AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.922
Nu 6 jaar alleen krachttraining (2 jaar echt fanatiek) en daarvoor trainde ik wel met gewichten maar alleen als ondersteuning voor het thaiboksen waarin ik ook les gaf. Ik ben wel altijd een zwaargewicht geweest :D

nice :p

Training vanavond:

Bench press: (met filmpjes)
1 x 5 x 120
1 x 5 x 140
1 x 5 x 160
1 x 3 x 180
1 x 1 x 200
YouTube - 200kg RAW Benchpress
1 x 1 x 210
YouTube - 210kg RAW Benchpress
1 x 1 x 220
YouTube - 220kg RAW Benchpress

Incline bench press:
1 x 5 x 100
1 x 5 x 120
1 x 5 x 130
1 x 3 x 140
1 x 3 x 150
1 x 2 x 160
1 x 1 x 170
1 x 1 x 180 PR!

Push press:
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 3 x 90
1 x 1 x 100
1 x 1 x 110
1 x 1 x 120

French press:
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90

Lekkere en zware training. op de push press was goed te merken dat triceps en schouders goed voorvermoeid waren omdat het gewicht langzamer omhoog ging dan normaal.

errug indrukwekkend!

Trouwens, 1 spotter maar? Zou zelf met dat soort gewicht wel 2 mannetjes aan beide kanten willen hebben denk ik.

Of kan ie gewoon een upright row van 220 kg maken, eitje toch ;)

• #1.925
Tnx, op zich heb ik alle vertrouwen in mijn spotter. Hij houdt constant contact met de bar met zijn vingers dus hij voelt wel wanneer het misgaat en we trainen ook al lang samen dus hij kan mij ook goed inschatten. Binnenkort als ik 230/240 ga drukken dan ga ik wel over 2 spotters nadenken hoor.

• #1.926
HG-onderdeeltraining vanmiddag:

Hamerslingeren (licht, 7kg):
15 worpen, afstand 24,0-25,5 meter

Verste worp: 25,47m
YouTube - Hamerslingeren 7kg

Op zich ging het wel goed maar ik moet meer snelheid in de draaien gaan opbouwen en nog wat meer meehangen met de hamer om een grotere draaicirkel te krijgen.

Weight for distance (licht, 12,5kg)
7 worpen, afstand 14,0-15,0 meter
Voelde niet goed dus ben ik maar gestopt

Mijn vriendin gooide vandaag voor de 2e keer met de 7kg hamer en gooide een afstand van 13,90 meter wat op zich heel mooi is!

Jac, nou heb ik niet veel verstand van hamerslingeren, ik timmer er meestal mee. Maar volgens mij kan je veel meer snelheid uit die draai halen (van je lichaam, net voor de worp) wat denk ik weer meer cm op gaat leveren?

• #1.928
Haha, je hebt helemaal gelijk! Ik ben hard bezig om er meer snelheid in te brengen in het algemeen en op het punt dat jij bedoelt maar je weet hoe soepel ik ben dus dat is hard werken. Als het uiteindelijk lukt scheelt het waarschijnlijk meters i.p.v. centimeters hoor. Ik heb t.o.v. vorig jaar al een vooruitgang van 4,50m op de lichte hamer en 3,50m op de zware hamer gewoon door mijn techniek te verbeteren.

En ook al timmer jij met een hamer en gooi ik ermee, kritiek is altijd welkom!

hmm alsk zo dat filmpje zie zouk denken dat je echt veel verder kan gooien mits snelheid in je draai :D Tis natuurlijk anders dan hamerslingeren in ateliek maar als je ziet wat voor snelheid die mannen maken in hun draai :eek:

HAHA je krijgt de smaak te pakken Ouwe !

maar gooi nu eens met je hamerschoenen aan, OOK op training !
(was zo'n mooi kado...;))

• #1.931
@snoob: Klopt, maar op het moment ben ik log en traag met mijn lichaamsgewicht (spiermassa is dus niet altijd handig) en is het maken van snelheid dus mijn grootste probleem. Maar het komt goed met de tijd (mag ik hopen :D).

• #1.932
HAHA je krijgt de smaak te pakken Ouwe !

maar gooi nu eens met je hamerschoenen aan, OOK op training !
(was zo'n mooi kado...;))

Ik heb idd de smaak te pakken. Zo krijgen mensen toch een beter beeld van wat we doen en hoe hard we er voor moeten werken :D

Ik weet het, ik ben onverbeterlijk! Ik vind het altijd teveel werk om die schoenen ook nog eens mee te slepen maar ik beloof plechtig dat ik het vaker zal doen ;)

Ik trek ze vaak thuis aan en loop als een ooivaar 'mijn voortuin' in :D

@snoob: Klopt, maar op het moment ben ik log en traag met mijn lichaamsgewicht (spiermassa is dus niet altijd handig) en is het maken van snelheid dus mijn grootste probleem. Maar het komt goed met de tijd (mag ik hopen :D).

hmmm alsk u zo bezig zie heb ik ook goesting om da te gaan doen haha :D

Goesting ?????????????????

Mijn hammer-spikes liggen standaard IN de auto... (auto staat inmiddels weer bij de dealer, eigelijk zonder enige discussie......)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven