MuscleMeat

hoe beste vet verlagen

Waar reageerde je eigenlijk op?

Wellicht wordt er zo gereageerd omdat vrijwel een ieder veel moeite doet en moet doen om spiermassa vast te houden tijdens een dieet danwel poging vetmassa te verliezen.

Ene elderson van 54 die een blauwe maandag traint doet het voorkomen of het allemaal zo ontzettend eenvoudig is en daarmee het wiel heeft uitgevonden.

Is niet beledigend of persoonlijk bedoelt, maar wekt soms wel ergernis ;)!

Hoe lang is een blauwe maandag eigenlijk? Vanaf wanneer mag je iets bijdragen en telt je ervaring mee?

:)

Over ervaring heb ik het hier (toevallig ;) ) nou net niet.
Btw, 't is jouw ervaring en die wil je met ons delen.

Wat mij betreft is iedere bijdrage, van wie dan ook, van harte welkom.

Nooit te oud om te leren toch?!

Een blauwe maandag duurt volgens mij even lang als een witte donderdag of een goede vrijdag.

Zonder gekheid, ik denk dat je wel begrijpt wat ik met m'n eerdere post bedoel.

Misschien is het géén ergernis, maar jaloezie.....wie weet!

Tja, kan ik het helpen dat het zo eenvoudig is!

Ik zeg ook niet dat je er niks voor moet doen, je zal voor spierkracht/massa altijd moeten trainen en voor vetverlies altijd meer verbruiken dan je eet, maar het zijn gewoon geen moeilijke dingen, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Ik heb niks uitgevonden, ik heb gewoon uit de beschikbare wielen die gekozen die werken, en als ze voor mij werken kunnen ze voor anderen ook werken.

Hoe lang is een blauwe maandag eigenlijk? Vanaf wanneer mag je iets bijdragen en telt je ervaring mee?

Leg mij dan maar eens uit waarom ik dan geen gram afval. Ik verbruik met cardio erbij 2300 kcal en ik eet er ongeveer 1500 op een dag en nog gaat er egen gram vanaf. Ik verbruik toch meer dan dat ik inneem??? Want dat zie ik je al een tijdje roepen maar blijkt nix van te klopppen.

Leg mij dan maar eens uit waarom ik dan geen gram afval. Ik verbruik met cardio erbij 2300 kcal en ik eet er ongeveer 1500 op een dag en nog gaat er egen gram vanaf. Ik verbruik toch meer dan dat ik inneem??? Want dat zie ik je al een tijdje roepen maar blijkt nix van te klopppen.

Ik kan er over meespreken dude ... wat ik ook doe, ik blijf op mijn gewicht ...
Denk dat we gezegend zijn met een traag metabolisme ofzo

Ik kan er over meespreken dude ... wat ik ook doe, ik blijf op mijn gewicht ...
Denk dat we gezegend zijn met een traag metabolisme ofzo

En zo zien we maar weer dat ieder lichaam anders is en het dus niet zo eenvoudig is als vriend elderson het doet voorkomen ;) !

Mogelijk is jullie metabolisme gewend geraakt aan het aantal calorieën en de belasting. (Spaarstand).

Wat je zou kunnen proberen is het aantal calorieën wat je per week neemt onevenredig over 7 dagen te nuttigen.

Vb. stel 2000 kcal. per dag x 7 = 14.000 kcal. per week
dag 1. 1800 kcal.
dag 2. 2100 kcal.
dag 3. 1700 kcal.
dag 4. etc.

Laatst bewerkt:
Dit gaat ook op als je een "traag metabolisme" hebt: je verbruikt dan gewoon minder.

Mee eens.

Alleen kan het lichaam ook gewend raken aan minder calorieën en gaat dus zeer zuinig met energie om, als gevolg geen gewichtsverlies (meer).

Yep ... en als je dan gaat verhogen in Kcal kom je gewoon bij ...

Nu weet ik niet hoe lang een mens het nodig vindt om cardio te doen,
maar 45min vinnek toch meer dan behoorlijk 4 keer per week. En dat
gecombineerd met een 1200 kcal dieet (uit ziekenhuis gekregen) zorgt
nog maar voor een erbarmelijk resultaat. Dus deze jongen gaat zeer
binnenkort terug naar de ephedra grijpen

Dus, aanjagen dat metabolisme! Een ontbijt nemen van 500 kCal en een paar uur later 700 kcal wegstampen. Dat krijgt het luie vet wel van zijn plaats!

Ja, dat werkt zeker .. Als je op een week tijd 5 kilo wilt bijkomen qua vet ...
En ja, dat zijn schone Kcal ... iedereen moet wat zoeken achter zijn
onderhoud en verbruik ... Er is geen magische formule voor en het is
zeker niet zo simpel als sommige mensen hier denken

Als je veel verbruikt moeten die kcals toch ergens vandaan komen. Dat is ofwel uit je voeding ofwel uit je reservevoorraden. Je energievoorraden zijn vetmassa en spiermassa. Dus alles wat je verbruikt en niet via eten/drinken aanvult, gaat van je massa af.

Het lastige is dat alles voortdurend verandert: je inname, je verbruik, en je gewicht. Gewichtsverandering door vetverbranding is klein vergeleken bij vooral de waterbewegingen, dat gaat namelijk met liters per dag op en neer, terwijl je vetverbranding in grammen gaat.

Voeg daarbij dat weegschalen behoorlijk onnauwkeurig wegen, een afwijking van eeen halve tot een hele kilo tussen twee wegingen van precies hetzelfde gewicht is heel normaal, en tussen twee weegschalen kan ook rustig een paar kilo verschil zitten.

Ja ok, maar je Kcal verhogen kan je wel van de ene dag op de andere doen,
maar je verbruik plots laten stijgen met 500kcal per dag bv, gaat niet
zomaar op. Dus je gaat bijkomen in ieder geval ...

Persoonlijk denk ik nog steeds dat je gewoon je kcal moet gaan verlagen,
cardio erbij doen en nadien terug je kcal gaan verhogen om je metabolisme
terug op gang te trekken. Maar dat is puur uit eigen ondervinding en
dat van mijn familie.

En zo zien we maar weer dat ieder lichaam anders is en het dus niet zo eenvoudig is als vriend elderson het doet voorkomen ;) !

Mogelijk is jullie metabolisme gewend geraakt aan het aantal calorieën en de belasting. (Spaarstand).

Wat je zou kunnen proberen is het aantal calorieën wat je per week neemt onevenredig over 7 dagen te nuttigen.

Vb. stel 2000 kcal. per dag x 7 = 14.000 kcal. per week
dag 1. 1800 kcal.
dag 2. 2100 kcal.
dag 3. 1700 kcal.
dag 4. etc.

Maar dan eet ik bijv op dag 1 en 3 onder mijn metabolisme.???

Maar dan eet ik bijv op dag 1 en 3 onder mijn metabolisme.???

Onder het aantal calorieën wat je zou moeten eten om te blijven zoals je bent.

Even heel kort door de bocht!

Stel je hebt 70 kg VVM (vetvrije massa).

Je dagelijkse energie behoefte om te blijven zoals je bent is 2500 kcal.

Je wilt afvallen dus gaat minder eten dan je energie behoefte, zeg 2000 kcal.

Per week is dat 7 x 2000 = 14.000 kcal.

Om je lichaam niet te laten wennen aan dagelijks 2000 kcal. verdeel je die 14.000 kcal onevenredig over de week.

BV:
dag 1. 1800 kcal.
dag 2. 2100 kcal.
dag 3. 1700 kcal.
dag 4. etc.
........................
totaal 14.000 kcal.

Dat zeg ik net: 500 Kcal ontbijten en een paar uur later 700 kcal wegtrappen!

Wegstampen is in bulktaal hetzelfde als opvreten (althans in de grot waar ik leef).

Ik dacht ook 700 kcal. extra innemen (wegstampen).
Vandaar ??? !

Met cardio oid 700 kcal. wegwerken :thumbup:

Als je nou elke dag ongeveer 2000kcal eet dus onder je onderhoud heb je dan 1x in de week een junkdag nodig om je lichaam een schok te geven of is dit slecht voor je vetverbranding?

Gr

Zo hey net terug van mijn cardio training en ik ben kapot! ik heb HIIT gedaan zoals aanbevolen ik haalde net 13 min en toen kapte ik ermee ik heb 3 min warm up gedaan en daarna 30 om 30 sec, ik voel me wel goed nou.. maar wat zou ik moeten eten naa zo een Cardio training savonds.. en hoe lang na de training, ik heb nog wat magere turkse yoguhrt staan

Terug
Naar boven