MuscleMeat

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
En ivm die shirts : door regelmatig met shirt te trainen wordt je ook rauw sterker hoor, da's vaak een argument waar zogenaamde 'tegenstanders' voor zwichten.

Heb ik ook ondervonden. Ik was daar vroeger ook tegen. je gaat een full rom doen volledig op je eentje. Dat kweekt op zich ook vertrouwen. en wat iron devoted zegt ivm €140 voor een shirt, dat klopt niet helemaal. Ik heb er een van Titan voor maar €85. Ik haalde er wel maar 15kg uit, maar dat was wss omdat het nog iets te groot was (is onderussen al deels opgelost :D)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.743
Viking,

Iets meer focussen op bench hoeft je niet per se erg veel extra energie en tijd te kosten. Je ligt verdorie met je lazy ass neer op een bankje, van alle oefeningen uit de big 5 of big 7 of whatever is het de meest makke en de minst lastige. Strikt genomen is het een oefening voor meisjes. Dus ik denk niet dat je hooglandspelletjes of andere ambities eronder hoeven te lijden als je ietsje op dat benchen gaat richten.

En ivm die shirts : door regelmatig met shirt te trainen wordt je ook rauw sterker hoor, da's vaak een argument waar zogenaamde 'tegenstanders' voor zwichten.

Locust,

Je komt zoals altijd met onweerlegbare argumenten waar ik haast wel voor moet zwikken. :D Zelf begin ik nu toch te denken om me idd op het benchen te gaan richten en dat als hoofddoel te nemen (naast het verbeteren van mijn squat en deadlift) en mijn hooglandspelletjes erbij te blijven doen zonder daar al teveel tijd in te steken. Ik zal er wel voor blijven trainen maar niet meer al mijn tijd er in stoppen.

En wat betreft je argument betreffende het feit dat het gebruik van een shirt je rauw sterker maakt is dat niet hetgeen wat mij over de streep trekt. Gewoon het feit dat als je aan competities meedoet je er vrijwel niet onderuit kunt is al voldoende. ;)

Maar even een serieuze vraag nu: Welk bench-programma zou jij mij aanraden om echt serieus mee aan de slag te gaan? Jou kennis van dergelijke trainingsprogramma's is veel uitgebreider dan die van mij dus vandaar mijn vraag.

• #3.744
Heb ik ook ondervonden. Ik was daar vroeger ook tegen. je gaat een full rom doen volledig op je eentje. Dat kweekt op zich ook vertrouwen. en wat iron devoted zegt ivm €140 voor een shirt, dat klopt niet helemaal. Ik heb er een van Titan voor maar €85. Ik haalde er wel maar 15kg uit, maar dat was wss omdat het nog iets te groot was (is onderussen al deels opgelost :D)

Hmmm, oke! Als jullie met z'n allen gaan beginnen......:angstig:

Uiteindelijk zal ik misschien wel overstappen op het gebruik van een shirt maar ik ga me de eerste maanden nog even richten op mijn RAW-lift en daarna zie ik wel verder. Maar in ieder geval bedankt voor alle info.

• #3.746
Vanmiddag een highland game training in een soort van semiwedstrijdvorm gedaan met Stahmixson, Ari70 en Tjok. Geen wereldschokkende afstanden gegooid maar ook zeker niet slecht gezien het feit dat ik weer teveel in de gym zit en te zwaar train om technische onderdelen goed te kunnen doen.

Leuk om ook Ari70 eens ontmoet te hebben (Tjok en Stah kende ik natuurlijk al).

Afstanden en resultaten zijn te vinden in het topic HG-training in Hoofddorp (geen zin om de link op te zoeken omdat ik te lam ben :zuip:)

Als je voornamelijk gaat focussen vereist dat natuurlijk wel weer een ander log.:D

Succes met je bench :)

klopt maar ik had het over een INZER RAGE X..die zijn rond de 140 euro..
das volgens mij op dit moment 1 van de betere shirts die zijn goed gekeurd door de bond..straks komt daar ook bij de TITAN KATANA die moet nog weer iets beter zijn..maar dies alleen nog maar via internet te bestellen, en nog niet goed gekeurd!

succes VIKING!!!!ga der voor!

Maar even een serieuze vraag nu: Welk bench-programma zou jij mij aanraden om echt serieus mee aan de slag te gaan? Jou kennis van dergelijke trainingsprogramma's is veel uitgebreider dan die van mij dus vandaar mijn vraag.

Viking,

Zoals gezegd, je bent al een heel eind gekomen zonder echt specifieke aandacht voor je bench. Ik zou het dan in eerste instantie ook niet te moeilijk maken met allerlei exotische variaties of moeilijke schema's.

Ik zou dus om te beginnen een tijdje gewoon je volume en frequentie opdrijven. Dus gewoon meer tijd en energie in die bank gaan steken. Denk bv in de richting van Ditillo, Sheiko, Hepburn of zoiets. Kernprincipe bij die gasten is hetzelfde : to press more, you have to press more. 2 keer per week veel sets van 2-6 reps doen, bv 7x3, 5x5, 8x2,.... Geen vooropgestelde percentages of max-weken, gewoon PR'en als je voelt dat het soepel gaat, en minder gewicht wanneer het moeilijk gaat. Eventueel af en toe eens narrow-grip of incline doen. Bij de IPF zijn zat mensen zelfs in de -100 en -110kg klasse die zo een bank van 240-280kg hebben opgebouwd

Als je dit een tijdje doet zal je vanzelf wel merken of je bepaalde steeds terugkerende zwaktes hebt, en dan je variaties als floor press, board press, lockouts, kettingen, banden etc gebruiken, of op WSB-wijze oefeningen gaan roteren.

Dus mijn devies, voor zolang je daar iets aan hebt met een bank die 50kg boven de mijne ligt : keep it simple zolang je kan, verhoog de complexiteit slechts wanneer nodig.

In ieder geval alvast ook genoeg tricep werk bij je assistance meepakken.

• #3.756
Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik had inmiddels ook het een en ander zitten lezen en ik kwam er achter dat het toch vooral neerkomt op een flink volume met niet teveel reps. Eigenlijk wijkt het dus niet zo heel erg veel af van wat ik nu doe behalve dat ik eigenlijk 2x per week zou moeten benchen.

Nogmaals bedankt in ieder geval!

Sucses OUWE ! Ga voor dat oude RECORD !!!! Zoals Ari al zei: je hebt er al helemaal geen shirt voor nodig :D

Heb het niet helemaal gevolgd, maar ga je nu vooral focussen op bench? En wat is dan het uiteindelijke doel? NL record of goed op wedstrijden bank meedraaien?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven