Fitness Seller

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
De 2e week met lichte gewichten, jippie :( Wel kortere sets en het gewicht iets verhoogt t.o.v. vorige week.

Training vanavond:

Push press:
1 x 8 x 50
1 x 8 x 60
1 x 8 x 70
1 x 8 x 80
1 x 8 x 50 (Vloog bijna uit mijn handen na die 80kg)

Incline bench press:
1 x 8 x 70
1 x 8 x 80
1 x 8 x 90
1 x 8 x 70

Hang pull:
1 x 8 x 50
1 x 8 x 60
1 x 8 x 70
1 x 8 x 50

Small grip incline press:
1 x 8 x 60
1 x 8 x 70
1 x 8 x 80
1 x 8 x 60

15 minuten cardio (Uphill walk 5,4km/u @ 3%, hartslag rond de 135)

10 minuten PNF-stretching (alleen UB)

Lekkere training weer. Ik heb vanavond geen biceps getraind om de aanhechtingen even te laten rusten omdat ze de laatste tijd gevoelig zijn.
De cardio en PNF-stretching bevallen eigenlijk zeer goed. Ik voel me er goed bij tegen mijn verwachting in want ik hou niet van cardio maar mijn lichaam reageerd er goed op.

zeer licht he?:P

Te licht, ik word er gek van! Ik ga dit ook echt niet vol houden tot aan de wedstrijd op 30 april. Ik ga hierna nog 1 week door (misschien) en daarna ga ik gewoon weer knallen. Ik kan natuurlijk niet achter blijven bij die PR's van jou, hahaha!

Je kan het ook eens anders benaderen en bijvoorbeeld 10 x 3 doen met je gewichten, das toch weer andere koek (Stah heeft nog wel koek) dan 1 x 8 met dat gewicht. Misschien iets verzwaren. Maar met 3 reps werk je wel wat meer aan je explosiviteit denk.

Je kan het ook eens anders benaderen en bijvoorbeeld 10 x 3 doen met je gewichten, das toch weer andere koek (Stah heeft nog wel koek) dan 1 x 8 met dat gewicht. Misschien iets verzwaren. Maar met 3 reps werk je wel wat meer aan je explosiviteit denk.

Dat denk ik ook, als je aan je 5-6de rep zit is de groove er dan niet een beetje uit?

Dat was de bedoeling voor volgende week. Ik heb er bewust voor gekozen om met veel reps (12 vorige week) te beginnen en het dan af te bouwen terwijl het gewicht juist omhoog gaat. Ik zal zeker moeten verzwaren want dit zijn vrouwengewichten, hahaha!

Succes met je highland games wedstrijd voorbereiding!
Zal proberen in de tussentijd je een beetje in te halen! haha, moet ik wel heel erg mn best gaan doen.. haha Nouja we zullen het wel zien in Sneek he... :D

Succes met je highland games wedstrijd voorbereiding!
Zal proberen in de tussentijd je een beetje in te halen! haha, moet ik wel heel erg mn best gaan doen.. haha Nouja we zullen het wel zien in Sneek he... :D

Tnx, gaat helemaal goed komen hoop ik met die voorbereiding. Mijn conditie is niet zo heel erg goed dus daar kun je me altijd op inmaken in Sneek :D :D :D

Tnx, gaat helemaal goed komen hoop ik met die voorbereiding. Mijn conditie is niet zo heel erg goed dus daar kun je me altijd op inmaken in Sneek :D :D :D

HAHAH waar ken ik dat van ! :rolleyes:

Vorige week 3 x tire-flip gedaan, maar er zaten 5 minuten tussen iedere flip ! HAHA :mad: hijgpuffffffff ik lijk wel oud (voorzetje) ;)

Training vanavond:

Ik heb vanavond even een griptraining ingelast. Ik heb de volgorde van de oefeningen eens omgedraaid voor de grap.

Barbell hold (5 sec.):
1 x 100
1 x 120
1 x 140
1 x 160
1 x 180
1 x 200

Farmers hold (60kg dumbbells):
1. 45 sec.
2. 30 sec.
3. 35 sec.

Plate pinch:
10kg / 1 min 30 sec
15kg / 1 min 01 sec
20kg / 40 sec

Crucifix (16kg):
Handpalmen naar beneden 20 sec
Handpalmen naar boven 35 sec

15 minuten cardio (Uphill walk 5,5km/u @ 4%, hartslag 135-140)

10 minuten PNF-stretching (alleen LB)

Het viel best tegen om de oefeningen in een andere volgorde te doen maar het was wel lekker.

Training vanavond:

Ik heb vanavond even een griptraining ingelast. Ik heb de volgorde van de oefeningen eens omgedraaid voor de grap.

Barbell hold (5 sec.):
1 x 100
1 x 120
1 x 140
1 x 160
1 x 180
1 x 200

1. 45 sec.
2. 30 sec.
3. 35 sec.

Plate pinch:
10kg / 1 min 30 sec
15kg / 1 min 01 sec
20kg / 40 sec

Crucifix (16kg):

Het viel best tegen om de oefeningen in een andere volgorde te doen maar het was wel lekker.
netjes weer!
vooral die crucifix zijn hele nette resultaten :thumbs:

Training vanavond:

Barbell hold (5 sec.):
1 x 100
1 x 120
1 x 140
1 x 160
1 x 180
1 x 200

1. 45 sec.
2. 30 sec.
3. 35 sec.

Plate pinch:
10kg / 1 min 30 sec
15kg / 1 min 01 sec
20kg / 40 sec

Crucifix (16kg):

mooie griptraining, is die crucifix echt zo zwaar als men zegt?

mooie griptraining, is die crucifix echt zo zwaar als men zegt?

Ja hij is erg zwaar! In het begin niet maar als je moeite begint te krijgen wordt het ineens heel erg zwaar om vol te blijven houden. Maar om het echt te voelen moet je het gewoon zelf eens uitproberen in de gym.

hoe was de up hill walk?

Ja was wel lekker! Wat me alleen een beetje tegenviel is dat het langer duurt voordat je hartslag op het goede niveau komt in vergelijking met 6,0km/u @ 0%, dat had ik echt niet verwacht. Op welk hellings% loop jij ook alweer?
Je voelt hem wel goed in je kuiten :D

ik loop tegen 15% :D

Serieus? Dan is dat van mij meer een upverkeersdrempelwalk dus? Hahaha!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven