MuscleMeat

hoe beste vet verlagen

Als je nou elke dag ongeveer 2000kcal eet dus onder je onderhoud heb je dan 1x in de week een junkdag nodig om je lichaam een schok te geven of is dit slecht voor je vetverbranding?

Gr

Junkdag is meer om het de periode van afvallen wat aangenamer te maken.
Jezelf op één dag in de week niet alles ontzien zou kunnen helpen om het lang(er) vol te houden.

Als je nou elke dag ongeveer 2000kcal eet dus onder je onderhoud heb je dan 1x in de week een junkdag nodig om je lichaam een schok te geven of is dit slecht voor je vetverbranding?

Gr

Zoek maar eens op refeeds. (en carb-ups / carb-cycling)

Onder het aantal calorieën wat je zou moeten eten om te blijven zoals je bent.

Even heel kort door de bocht!

Stel je hebt 70 kg VVM (vetvrije massa).

Je dagelijkse energie behoefte om te blijven zoals je bent is 2500 kcal.

Je wilt afvallen dus gaat minder eten dan je energie behoefte, zeg 2000 kcal.

Per week is dat 7 x 2000 = 14.000 kcal.

Om je lichaam niet te laten wennen aan dagelijks 2000 kcal. verdeel je die 14.000 kcal onevenredig over de week.

BV:
dag 1. 1800 kcal.
dag 2. 2100 kcal.
dag 3. 1700 kcal.
dag 4. etc.
........................
totaal 14.000 kcal.

;) Dat is een goed idee om te doen thnx!

Dat zeg ik net: 500 Kcal ontbijten en een paar uur later 700 kcal wegtrappen!

Als ik in een uur 700 kcal moet verbranden met cardio, dan ben ik best wel intensief bezig. Mijn conditie is niet noh niet zo geweldig. Heb eergisteren tijdens de cardio 650 kcal verbrand in een uur tijd en ik was kapot:D

Nou, dan wordt het hoog tijd om daar 's wat aan te doen! Ja, een uur lang is best intensief in het begin, de doorsnee krachtsporter krijgt dat niet voor elkaar, maar als je een paar keer in de week gaat en af en toe 5 minuten extra aanzet, dan gaat het vanzelf omhoog. Voor duursporters is het juist een rustig loopje...

Ik heb zelf net tijdens PSV-Arsenal pauze plus 2e helft ca 1000 kcal gedaan, dat is nu (na een jaar 3x per week kardio) mijn maximum en veel hoger zal het ook niet worden denk ik. Maar dat moet jij volgens mij met een maand opbouwen zeker kunnen halen zonder dat je uitgeput raakt.

Nu een bak kwark met een schep lightjam en slapen voordat ik honger krijg... en vannacht val ik weer slapend af.

Hahahaha, ik sta er verbaasd van. Op zo'nleeftijd nog eens 1000 kcal verbranden en dat nog binnen de uur, geweldig. Ik ga 3 keer per week cardio te doen en probeer er elke week 50kcal meer te verbranden binnen de uur. Dan moet mn conditie over een maand of 3 net zo goed zijn als die van jou, of beter dat kan ook:p

Ik stuur op kcal/min tegenwoordig, want dat kunnen de apparaten aangeven en is goed vergelijkbaar tussen de verschillende machines (allemaal precor), plus dat de tabellen van verbruik door verschillenden aktiviteiten ook meesta; in kcals per tijdseenheid staan, dus dat kontroleert of de apparaten niet liegen.

Bij elk type apparaat moet je kijken op welke kombinatie van snelheid/weerstand je de hoogste kcals/minuut kan halen, bv bij fietsen haal ik het hoogste rendement bij weerstand 13 en snelheid 80-85 rpm, zonder te verzuren. Bij de loopband is het een kombinatie van helling en snelheid. Ik doe het meestal 50-60 minuten. Als het echt hard doorbijten is, dan ga je iets te hard, je moet het gevoel houden dat je er best nog wel een tijd mee door kan gaan.

Tussenin doe ik 3 of 4 keer een paar minuten een hoger tempo of hogere weerstand, zodra ik echt in de problemen kom met ademhaling of spierverzuring schakel ik weer terug naar de basissnelheid/weerstand. Na een paar sessies merk je dan dat je eigenlijk best wel langer die hogere intensiteit aankan, en voor je't weet kan je dat de hele tijd volhouden en is dat je nieuwe basisintensiteit.

En dan zijn er ook wel eens wat mindere dagen, maar daar wil ik het even niet over hebben... het grootste probleem vind ik de verveling, maar sinds ik bij fit4free zit gaat dat ook wel: die hebben bij het kardiopark een muur vol tv-kanalen en op elk apparaat kan op je eigen koptelefoontje het geluid krijgen van het TV kanaal waar je naar wil kijken. Dan is een uur best snel om.

Ja, die bij mij zijn de machines van een ander merk, weet zo niet meer welke. Ik train in een healthclub centrum waar ze dus behoorlijk veel apparaten hebben. Ik begin meestal met een snelheid van 9 op de loopband en doe dit 10 min lang, dan loop ik 2 min uit en dan weer 10 min lang op 9 en tussendoor verhogen naar 10-11 en wan weer terug naar de 9 tot vervolgens deze 10 min weer voorbij zijn loop ik 3 min uit en daarna weer verder 10 min op 9 enz. en daarna loop ik 5 min uit. Ik krijg wel pijn in mn kuiten op de loopband. Weet je toevallig hoe dat komt?

Ik doe dus de HIIT alleen het voordeel van langduurige cardio is dus zoals al voorheen word aangegeven, dat je ook weet hoeveel Kcal je verbrandt.
Is er geen manier om te weten hoe dat met HIIT zit? enig idee Hoe dat uit te rekenen??
ik doe trouwens
maandag:HIIT 15 min Hardlopen 1 min 17 km/h, 1 min 9km/h en dat door tot het kwartier vol is.
Dinsdag: 50-60 min Fietsen ''apparaat'' dan verbrand ik zo een 900 Kcal tot 1000.
woensdag: HIIT (zie maandag)
donderdag:Fietsen (zie dinsdag)
zondag:HIIT (zie maandag)

Carb cycling!!! En veel interval trainingen, zoveel mogelijk verschillende soorten cardio.

Vandaag in 1 uur tijd 780 kcal verbrand. Zoveel heb ik nog nooit verbrand in een cardiosessie. Leek net of ik met kleren het zwembad ben ingedoken ahahhahha. Ik was kapot.

weet hoeveel Kcal je verbrandt.
Is er geen manier om te weten hoe dat met HIIT zit? enig idee Hoe dat uit te rekenen??

Op het moment dat je 'in de vrije natuur' aan het trainen bent en je wilt gegevens hebben omtrent je prestatie (hartslag, calorieverbruik) dan kan je overwegen een horloge aan te schaffen met deze functies (Polar, Suunto).

ik heb Precor gemaild. Ben benieuwd!

Ik ben ook nieuwsgierig naar meer informatie over dit onderwerp.

Bijvoorbeeld in een uur cardio verbruik je -zeg eens 600 kcal.-.
Gewicht is 80 kg VVM.

Is in die 600 kcal. dan al het verbruik van het basaal-metabolisme meegenomen?
Anders heb je in dat uur namelijk 680 kcal verbruikt.

Op een loopband/stepper moet je je daadwerkelijke lichaamsgewicht meezeulen, op de fiets niet, en toch moet je op beiden je lichaamsgewicht invullen.
Er wordt hier ook niet gevraagd naar VVM of weegschaal gewicht.

Terug
Naar boven