AndroidHealthClinic

Hoe beginnen met gewichtstraining?

Deze zijn uitgerekend door de app die ik gebruik ( Yazio) Ik heb mijn activiteit op laag gezet in deze app.
Ik ben er wel vergeten bij te vermelden dat ik in het weekend ( vrijdag , zaterdag en zondag) naar 2300 kcal ga en de overige dagen 2000 kcal nau
Ik vroeg er naar omdat nauwkeurig tracken vaak tegenvalt, ook met gebruik van een app. Maar goed, uiteindelijk liegt de weegschaal niet en als je nu gemiddeld een halve kilo per week afvalt, zit je in een tekort van ongeveer 500 KCal. Daarom zie ik geen reden om iets aan te passen, los van de vraag of die tracking klopt.

Hoe voel je je er verder onder? Energieniveau? Honger/trek?

Als ik het goed heb begrepen (corrigeer me als ik het mis heb), door krachttraining toe te voegen, zou ik mijn calorie-inname niet moeten verlagen, maar misschien zelfs een beetje moeten verhogen?
Ja dat zou ik ook doen. Dan wel ten opzichte van wat je daadwerkelijk binnenkrijgt, wat dus minder dan 2000 is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vroeg er naar omdat nauwkeurig tracken vaak tegenvalt, ook met gebruik van een app. Maar goed, uiteindelijk liegt de weegschaal niet en als je nu gemiddeld een halve kilo per week afvalt, zit je in een tekort van ongeveer 500 KCal. Daarom zie ik geen reden om iets aan te passen, los van de vraag of die tracking klopt.

Hoe voel je je er verder onder? Energieniveau? Honger/trek?
Toen ik 160kg woog had ik amper energie , ik stond op en 3-4 uur later was ik terug moe en ging ik terug slapen voor een twee tal uren.
Nu ik 41kg ben afgevallen merk ik dat veel dagen gewoon kan doorgaan zonder te slapen ( er zijn nog dagen dat ik een dipje heb maar dan rust ik half uurtje tegenover 2 uur voorheen)
Honger valt best mee er zijn soms dagen dat ik wel nog trek heb ofwel eet ik een pakje mager kipfilet van 100 gram ofwel een glas water en gaat vanzelf weer over.
Ik maak dat ik tussendoor genoeg eiwitrijke snacks heb.

Grof gezegd pleeg je roofbouw op je lichaam als je zo afvalt, en te weinig eet.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal al voor de raad ! Ik denk een gym gevonden te hebben waar ik 15 oefeningen doe op volautomatische machines die ingesteld zijn op mijn duwkracht en houding.
Wel wat prijziger of een Basic-Fit maar handing om te beginnen vind ik. al mijn spiergroepen worden getrained hiermee.

• Like
Waarderingen: K82
Bedankt allemaal al voor de raad ! Ik denk een gym gevonden te hebben waar ik 15 oefeningen doe op volautomatische machines die ingesteld zijn op mijn duwkracht en houding.
Wel wat prijziger of een Basic-Fit maar handing om te beginnen vind ik. al mijn spiergroepen worden getrained hiermee.
Succes!

Terug
Naar boven