MuscleMeat

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.421
Ik hoop wel dat we snel een reactie krijgen van Landsmeer want dan kan ik me er een beetje op instellen.

Gewoon B klasse dr zijn nog 6 maanden om sterker te worden!

• #1.423
Ik ga ook gewoon voor de B-klasse maar ik ben wel benieuwd wat de onderdelen zijn want bij die van vorig jaar zaten veel onderdelen waar ik moeite mee heb. Dus dan zal ik nog een hoop werk moeten verzetten.

Stah is nog niet overtuigd, jongens... ik zie eerst Sneek wel...
B-klasse is ook erg hoog gegrepen hoor, zie de resultaten van vorig jaarmaar, wat een beesten ! :eek:
De top van de C-klasse met een deadlift van 250 en stones tot 120 mag er toch ook best zijn... Ik heb dan welliswaar die 120 opgekregen bij Daddy, maar had na de 100 en 110 eerst 10 minuten rust nodig.....;)
Heb jij hem al gelifd Viking-broeder ?

• #1.425
120? Al een tijdje geleden.

netjes kerel!!!

• #1.428
Tnx, maar binnenkort moeten toch ook de 130 en 140 er op want 120 is niet genoeg!

Jacco ik train vanmiddag om 1300 uur in Schiedam. (beetje laat dit bericht maar dat kon niet anders)

jullie zullen schitteren op b niveau daar in landsmeer!!

• #1.431
Highland games onderdeeltraining:

Vandaag weer in Friesland een gezamenlijke training gehad met verschillende onderdelen. De onderdelen die we getraind hebben zijn:

- Weight for distance (licht 12,5kg en zwaar 25kg)
- Steenstoten (zwaar 10kg, Braemar en open)
- Weight for height (zwaar, 28kg->zwaarder dan wedstrijdgewicht)
- Caber
- Hamer (licht 7kg)

- De WFD (12,5kg) ging best lekker en ik heb verder gegooid dan ik tot nu toe heb gedaan. Helaas weet ik niet precies hoe ver want we mochten niet meten maar met afpassen was het ongeveer rond de 15,5 meter.
De zware WFD (25kg) was een heel ander verhaal. Ik heb hem maar 1 keer gegooid maar dat was bagger.

- Het steenstoten ging op beide manieren wel lekker. Uit stand (Braemar) waren de afstanden best redelijk en met bijstappen waren de afstanden iets verder maar het verschil is nog te klein. Hier hebben we wel een afstand gemeten en met bijstappen was het 8,5 meter.

- Met WFH hebben we met 28kg gegooid wat 3kg zwaarder is dan het wedstrijdgewicht. De stellage waar we normaal overheen gooien stond er niet dus het was alleen een oefening in het gewicht zo explosief mogelijk omhoog gooien. Vandaag ging het me gelukkig wel goed af en weet ik dus dat het afgelopen maandag met een gebrek aan concentratie. Helaas dus geen hoogte bekend.

- De caber ging op zich ook niet slecht ondanks dat ik hem niet over de kop heb gekregen. Dit komt omdat er iets niet klopt in de timing bij het werpen van de caber. Hier is dus nog wel wat werk nodig.

- De hamer ging gewoon k*t, simpel. Doordat ik donderdag gecleaned heb in de gym waren mijn schouders te stijf en liep het gewoon niet. Met afpassen was de afstand 19,0 meter terwijl ik normaal tussen de 23,0 en 25,0 meter gooi.

Het was in ieder geval een lekkere en gezellige training met heerlijk weer en ik ben dan ook met een voldaan gevoel naar huis gegaan.

goede training man jammer van de hamer!!

• #1.433
Tnx, maar dat van de hamer had ik kunnen weten als ik op donderdag nog mijn schouders belast.

mwoah ik heb soms van die dagen dat t dan beter afgaat!

• #1.435
Ach, je hebt allemaal wel eens goede en slechte dagen. Hoort er gewoon bij.

yepp!!

• #1.437
Vandaag lekker een rustdag en ik ben even met mijn vriendin en de kinderen naar Scheveningen geweest voor een wandelingetje. Godverdegodver....ik heb nog nooit zo'n pomp in mijn onderrug en bovenbenen gehad tijdens het lopen, hahaha! Ik moest om de 5 minuten even stilstaan om de spanning er af te halen. Gisteren dus toch wel een goede training gehad! :D

haha beterr:P

Vandaag lekker een rustdag en ik ben even met mijn vriendin en de kinderen naar Scheveningen geweest voor een wandelingetje. Godverdegodver....ik heb nog nooit zo'n pomp in mijn onderrug en bovenbenen gehad tijdens het lopen, hahaha! Ik moest om de 5 minuten even stilstaan om de spanning er af te halen. Gisteren dus toch wel een goede training gehad! :D

HAHA waar ken ik dat van: wandelen is ****ING heavy en doe je niet voor je lol :D

• #1.440
Normaal heb ik er niet zo'n last van maar misschien ben ik een grens gepasseerd en word het voortaan een hel, hahaha!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven