XXL Nutrition

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ja zeker, ik zal waarschijnlijk nooit hele extreme resultaten halen maar ik voel me er wel goed bij. Dat komt denk ik ook omdat ik nu mijn bovenlichaam stretch maar ik voel me wel redelijk soepel.

Karma Sutra ?[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoe was fryslân ?

• Topic Starter Topic Starter
HG-onderdeeltraining vanmiddag:

Het was in ieder geval waanzinnig lekker weer voor een training en het weiland was gelukkig droog dus deze keer niet tot onze enkels in de bagger.

Steenstoten (licht 6kg en zwaar 10kg):

Zowel met de lichte als de zware steen verschillende keren uit stand (Braemar stone) en met draaitechniek/aanglijden (Open stone) gestoten.
Waarschijnlijk zal ik dit seizoen bij de open stone het aanglijden gebruiken i.p.v. de draaitechniek. Het draaien gaat wel al beter maar niet goed genoeg om PR's te halen.
De lichte steen ging wel lekker (PR van vorig jaar met ruim een meter verbeterd) maar de zware steen ging matig (geen PR).

Weight For Distance (licht 12,5kg):

Ging op zich niet echt heel erg goed vandaag maar ook niet slecht. Helaas had ik op een bepaald moment echt een waanzinnige worp in gedachten waarmee ik een geweldig PR neer zou gaan zetten maar in werkelijkheid ging dat toch even iets anders.........Het gewicht schoot in de laatste draai uit mijn hand en belandde netjes in de sloot :o en ik op mijn rug in het weiland :o
Voordeel was dat ik mijn volgende beurt 1,5 meter verder gooide dan mijn verste worp tot dan toe.

Hamerslingeren (licht 7kg en zwaar 10kg):

De lichte hamer ging beter dan de zware want daarbij kon ik beter meedraaien met mijn lichaam. Bij de zware hamer draaide ik teveel vanuit mijn armen en niet meer vanuit mijn lichaam. Hier moet ik de komende weken veel tijd aan besteden. Ook hier geen PR's.

Caber toss:

Het oppakken van de caber was vandaag geen probleem alleen moet ik gaan werken aan mijn balans als ik hem eenmaal in mijn handen heb. En vooral niet te snel willen gooien maar gewoon wat meer de tijd nemen.

Al met al wel een lekkere training en ik krijg steeds meer zin in de komende wedstrijden. Daar voel je toch meer druk om te presteren wat waarschijnlijk tot meer PR's zal leiden.

Beste training zo te lezen!

Slootje was niet erg diep zeker, je hebt 'm toch wel gevonden toch..? :D

(Ik leer hier wel aardig wat bij trouwens. :))

ja je leert hier toch wat over highland games!

hahah

Vandaag de dag begonnen met PNF-stretching om alvast weer een beetje los te komen voor de training van vanavond. En om mijn bloed in beweging te brengen zodat de alcohol van gisteren er misschien wat sneller uit is :D

Training vanavond:

Dit is de derde en laatste week dat ik op explosiviteit train. Hierna blijf ik er nog wel mee doorgaan maar dan af en toe tussendoor en de rest moet uit de HG-onderdeeltraining komen.

Push press:
4 x 2 x 60
4 x 2 x 70
2 x 2 x 80

Hang pull:
4 x 2 x 60
4 x 2 x 70
2 x 2 x 80

Incline bench press:
4 x 2 x 90
4 x 2 x 100
2 x 2 x 110

Triceps push down:
1 x 8 x 50
1 x 8 x 60
1 x 8 x 70

12 minuten cardio (uphillwalk 5,0km/u @ 7%, hartslag 135-145)

10 minuten PNF-stretching UB

Vanavond nog even geen biceps getraind i.v.m. aanhechtingen. Verder wel een lekkere training.

percentage weer wat omhoog zie ik! (van de walk)

Ja, weer een procentje erbij maar ik snap echt niet hoe jij die 15% haalt want bij mij beginnen mijn linkerkuit en hamstring toch wel een beetje te verkrampen.

Misschien dat die percentages dan bij ons anders zijn ofzo.
Ik zet hem op de schuinste stand die er is en dan geeft die 15% aan.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven