XXL Nutrition

Hoe diep met leg press?

Marter

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
66
Jup ik heb al aantal keer gehoord, diep gaan met leg press is slecht voor je knieen. Eergisteren benen dag dus leg press.
Kerel zei tegen mij je gaat te diep.
Ik zet mn voeten naar buiten knieen naar buiten en ga naar beneden totdat mn knieholte +- 35 graden is (denk ik ongeveer).
Wat is er eigenlijk van aan?
Euhm geen reacties van ga squaten ofzo;)

bedankt

Ik zou niet te diep gaan, als je je benen volledig strekt is slecht voor je patellapees dus ik denk dat als je heel diep gaat ook niet echt goed is ivm spanning, schuren langs bot.

Ikzelf deed ook altijd legpress, sinds deze week ben ik overgeschakeld op lunges en legpress.

Eerst lunges dan zijn je benen al goed dood, dan verder afmatten met legpress en dat bevalt me beter! Je gaat dan ook zo zwaar niet meer met legpressen, lijkt mij veiliger..

kan ook misschien een antwoord gebruiken... Moet de onderrug op de bank blijven als je naar beneden komt met de gewichten of mag je poep iets van de bank af komen (of is dit dan te diep??).
Ik heb dan over de 45° leg press.

als je je benen volledig strekt is slecht voor je patellapees

waar haal je dan vandaan? Als ik me niet vergis is de 'patellapees' de uitloper van de quadriceps die knie extensie als primaire functie hebben dus zie niet echt in hoe strekken slecht kan zijn als de pees ervoor gemaakt is.

• Topic Starter Topic Starter
aja hoe moeten je voeten eig staan? recht, schuin

waar haal je dan vandaan? Als ik me niet vergis is de 'patellapees' de uitloper van de quadriceps die knie extensie als primaire functie hebben dus zie niet echt in hoe strekken slecht kan zijn als de pees ervoor gemaakt is.

volgens mij heb je gelijk, patella is kniepees...zit aan knieschijf en scheenbeen.

bij de neerwaartse beweging niet helemaal op een propje komen te zitten en benen niet helemaal strekken..

komop jongens, benen niet helemaal strekken! denk eens na..

kan ook misschien een antwoord gebruiken... Moet de onderrug op de bank blijven als je naar beneden komt met de gewichten of mag je poep iets van de bank af komen (of is dit dan te diep??).
Ik heb dan over de 45° leg press.

Je moet ook niet op de legpress gaan poepen

zo diep mogelijk zakken, met voeten naar buiten gedraaid...

volgens mij heb je gelijk, patella is kniepees...zit aan knieschijf en scheenbeen.

Patella is de knieschijf. De gezamelijke pees van de quadriceps zit aan de patella en gaat daarna verder als lig. patellae naar de tibia.

Zeker weten, don't guess. :)

ps. Het is veilig om niet geheel uit te strekken bij een legpress; je knieschijven komen dan onder heavy pressure te staan. Beter om de spanning er op te laten.

Strekken is prima, zet alleen je knieen niet op slot, dus niet overstrekken.

Ik ga altijd gewoon zo diep mogelijk met legpress. Zelfde verhaal als met squats, veel mensen hebben ergens gehoord dat full squats slecht voor je knieen is en gebruiken dat als excuus om half squats te doen. Gewoon full rom.

Bij squats is het ook niet de bedoeling om te strekken. Licht gebogen knieën aangeraden.

Omg kerel. Wat is dat nu voor onzin. Je quadriceps strekken je benen, ze strekken niet 'met de knieen lichtjes gebogen'.

Waarom moet men dan op krachtwedstrijden bij squats en deads en andere varianten steeds hun knieen locken?
Zodat elke atleet zijn knieen kapot zal maken en de sport uitsterft? Doubt it...

Ik mag toch nog men knieen strekken als ik de trap op ga ? :eyes:
Of is ook hier 'lichtjes gebogen' aangeraden?

duckwalk de trappen op!

Terug
Naar boven