AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Highland games onderdeeltraining:

Hamerslingeren (zwaar, 10kg):
15 worpen rond de 18 meter

Viel behoorlijk tegen want ik had al een behoorlijke tijd niet meer met een zware hamer gegooid en ik had toch wat moeite met mijn balans en het opbouwen van de snelheid :(

Weight For Distance (licht, 12,5kg):
12 worpen 13-14 meter

Viel ook tegen wat betreft de afstand want die zou verder moeten zijn.

Stone:
15 worpen, grootste deel met draaitechniek. De draaitechniek begint er nu wel in te komen dus daar zit vooruitgang in. Ik heb geen afstanden gemeten omdat ik met een lichte steen heb gestoten van mijn vriendin. Het ging puur om de techniek.

Op zich wel een lekkere training ook al vielen de afstanden tegen. Ik weet op het moment niet of het aan mijn techniek ligt of aan iets anders maar er moet echt snel verbetering in komen.

Het was in ieder geval mooi weer. :)

Maar ben je overall wel vooruit gegaan op de onderdelen? Dus in vergelijking met vorig jaar bijvoorbeeld?

Het was zeker mooi weer dus dat was in ieder geval positief!
Ik zal dit seizoen zeker al mijn PR's van vorig jaar verbeteren dus dat zit wel goed maar ik hoop alleen dat ik mij tijdens de wedstrijden sterker voel dan nu want het lijkt alsof ik op het moment niet voluit kan gaan.

Goed eten! En slapen, ik weet niet hoeveel je slaapt, maar bij mij scheelt het dag en nacht.

Hmm ik ben wat aan het inlezen over highland games en bij het zien van dit soort foto's vindik 't toch wel erg vet:D:

cabertossing4.jpg

Waar doe je zelf die trainingen?

Normaal gesproken ben ik 1x per 2 weken in Friesland aan het trainen op de boerderij van Wout Zijlstra onder begeleiding van een trainer. Dus daar wordt je techniek op de verschillende onderdelen bijgeschaaft. Verder train ik de onderdelen gewoon thuis op een mooi veld want ik heb alle gewichten en hamers zelf. Ik heb alleen geen caber (boomstam) dus dat kan ik alleen op de boerderij trainen.

Begin je interesse te krijgen om het zelf eens te gaan proberen dat je je aan het inlezen bent? Heb je hier al gekeken: Welkom - Highlandgames Federatie Nederland - België

Hier vindt je alles wat je wilt weten plus wedstrijduitslagen van vorig jaar, foto's en filmpjes van de verschillende onderdelen.

Hmm ik ben wat aan het inlezen over highland games en bij het zien van dit soort foto's vindik 't toch wel erg vet:D:

cabertossing4.jpg

Waar doe je zelf die trainingen?

Dat is een foto van de zoon van Bram degeling: Ivo

Normaal gesproken ben ik 1x per 2 weken in Friesland aan het trainen op de boerderij van Wout Zijlstra onder begeleiding van een trainer. Dus daar wordt je techniek op de verschillende onderdelen bijgeschaaft. Verder train ik de onderdelen gewoon thuis op een mooi veld want ik heb alle gewichten en hamers zelf. Ik heb alleen geen caber (boomstam) dus dat kan ik alleen op de boerderij trainen.

Begin je interesse te krijgen om het zelf eens te gaan proberen dat je je aan het inlezen bent? Heb je hier al gekeken: Welkom - Highlandgames Federatie Nederland - België?

De HG-promoter :D

Bekijk vooral ook de buitenlandse links !

En het onderste krantenartikel ;)

Jup heb op die site gekeken, heb ook een veldje hier naast dus ga maar eerst eens wat worpen oefenen. Als ik wat sterker ben in de toekomst misschien eens iets van een wedstrijd proberen, maar ik kijk eerst wel wat ik op een grasveldje haal:D.

Jup heb op die site gekeken, heb ook een veldje hier naast dus ga maar eerst eens wat worpen oefenen. Als ik wat sterker ben in de toekomst misschien eens iets van een wedstrijd proberen, maar ik kijk eerst wel wat ik op een grasveldje haal:D.

Bij de highland games draait het niet alleen om kracht. Explosiviteit is ook zeer belangrijk. Er zijn lichtere deelnemers die verder en hoger kunnen gooien dan mij hoor.

Ik pik je wel eens op als we naar Wout gaan !

Nee, zware WFD doe ik gewoon met het gewicht voor het hooggooien.

Ik heb hem wel besteld, tis toch anders dan met zo'n bascule-gewicht

Bij de highland games draait het niet alleen om kracht. Explosiviteit is ook zeer belangrijk. Er zijn lichtere deelnemers die verder en hoger kunnen gooien dan mij hoor.

Bijna iedereen gooit verder dan jij ! :D

(open goal !) ;)

:yarly:

Yeah really ;)

Is goed joh, laat me maar weten warneer en vanaf waar jullie rijden.

Iedere twee weken vanaf Hoofddorp. De andere weken rijdt Viking vanuit Schiedam. Het wedstrijdseizoen begint volgende maand, dus erg veel trainingen zullen er niet meer zijn.

Houd anders de Weiland Games in de gaten, ergens in oktober. Vorig jaar was daar oa BuilderB van het forum naar toegekomen en kaakte daar de 3e plaats bij de junioren ! :D

Iedere twee weken vanaf Hoofddorp. De andere weken rijdt Viking vanuit Schiedam. Het wedstrijdseizoen begint volgende maand, dus erg veel trainingen zullen er niet meer zijn.

Houd anders de Weiland Games in de gaten, ergens in oktober. Vorig jaar was daar oa BuilderB van het forum naar toegekomen en kaakte daar de 3e plaats bij de junioren ! :D

ja het is jammer dat je er nu pas mee komt want er komen nu idd wat minder trainingen aan vanwege het wedstrijdseizoen. Maar wat Stah zegt is wel een leuke optie: de Weilandgames, een soort van introductiedag in wedstrijdvorm voor beginners die het nog niet eerder gedaan hebben samen met de "ërvaren"mensen. Zal wel de eerste zaterdag van oktober zijn denk ik.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven