AndroidHealthClinic

hmm dit is deprimerend : "impossible to keep gains from steroids" .

Heb je dit ergens gelezen?

En dan is het toch ook niet meer je "genetische" limiet? Is niet meer genetisch als het door steroïden komt.

Ik wil best even mij persoonlijke verhaal aan dit toevoegen. 8 Maanden geleden woog ik 120kg bij 10% (1,90m). Toen moest ik abrupt stoppen met kuren en trainen. Flink massa kwijt en vet aangekomen dus. Maar ik blijf nu de laatste 3maanden wel stabiel op 100kg bij 18-20% hangen ofzo. Ik kan helemaal niks, geen cardio, gewichten, niks. Ik vraag me soms af, is dit mijn natuurlijke max? Of als ik weer kan trainen, kan ik dan "naturel" wel wat spiermassa aankomen door het spiergeheugen, ondanks dat dat toen werd gevoed door aas? Waarom blijf ik wel op die 100kg hangen en word niet nog kleiner?

Maar goed ik was ff hard op aan het denken, weet niet of dit iets toevoegt aan dit topic.

27kg aan VVM kwijtspelen op 8 maanden? zat je op extreem hoge dosissen insuline en HGH? want dit klinkt wel heel ongeloofwaardig.

---------- Toegevoegd om 23:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:55 ----------

heb me misschien verkeerd uitgedrukt, maar waarom zou je enkel interesse hebben in een set nummertjes die je kan liften als je geen wedstrijden draait? hoe je het draait of keert, de meesten trainen om er goed uit te zien, en daar is nix mis mee. krachtgericht trainen is dan louter een middel, maar als doel op zichzelf niet echt interessant.

TRT op 125mg p/w aangepaste voeding, blijven trainen en geduld elk jaar kan je een aantal kilo gainen

---------- Toegevoegd om 02:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:24 ----------

[/COLOR]

heb me misschien verkeerd uitgedrukt, maar waarom zou je enkel interesse hebben in een set nummertjes die je kan liften als je geen wedstrijden draait? hoe je het draait of keert, de meesten trainen om er goed uit te zien, en daar is nix mis mee. krachtgericht trainen is dan louter een middel, maar als doel op zichzelf niet echt interessant.
++ of ik nu 100kg op mijn max til of ik kan 200kg tillen maakt op zich geen enkel verschil uit, het maakt me er niet gezonder of ongezonder op en het enige dat uiteindelijk telt is het resultaat dat ik in de spiegel zie :p

Dus ?

Volgens die studie heeft het aantal "monoclueey" niets te maken met de grootte van de spier ?

Hypertrofie gaat altijd gepaard met de toename van het aantal myonuclei. En dat betekent grotere output van de spier. Dit is een gedeeltelijk blijvend effect. Ik weet alleen niet of een groter aantal myonuclei ook een groter sarcoplasma volume betekent. Mijn punt was dat er dus wel een blijvend effect is bij AAS gebruik.

Ik denk dat GetXXL hier meer over kan vertellen.

net als Hungr Henry ben ik ook paar maanden gestopt nu wegens blessure en ook 20 kilo kwijt,en ja vvm , heb natuurlijk wel niet getraind en op me eten gelet. Als je blijft trainen en op je eten letten ,zal dat toch wel goed meevallen denk ik,je zal iets verliezen maar zeker niet alles,dat is onzin.

Heb wel gemerkt dat als ik even opnieuw begin met kuren en trainen,ik met een veel lagere dosis dan voorheen me massa snel terug heb.

ik blijf ook altijd op een zelfde gewicht hangen nu , net het gewicht waarop ik ben beginnen kuren , toeval of niet ,kweenie.

Heb wel geen vet bijgekweekt maar ik heb dan nooit nooit veel vet gehad,ben ecto.En je ziet me spieren nog allemaal maar veel kleiner. Abs ook nog.

Laatst bewerkt:
Is niet uit recent onderzoek gebleken dat AAS de spiercellen blijvend veranderen? Je zult, inderdaad, niet al je winst kunnen behouden, maar het is zeker ook niet zo dat je uiteindelijk alles weer verliest.
je verliest alles tot je natuurlijk grens.
zodra je stopt met kuren (vanaf dag 1) raak je weer catabool, de hormonen herstellen zich weer naar oude waarde en dus zakt je vvm weer tot zover je natuurlijke waarde is.
een ecto blijft dus altijd van nature een ecto, een meso een meso etc etc.
Door aas te gebruiken speel je met je hormonen, maar je genen blijven hetzelfde!

Er is geen vaste 'natuurlijke max', omdat externe invloeden de genexpressie blijvend kunnen veranderen. (zie Epigenetica) Uiteraard ga je zonder drugs het een en ander verliezen tov de fysiek die je had toen je nog regelmatig gebruikte, maar dat is niet per se alles totdat je weer op de fysiek zit die je maximaal had kunnen bereiken zonder drugs.

Je moet er ook rekening mee houden dat sommige kuurders na jarenlang gebruik stoppen en dan de testosteron levels hebben van een kleuter. Als je daar niets aan doet ga je meer massa verliezen.

En dat hele ecto/endo/meso gezever is onzinnig.
99/100 keren zijn 'ectos' gewoon mensen met ondergemiddelde eetlust en 'endos' mensen met bovengemiddelde eetlust.

Bios3 , tigerfitness , grootste broscience channels ever, nooit iets onderbouwd alleen maar roepen voor meer viewers.

je verliest alles tot je natuurlijk grens.
zodra je stopt met kuren (vanaf dag 1) raak je weer catabool, de hormonen herstellen zich weer naar oude waarde en dus zakt je vvm weer tot zover je natuurlijke waarde is.
een ecto blijft dus altijd van nature een ecto, een meso een meso etc etc.
Door aas te gebruiken speel je met je hormonen, maar je genen blijven hetzelfde!

Niet als AAS ervoor zorgen dat er meer myonuclei worden aanmaakt dan je normaal gesproken zou doen. Ik dacht ook een keer gelezen te hebben dat de anabole werking van testosteron gedeeltelijk te verklaren zou zijn door grotere expressie van MGF (Mechano Growth Factor). Dit betekent dus dat er meer proliferatie van satellietcellen optreed, en dus in feite de "natuurlijke" grens verlegd wordt.

27kg aan VVM kwijtspelen op 8 maanden? zat je op extreem hoge dosissen insuline en HGH? want dit klinkt wel heel ongeloofwaardig.

---------- Toegevoegd om 23:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:55 ----------

Heb ik enige rede om dit te verzinnen? Alsof het stoer is dat ik zo veel kwijt ben? Doe ff normaal man. Ik ben gewoon lang on geweest en was aardig groot. Heb heel veel pijn en stress gehad. En nog steeds. Ik heb niet kunnen trainen, helemaal niks. Ook heel slecht en weinig gegeten. En ik heb maanden lang met een test level van nul gezeten. Geloof wat je wilt maar je beledigt mij wel op deze manier. Je hebt geen idee wat er is gebeurt he gozer. Dus daar kan je niet over oordelen.

je zal misschien alles weer terug verliezen, maar ook sneller weer terug opbouwen als je het eens gehad hebt

Hypertrofie gaat altijd gepaard met de toename van het aantal myonuclei. En dat betekent grotere output van de spier. Dit is een gedeeltelijk blijvend effect. Ik weet alleen niet of een groter aantal myonuclei ook een groter sarcoplasma volume betekent. Mijn punt was dat er dus wel een blijvend effect is bij AAS gebruik.

Ik denk dat GetXXL hier meer over kan vertellen.

Niet als AAS ervoor zorgen dat er meer myonuclei worden aanmaakt dan je normaal gesproken zou doen. Ik dacht ook een keer gelezen te hebben dat de anabole werking van testosteron gedeeltelijk te verklaren zou zijn door grotere expressie van MGF (Mechano Growth Factor). Dit betekent dus dat er meer proliferatie van satellietcellen optreed, en dus in feite de "natuurlijke" grens verlegd wordt.

Kwam laatst een artikel tegen op Ergogenics waaruit blijkt dat de (positieve) effecten van AAS gebruik nog 10 jaar lang aanhouden na gebruik.

Wat ik mij altijd afvraag bij zulke uitspraken; Maakt het uit wat voor kuur je dan neemt?

Terug
Naar boven