Fitness Seller

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
hmmz ik heb het ff gecheked, het is deze machine, geeft toch inderdaad op z'n max 15% aan.

[Link niet meer beschikbaar]

moet je toch nog wat verder rekken kerel :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk het ook dat ik nog wat verder moet rekken :(

lekkere training, kuiten idd goed stretchen, een blessure blijft lastig!

goed bezig weer he:D

Dead man Walking :)

Training vanmiddag:

Hamerslingeren (licht, 7kg)

Ongeveer 30 worpen gemaakt waarbij ik vooral op de juiste techniek heb gelet en deze heb geprobeerd bij te schaven.

De meeste worpen waren tussen de 24 en 25 meter maar ik moet verder kunnen komen.

Op zich ben ik niet ontevreden over deze training maar volgende keer moeten de afstanden beter.

afstanden kunnen beter maar toch zeer netjes of niet dan?:D

Je traint de éne keer voor techniek, de training daarop gooi je (volgens mij!?!) weer als een beest zonder techniek, dan weer met, etc..

Waarom train je niet 2/3 volle weken op techniek, zodat je er bij grotere gewichten niet meer bij na hoeft te denken!?

Of werkt het zo niet?

Ik denk dat het meer zo lijkt Luuc. Het probleem is dat je een balans moet zien te vinden tussen je techniek en kracht wat voor mij vrij lastig is. Dus ik probeer steeds mijn techniek iets bij te schaven en vervolgens weer kracht toe te voegen. De ene keer gaat dat goed en soms ook wat minder.
Waar ikzelf ook moeite mee heb is om als ik bv. zoals vandaag met de lichte hamer train en mijn techniek goed is om dat dan over te brengen naar de zware hamer. Ik moet het dus echt als twee verschillende onderdelen trainen terwijl de techniek hetzelfde zou moeten zijn.

Vanmorgen wat PNF-stretching gedaan voor het hele lichaam. Vanmiddag ga ik nog een onderdeeltraining doen.

Training vanmiddag:

Hamerslingeren (licht, 7kg)

Ongeveer 30 worpen gemaakt waarbij ik vooral op de juiste techniek heb gelet en deze heb geprobeerd bij te schaven.

De meeste worpen waren tussen de 24 en 25 meter maar ik moet verder kunnen komen.

Op zich ben ik niet ontevreden over deze training maar volgende keer moeten de afstanden beter.

Dikke PR voor je !!!! :eek:

Ja idd een dikke PR maar nog niet genoeg om jou te verslaan :D dus er is nog wat werk aan de winkel :D

Training vanmiddag:

Kogelstoten:

Opwarming: Zware kogel met twee handen achterover gooien (5x)

Zware kogel (10kg) uit stand, 12 worpen 8,0-8,5 meter
Lichte kogel (7,25kg) uit stand, 10 worpen 9,0-9,5 meter

Zware kogel (10kg) aanglijden, 10 worpen 8,0-8,5 meter
Lichte kogel (7,25kg) aanglijden, 10 worpen 9,5-10,0 meter

Lichte kogel (7,25kg) draaitechniek, 10 worpen 9,5-10,0 meter

Ook hier weer veel aandacht aan de techniek besteedt. Ik heb de draaitechniek nog niet helemaal afgeschreven want bij mijn eerste worp gooide ik gelijk een vette PR. Alleen zal ik de draaitechniek in de wedstrijden waarschijnlijk voor de lichte steen gebruiken en niet voor de zware.
Het is wel even wennen aan de zware kogel want normaal is de steen veel groter en ik vind de kogels altijd al wat lastiger.

Training vanmiddag:

Kogelstoten:

Opwarming: Zware kogel met twee handen achterover gooien (5x)

Zware kogel (10kg) uit stand, 12 worpen 8,0-8,5 meter
Lichte kogel (7,25kg) uit stand, 10 worpen 9,0-9,5 meter

Zware kogel (10kg) aanglijden, 10 worpen 8,0-8,5 meter
Lichte kogel (7,25kg) aanglijden, 10 worpen 9,5-10,0 meter

Lichte kogel (7,25kg) draaitechniek, 10 worpen 9,5-10,0 meter

Ook hier weer veel aandacht aan de techniek besteedt. Ik heb de draaitechniek nog niet helemaal afgeschreven want bij mijn eerste worp gooide ik gelijk een vette PR. Alleen zal ik de draaitechniek in de wedstrijden waarschijnlijk voor de lichte steen gebruiken en niet voor de zware.
Het is wel even wennen aan de zware kogel want normaal is de steen veel groter en ik vind de kogels altijd al wat lastiger.

Niet slecht :eek: alleen wat weinig verschil tussen stand en open.
Waar ken ik dat van ? ;)

:D

Ik zag trouwens op de boerderij allemaal nieuwe gewichten staan (hamers, WFH, WFD) dus ik ben benieuwd of we die gaan gebruiken. Maar idd het is nogal een verschil welke hamer je gebruikt.

Ja, het verschil tussen stand en open is idd nog te klein en vooral met de zware kogel maar die ligt ook weer heel anders in de hand. Maar dat zou allemaal geen excuus moeten zijn.

Gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft! ;) :D

Ik zag trouwens op de boerderij allemaal nieuwe gewichten staan (hamers, WFH, WFD) dus ik ben benieuwd of we die gaan gebruiken. Maar idd het is nogal een verschil welke hamer je gebruikt.

Ja, het verschil tussen stand en open is idd nog te klein en vooral met de zware kogel maar die ligt ook weer heel anders in de hand. Maar dat zou allemaal geen excuus moeten zijn.

Gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft! ;) :D

21 april, weten we meer Ouwe, de Generale Repetitie.
Heb er zin an :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven