Het probleem is dat ik alles leuk vind en eigenlijk alles wil doen maar dat werkt niet.
Ik ken het probleem: Ook ik vind van alles en nog wat leuk + als ik iets doe ga ik er helemaal voor, voor mij geen half werk.
Eindresultaat: Je blinkt nergens echt in uit, omdat je focus onmogelijk optimaal kan zijn voor zoveel zaken op hetzelfde moment.
De afgelopen 10 jaar liggen mijn prioriteiten bij zoveel andere dingen dan sport, dat ik eigenlijk allang blij ben als ik 3x per week mezelf ongestoord een paar uur kan uitleven in mijn garage-krachthonk.
Ik zou er zelf ook geen problemen mee hebben om zulke gewichten te benchen maar ik ben zelf een fanatiek voorstander van RAW-lifts..
Ga je toch voor de 300kg RAW!
Btw. mocht je hier ooit een poging toe wagen, dan kom ik persoonlijk kijken en getuigen. (Serieus)
Mocht je dan inderdaad slagen, dan kus ik je voeten en richt ik een fanclub voor je op

(iets minder serieus)
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, ben jij zelf een powerlifter?
Nou nee, ik heb in een grijs verleden (20 jaar terug) er wel eens aan gesnuffeld, maar ik vond het een beetje saai allemaal en de powerliftingscene niet zo prettig.
Tegenwoordig zou ik het al helemaal niet zo snel overwegen door al dat Gear-gedoe. Vind het maar een rare wedloop met al die suits, shirts etc., waarbij naar mijn idee er maar 1 partij er echt beter van wordt: De fabrikant/leverancier.
Als ik al iets zou moeten overwegen dan is het Strongman en/of HG.
Veel completer en allrounder, meer behendigheid en spektakel en een leuke publiekstrekker. Bovendien het feit dat veel van dit soort events buiten worden gehouden, vaak in een groene omgeving, trekt me ook meer.
Qua trainen richt ik me op de "Grote Zeven" (Squats, Deads, Bench, Overhead, Pullups, Rows en Dips)
Wel met het doel verhogen van 1RPM's, dus het trainen gaat wel veel powerliftstyle. (WSB en dergelijken)
Als tussendoortjes zo nu en dan wat "olympic Lifting" sessies als opfrissertjes, gewoon lekker.
Verder in combinatie veel onderarm en gripwerk, wat conditie en stretching.
Een meer allround powerbuild-style van trainen zeg maar.
Maar misschien heb je wel gelijk en ben ik fysiek meer geschikt om die richting op te gaan.
Je ontwikkelt ogenschijnlijk moeiteloos heel veel kracht. Het zou dus wel een stunt zijn als je een aantal Nederlandse records zou doen sneuvelen bijv.
Aan de andere kant, je moet gewoon doen waar je hart het meest ligt.