AndroidHealthClinic

hoe beste vet verlagen

sportboy1978

Novice
Waardering
0
vandaag besproken op sportschool:

om vetpercentage van 12% terug te brengen naar 8-9 % is mij aangeraden van piramide training (4 setjes van 8-10 met wisselend gewicht) over te gaan naar kracht uithouding ( 2 setjes van 20) in combinatie met 30 min cardio op lage hartslagfrequentie (140 slagen/min).

is dit verstandig? graag reactie.

Er staat hier niets over voeding, wat een belangrijk iets is wil je succesvol afvallen. Ga maar eens in de voedingsecties kijken, boy.

Zoals man-mountain al zegt het gaat niet alleen om de training maar juist om wat je eet. Wil je afvallen dan zul je minder calorieen moeten eten dan je verbruikt. En waarom zou je gaan trainen voor krachtuithouding..? Gewoon lekker zwaar blijven knallen in samenwerking met een goed dieet en cardio.

goed dieet is overrated als je niet zo diep wil cutten, gewoon hoog in eiwitten en geen junkfood en cardio en je komt er wel.

goed dieet is overrated als je niet zo diep wil cutten, gewoon hoog in eiwitten en geen junkfood en cardio en je komt er wel.

Alles is tegenwoordig overrated hier. Gewoon hoog in eiwitten en wat cardio kom je er niet hoor. Boven onderhoud blijft boven onderhoud, ook als je hoog in eiwitten zit. :rolleyes:

Alles is tegenwoordig overrated hier. Gewoon hoog in eiwitten en wat cardio kom je er niet hoor. Boven onderhoud blijft boven onderhoud, ook als je hoog in eiwitten zit. :rolleyes:
maar eiwitten verzadigen meer, dus je hebt minder honger, dus minder cals binnen :)

dat is een beetje als schieten met je ogen dicht.. natuurlijk raak je wel eens wat, maar met je ogen open gaat het toch een stuk beter.

kortom: tel die calorieen en laat niets aan het toeval over.

Hey boy!

Gewoon lekker zwaar door trainen. Cardio 3x 30-45 min.
Dieet aanpassen, lager in kcal en ga low carbs. Je zult genieten van een mooie vooruitgang. Post anders even een foto, zodat je progressie te volgen is, als je wilt. Ben zeer geinteresseerd in cutprogressies.
Succes man!! Grtz :cool:

• Topic Starter Topic Starter
dank je

tja, voeding en lijf hangen samen , dat was me al duidelijk. Ik eet geen vlees, dus eerst lukte bouwen niet zo, lag aan de voeding. Nu eet ik massa's vis (tonijn en zalm) en gebruik veel magere kwark/melk shakes (eigen recept) Ik wil nog iets aan massa er bij, maar zonder vetrandje. het gaat opzich prima. maar net dat laatste....

ik post even een foto.

bedankt in elk geval, zal idd wat meer cardio gaan doen, heb ik een tijdje wat minder gedaan.

Geen vlees maar wel vis? Leg eens uit aub :)

cardio na je training en evt op nuchtere maag als je uit je nest komt.

wat was de gedachte achter het idee om over te gaan naar meer high rep setjes ipv piramides?

Iets roepen is natuurlijk mooi, maar een beetje onderbouwing lijkt me op z'n plek.

Ik tel bijna niks, maar toch is het geen toeval: iedere maand een kilo minder.

???

Maar je weet wel dat je dagelijks 2800 kcal. consumeert.
Ook wat je verbrandt tijdens je cardiosessies.
En wat je dagelijkse energiebehoefte is.

Misschien kijk je, als je 'schiet', toch stiekum met toegeknepen oogjes.

;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
de gedachte daar achter 2*20 is de volgende: aangegeven is mij dat hierdoor je hartslag hoger blijft, waardoor je dus vet zou moeten verliezen, in combi met cardio. Wil gewoon iets droger de zomer in.

de gedachte daar achter 2*20 is de volgende: aangegeven is mij dat hierdoor je hartslag hoger blijft, waardoor je dus vet zou moeten verliezen, in combi met cardio. Wil gewoon iets droger de zomer in.

Niet doen!

1. Voeding aanpassen
2. Zwaar blijven trainen (6-12 reps, 5-9 sets per spiergroep).
3. Cardio toevoegen.

In volgorde van belangrijkheid!

Klopt, ik heb schema, dieet of voorschrift, maar ik heb mijn ogen wel open, dus weet ik die dingen wel ongeveer. Maar in de dagdagelijkse praktijk hou ik me er niet mee bezig, er hangt niets vanaf.

Ik gebruik een paar simpele rechtlijnen:

0. Gezond, gevarieerd eten levert alle benodigde voedingsstoffen.
1. Zolang ik zorg dat ik vóór elke maaltijd een goeie trek heb blijf ik even hard afvallen.
2. Eiwitrijk eten houdt de honger het effektiefste weg.
3. Hoe harder je trapt, hoe fitter je wordt, zolang je niet overtraint
4. Hoe harder je trapt, hoe meer kalorieën per minuut je verbruikt, en dat is voor afvallen het enige wat telt
5. Kracht en spiermassa nemen toe door de spieren 2x per week goed te belasten (ongeacht schema en methode)
6. Niet nuchter trainen, eiwit nemen vóór de KT zodat het na de training in het bloed komt, en KH tijdens en na de training gebruiken om eiwitafbraak te voorkomen.

Makkie! Resultaat, zonder enig probleem:

- 1 Kg per maand afvallen,
- Kracht en massa van alle spieren/spiergroepen blijven langzaam maar zeker toenemen
- Konditie neemt toe tot bovengemiddeld (voor mijn leeftijd).

1kg per maand is aardig, maar als je niets aan het toeval overlaat zoals wzzup aangeeft zal je veel meer en sneller resultaat halen. Het is maar wat je zelf wilt. ;)

waarom gaan trainen op krachtuithoudingsvermogen als dit juist hetgene is dat het snelste daalt door je dieet omdat alle koolhydraten die liggen opgeslagen in je spieren gebruikt gaan worden voor energie.

denk dat je zo wel wat spiermassa gaat verliezen

tenzij je dat niks kan schelen natuurlijk

vaak je hele lichaam zwaar trainen doet het meeste voor je metabolisme

dus upper body
lower body
rust
opnieuw

Klopt, ik heb schema, dieet of voorschrift, maar ik heb mijn ogen wel open, dus weet ik die dingen wel ongeveer. Maar in de dagdagelijkse praktijk hou ik me er niet mee bezig, er hangt niets vanaf.

Ik gebruik een paar simpele rechtlijnen:

0. Gezond, gevarieerd eten levert alle benodigde voedingsstoffen.
1. Zolang ik zorg dat ik vóór elke maaltijd een goeie trek heb blijf ik even hard afvallen.
2. Eiwitrijk eten houdt de honger het effektiefste weg.
3. Hoe harder je trapt, hoe fitter je wordt, zolang je niet overtraint
4. Hoe harder je trapt, hoe meer kalorieën per minuut je verbruikt, en dat is voor afvallen het enige wat telt
5. Kracht en spiermassa nemen toe door de spieren 2x per week goed te belasten (ongeacht schema en methode)
6. Niet nuchter trainen, eiwit nemen vóór de KT zodat het na de training in het bloed komt, en KH tijdens en na de training gebruiken om eiwitafbraak te voorkomen.

Makkie! Resultaat, zonder enig probleem:

- 1 Kg per maand afvallen,
- Kracht en massa van alle spieren/spiergroepen blijven langzaam maar zeker toenemen
- Konditie neemt toe tot bovengemiddeld (voor mijn leeftijd).

bullshit

Inderdaad. Ik heb hierop ingezet omdat het

* nauwelijks moeite kost,
* blijvend haalbaar is, dus geen geklojo met gejojo
* Snel genoeg gaat (nu 17 Kg kwijt en nog steeds onverminderd)
* Vetverlies plus spierwinst plus konditie plus uithoudingsvermogen geeft

Alle deelresultaten hadden veel sneller gekund, maar de kombinatie van deze resultaten kan MI niet beter en blijvender bereikt worden dan ik nu doe.

Ik denk eigenlijk niet dat ik hiermee iets aan het toeval overlaat, want ik bereik al mijn doelen in een rustig maar verbazingwekkend strak tempo.
Wat een bullshit. :rolleyes:

Terug
Naar boven