AndroidHealthClinic

Hoe diep met leg press?

Lol Omg Duckwalk

Gewoon Locken b*ch!

Legpress: Niet Mauwen, Maar Douwen!

Strekken is prima, zet alleen je knieen niet op slot, dus niet overstrekken.

Dat bedoelde ik met strekken.

Omg kerel. Wat is dat nu voor onzin. Je quadriceps strekken je benen, ze strekken niet 'met de knieen lichtjes gebogen'.

Waarom moet men dan op krachtwedstrijden bij squats en deads en andere varianten steeds hun knieen locken?
Zodat elke atleet zijn knieen kapot zal maken en de sport uitsterft? Doubt it...

Ik mag toch nog men knieen strekken als ik de trap op ga ? :eyes:
Of is ook hier 'lichtjes gebogen' aangeraden?

Ik ben mij bewust van het feit dat de quadriceps mijn benen strekken; we hebben het hier over -overstrekken-. Dacht dat het wel duidelijk was waar we het over hebben. Je wilt je niet elke rep je benen locken om er daarna weer uit te gaan. Je popliteus wordt hier niet blij van. Laat staan van enkele banden rond je kniegewricht. Met knieën licht gebogen bedoel ik ook; knieën licht gebogen.

ps. Over het knieën locken van krachtwedstrijd atleten kan je kort zijn: je moet een positie aanduiden wanneer de oefening als een geslaagde poging geteld kan worden; het locken van je knieën is visueel duidelijk zichtbaar.

Ik ben mij bewust van het feit dat de quadriceps mijn benen strekken; we hebben het hier over -overstrekken-. Dacht dat het wel duidelijk was waar we het over hebben. Je wilt je niet elke rep je benen locken om er daarna weer uit te gaan. Je popliteus wordt hier niet blij van. Laat staan van enkele banden rond je kniegewricht. Met knieën licht gebogen bedoel ik ook; knieën licht gebogen.

ps. Over het knieën locken van krachtwedstrijd atleten kan je kort zijn: je moet een positie aanduiden wanneer de oefening als een geslaagde poging geteld kan worden; het locken van je knieën is visueel duidelijk zichtbaar.

Eeuhm, we hadden het over locken en locken is niet overstrekken...
Locken is het volledig strekken van je kniegewricht (tot 180°). Overstrekken zou zijn als je voorbij die 180° gaat, wat in het kniegewricht vrij moelijk is.

En wat heeft de popliteus daar mee te maken als ik vragen mag? Doel je op het feit dat die de knie uit extensie brengt? Want daar helpt de zwaartekracht en/of de kabel ook wel mee hoor. Of bedoel je iets anders?

Btw,ik denk eerder dat het locken op wedstrijd verplicht is omdat het dan een full rom is en het duidelijk is dat je het gewicht aan kan.Het gewicht omhoog krijgen maar je knieen niet kunnen locken is een teken da je het gewicht niet de baas bent. En bovendien kan je immers niet altijd zien of de knieen volledig gestrekt zijn als er een band van 2,5m is rond gedraaid.

Edit: eigenlijk maakt dat allemaal niet uit. Topic ging over diepte van de legpress.
En bovendien kan het me weinig schelen. Ik legpress niet, ik squat.

Laatst bewerkt:
Ik zou niet te diep gaan, als je je benen volledig strekt is slecht voor je patellapees dus ik denk dat als je heel diep gaat ook niet echt goed is ivm spanning, schuren langs bot.

Ikzelf deed ook altijd legpress, sinds deze week ben ik overgeschakeld op lunges en legpress.

Eerst lunges dan zijn je benen al goed dood, dan verder afmatten met legpress en dat bevalt me beter! Je gaat dan ook zo zwaar niet meer met legpressen, lijkt mij veiliger..

Assumption is the mother of all ****ups.

Eeuhm, we hadden het over locken en locken is niet overstrekken...
Locken is het volledig strekken van je kniegewricht (tot 180°). Overstrekken zou zijn als je voorbij die 180° gaat, wat in het kniegewricht vrij moelijk is.

Think again.

Daarnaast is de quadriceps activiteit lager als je knieën gelockt zijn. Dat is namelijk voor het gewricht de meest stabiele houding.

niet helemaal strekken en niet al te ver doorzakken, aanvoelen wat het beste voor je is. En niet wat ik velen zie doen een veelste hoog gewicht nemen en maar 15 cm zakken.
Ik zet de rugleuning altijd op de laagste stand en dan met zo'n 5 cm met mn voeten boven het platform uitsteken, mja heb ook grote voeten dan.

Heb je op die legpress 2 plateaus? Eentje boven en eentje onder? Als je je voeten op de onderste zet, heb je sowieso meer druk op je knieen staan maar daar voel je ook meer je quadriceps. Zet je je voeten erboven, zodat je tenen in ieder geval boven je knieen uitsteken, dan is er minder druk op de knieen en dan voel je het meer in je bil en hamstringspieren en daar kan je wel over de 90 graden doorzakken.

Terug
Naar boven