XXL Nutrition

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.241
Onder of boven parallel scheelt behoorlijk hoor. Of de lengte van de pauze beneden uitmaakt weet ik eigenlijk niet.

• #3.242
Training vanmiddag:

Hamerslingeren (licht, 7,25kg):
20 worpen, afstand allemaal rond de 25,0m

Eigenlijk gooide ik niet voor afstand maar was ik puur op techniek aan het trainen. Er blijven toch wat dingen inzitten die er moeilijk uit te krijgen zijn.
Wat ik wel merk is dat als de techniek juist is dat ik met veel minder snelheid en kracht dezelfde afstand kan gooien. Maar op het moment is het nog zo dat als ik dan weer snelheid en kracht toe ga voegen de techniek weer vermindert. :(

Kogelstoten (licht, 7,25kg):
15 worpen uit stand, afstand allemaal net iets over de 10,0m

Helaas begin ik alweer meer moeite te krijgen om de kogel in mijn nek te leggen door het zwaardere trainen. Maar zolang het mijn afstand nog niet beinvloed vind ik het nog niet zo erg.

Wat wel opvallend is is dat ik deze week begonnen ben met het slikken van glucosamine en dat ik vandaag zonder last aan mijn knie opstond. Ook de training heeft daar niets aan verandert.

Onder of boven parallel scheelt behoorlijk hoor. Of de lengte van de pauze beneden uitmaakt weet ik eigenlijk niet.

mijne zit echt tussen full en par in, dus ik hoop dat het inderdaad ook zoveel scheelt.. zou wel aangenaam zijn! die pauze weet ik ook niet, ik ga altijd gewoon even zitten, zodra het echt zwaar wordt zit ik wat langer op de box.

• #3.244
Ja, zo doe ik het ook altijd.

ah, nou dan zal het wel goed zijn toch :P

je moet overigens niet meer posten. je hebt precies 4000 posts nu

goede training kerel:D:D

Je hebt de bar ook vrij hoog liggen zie ik. Heb je nooit geëxperimenteerd met een low bar squat? Dan heeft de bar meer oppervlak om op te liggen en dus ook minder kans op bloeduitstortingen.

• #3.249
Je hebt de bar ook vrij hoog liggen zie ik. Heb je nooit geëxperimenteerd met een low bar squat? Dan heeft de bar meer oppervlak om op te liggen en dus ook minder kans op bloeduitstortingen.

Ja klopt, heeft een beetje met mijn flexibiliteit te maken. Nu ging dat de laatste tijd al wat beter maar nu ik weer bezig ben met de zwaardere gymlifts verdwijnt dat weer als sneeuw voor de zon. Maar ik ga er zeker wel aan werken.

• #3.250
Training vanavond:

Incline bench press:
1 x 15 x 60
1 x 12 x 80
1 x 10 x 100
1 x 8 x 120
1 x 6 x 130
1 x 4 x 140
1 x 2 x 150
1 x 1 x 160
1 x 1 x 170
1 x 1 x 180 (2 vingers hulp om over het dode punt te komen)

Dumbbell flyes:
1 x 8 x 28
1 x 8 x 30
1 x 8 x 32
1 x 8 x 36
1 x 8 x 38
1 x 8 x 40

Bench press (licht):
1 x 15 x 100
1 x 12 x 90
1 x 12 x 80
1 x 15 x 70
1 x 20 x 60

Triceps push down:
1 x 8 x 40
1 x 8 x 45
1 x 8 x 50
1 x 8 x 55
1 x 8 x 60
1 x 8 x 65

Rope pull down:
1 x 10 x 25
1 x 10 x 30
1 x 8 x 35
1 x 8 x 40

Lekkere training, wel pittig voor mijn triceps want die waren aardig gaar na de training.

gaat goed jongkiej:D

Kan je nog wat met je armen / borst bewegen? :p
Brute gewichten weer, gaat weer de goeie richting uit é :D
Nu nog die knie 100% in orde krijgen en dan trug ook brute DLs & squat :D

• #3.254
Kan je nog wat met je armen / borst bewegen? :p
Brute gewichten weer, gaat weer de goeie richting uit é :D
Nu nog die knie 100% in orde krijgen en dan trug ook brute DLs & squat :D

Nu kan ik nog wel bewegen....maar of ik dat morgen ook kan?
Nee hoor het zal allemaal wel meevallen, hooguit wat stijf.

De gewichten beginnen wel weer terug te komen. Ik heb er een week of 5 over gedaan om weer bijna terug te zijn op mijn oude niveau dus dat valt gelukkig mee.

Knie gaat ook wel weer beter, grootste probleem zijn toch de highland games.

Knie gaat ook wel weer beter, grootste probleem zijn toch de highland games.
Nja door het draaien belast je je knie wel vrij zwaar hé, met 136kg lichaamsgewicht moeten je knieen al perfect gezond zijn om die kracht te weerstaan. Al dat gedraai zal wel de grote boosdoener zijn voor je knietje :)

• #3.256
Ja het ligt idd aan het draaien en waarschijnlijk heb ik eens een misstap gemaakt en zijn de banden en pezen wat uitgerekt. En met zoveel wedstrijden krijgt het geen tijd om te herstellen. Maar afgelopen weekend heb ik wel wat onderdelen getraind zonder klachten dus er is nog hoop :D

die bench ziet er echt wel heel goed uit. ik ben nieuwsgierig wat je vroeger deed op squat en deadlift

Hele dikke bench ja!

• #3.259
@Lanfeust: Tnx! Mijn squat en DL zijn nooit zo heel bijzonder geweest hoor. Na mijn (lichte) hernia vorig jaar heb ik het terug weten te brengen naar 230 op de squat en 260 op de DL (zijn beide 1RM's). Voor die tijd waren ze beiden ongeveer 20kg hoger dus dat hoop ik binnenkort weer te evenaren en daarna te verbeteren.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven