook een leuke wedstrijd als tussendoortje. Ik ken niemand met een discus.

Discuswerpen... I'm in :D!!!

• #2.579
Hier een aantal filmpjes van de sterkste man-wedstrijd in 's-Gravendeel:

Boomstam op herhalingen, 80kg:

YouTube - Boomstam 80kg (reps)

Timberwalk, 2x70kg:

YouTube - Timberwalk 2x70kg

Het filmpje van het 3e onderdeel,de biervatenrace, was helaas te groot omdat ik te langzaam was :o

Carlift en hold, 200kg:

YouTube - Carlift en hold

Wheelflip 8x250kg:

YouTube - Wheelflip 8x250kg

Wheelflip van mijn jongste dochter Branwen (sneller dan mij :D):

YouTube - Wheelflip Branwen

Truckpull, 10 ton:

YouTube - Truckpull 10 ton

Branwen Rulez :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven