- Waardering
- 97
Niet slecht Ouwe !
dat waren een hoop 'baantjes' timber !
Ja klopt, was een beetje bedoelt als cardiotraining zeg maar.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet slecht Ouwe !
dat waren een hoop 'baantjes' timber !
Hmm ik ben wat aan het inlezen over highland games en bij het zien van dit soort foto's vindik 't toch wel erg vet:
![]()
Waar doe je zelf die trainingen?
Normaal gesproken ben ik 1x per 2 weken in Friesland aan het trainen op de boerderij van Wout Zijlstra onder begeleiding van een trainer. Dus daar wordt je techniek op de verschillende onderdelen bijgeschaaft. Verder train ik de onderdelen gewoon thuis op een mooi veld want ik heb alle gewichten en hamers zelf. Ik heb alleen geen caber (boomstam) dus dat kan ik alleen op de boerderij trainen.
Begin je interesse te krijgen om het zelf eens te gaan proberen dat je je aan het inlezen bent? Heb je hier al gekeken: Welkom - Highlandgames Federatie Nederland - België?

Heb je ook een zware WFD besteld ?
Overigens vond Lub het een goed idee om de 21e april 8 onderdelen te doen !![]()

Jup heb op die site gekeken, heb ook een veldje hier naast dus ga maar eerst eens wat worpen oefenen. Als ik wat sterker ben in de toekomst misschien eens iets van een wedstrijd proberen, maar ik kijk eerst wel wat ik op een grasveldje haal.
Jup heb op die site gekeken, heb ook een veldje hier naast dus ga maar eerst eens wat worpen oefenen. Als ik wat sterker ben in de toekomst misschien eens iets van een wedstrijd proberen, maar ik kijk eerst wel wat ik op een grasveldje haal.
Nee, zware WFD doe ik gewoon met het gewicht voor het hooggooien.
Bij de highland games draait het niet alleen om kracht. Explosiviteit is ook zeer belangrijk. Er zijn lichtere deelnemers die verder en hoger kunnen gooien dan mij hoor.

Ik heb hem wel besteld, tis toch anders dan met zo'n bascule-gewicht
Bijna iedereen gooit verder dan jij !
(open goal !)![]()

Als je hem net zo snel hebt als je 10kg kogel dan heb je er toch niets meer aan voor komend seizoen, hahahaha
![]()
![]()
![]()
Is goed joh, laat me maar weten warneer en vanaf waar jullie rijden.

Iedere twee weken vanaf Hoofddorp. De andere weken rijdt Viking vanuit Schiedam. Het wedstrijdseizoen begint volgende maand, dus erg veel trainingen zullen er niet meer zijn.
Houd anders de Weiland Games in de gaten, ergens in oktober. Vorig jaar was daar oa BuilderB van het forum naar toegekomen en kaakte daar de 3e plaats bij de junioren !![]()