AndroidHealthClinic

Sticky Hoe gebruik je hCG in een kuur? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoe gebruik je HCG in een kuur?

Over HCG bestaan meestal veel misverstanden. HCG staat voor Human Chorionic Gonadotrophin en is een natuurlijk peptide hormoon wat normaal gesproken in de placenta van zwangere vrouwen wordt gevormd om andere "moederlijke" hormonen te reguleren. Het is dus geen steroide! Natuurlijk worden nu voornamelijk synthetische vormen van HCG gebruikt met de generieke naam Pregnyl. Gedurende langere of middelzware tot zware AAS kuren wordt HCG gebruikt om verkleining van de testikels (testicular atrophy) te voorkomen of weer te herstellen. Dit bevordert dan namelijk een beter herstel van de eigen testosteronproductie (en dus massabehoud) na een AAS kuur.

hcg_body.gif


Toediening van HCH heeft namelijk hetzelfde effect als het LH hormoon wat in een normale situatie de testikels aanzet tot testosteronproductie. In een wat zwaardere of langere kuur wordt de aanmaak van dit hormoon echter onderdrukt. Daarom worden je testikels in-actief en krimpen. Na je kuur wil je echter zo snel mogelijk op natuurlijke wijze testosteron aanmaken. Gekrompen testikels zijn echter niet gereed om die productie meteen weer op te pakken. Daarom is het zaak om dat probleem op te lossen VOOR je je nakuur begint. Toediening van HCG heeft echter een sterke testosteronpiek tot gevolg en eveneens een sterke aromatisering naar oestrogeen. Oestrogeen onderdrukt je axis echter ook sterk. Daarom is HCG geen geschikt middel om tijdens de nakuur te gebruiken!

Gebruik en dosis

pregnyl.gif


In de laatse 2 weken van de kuur kan worden volstaan met een dosis van 750-1000 IU HCG elke 2 dagen. Ditzelfde geldt voor de eerste week meteen na de kuur, dus nog voordat aan de nakuur met een Clomid/Nolva combi wordt begonnen. Een alternatief schema is om elke dag 500 IU te injecteren. Het gebruik van een anti-oestrogeen ook tijdens de HCG-fase is sterk aan te raden. Voor de echt lange kuren of zwaar androgene kuren verdient het aanbeveling om al eerder in de kuur om de 2 weken een weekje HCG in te bouwen met de toediening van 500-1000 IU HCG 3 x in de week.

Toediening

HCG kan zowel intramusculair (in de spier) als ook direct onder de huid worden toegediend. Dat laatste kan dan met een insulinespuitje. Dat is natuurlijk een stuk comfortabeler dan injecteren in de spier met een dikkere naald. HCG bestaat uit een poeder dat moet worden gemixed met steriel water. Steriliteit is natuurlijk heel belangrijk. Zowel het poeder als de gemixte HCG zijn gevoelig voor warmte. Na aanmaak is het dan ook maar beperkt houdbaar in de koelkast. Maximaal zo'n 30 dagen. De verpakkingen zijn meestal ampullen met een inhoud van 2500 - 5000 IU.

Enkele Tips

Voor injecties van 500 IU is het handig om gesteriliseerd (bacterievrij) water te kopen en de HCG daarmee te vermengen ipv de ampul die er bij zit. Dit omdat je dan 2500IU in 5ml hebt, wat je beter kan verdelen in 500 IU (1ml per keer dus) dan 2500 IU in 1ml (500IU in 0,2ml). Bovendien kan je het dan 30 tot 60 dagen in de koelkast bewaren. Soms wordt een zwangerschapstest gebruikt om vast te stellen of er in plaats van het groeihormoon GH (Human Growth Hormone) HCG wordt geleverd. een positieve test betekent dat je bij de neus wordt genomen! HCG is namelijk niet erg duur maar GH nog wel!

Samenvattende standaardkuur HCG

De laatste 2 weken van de AAS-kuur om de 2 dagen 750-1000 IU HCG en dan nog 1 week met dezelfde dosering doorgaan.

Zware en lange AAS kuren

Als boven omschreven in standaardkuur plus additioneel tijdens de kuur om de 2 weken 500-1000 IU 3 x in de week te beginnen in week 4 van de AAS kuur.

Elmo

****
Update 15/01/'16: deze info is meer up-to-date: https://forum.bodybuilding.nl/topics/humaan-choriongonadotrofine-hcg-werking-en-gebruik.341481/ - admin

****
 
Als ik het dus goed begrijp moet je HCG beginnen te gebruiken in de laatste 2 weken van je kuur, en moet je klaar zijn voordat je begint aan je na kuur? Dit doe je elke 2 dagen. Even een bevestiging puur voor me zelf :D
 
hCG dus gewoon vanaf week 1 t/m de eerste week van je nakuur. Nakuur mag bestaand uit nolva of clomid, waarbij clomid de voorkeur geniet.
 
hCG dus gewoon vanaf week 1 t/m de eerste week van je nakuur. Nakuur mag bestaand uit nolva of clomid, waarbij clomid de voorkeur geniet.
Okee top man! bedankt! Interessant stukje om te lezen.
 
Graag gedaan:thumb:
 
waarom wordt er dan in dit topic gesproken over de laatste 2 weken en nog 1 week erna?
Heb je het over hCG? Zie:
Vanaf week 1 t/m 1e week nakuur.

heb je hier misschien een korte onderbouwing van?

Sure, zodra jij een SERM neemt zijn je gonadotrofines (en dus LH) toch niet gelijk verhoogd, daarnaast beginnen velen al met hun nakuur terwijl er eigenlijk nog aardig wat wordt afgegeven van 't depot van de geinjecteerde steroide, wat bijgevolg ook niet echt bevorderlijk zal zijn voor stijging van de gonadotrofines in de eerste week. Verder zie ik in principe geen enkel nadeel om het t/m die eerste week door te trekken, dus 'n hele makkelijke afweging wat betreft risk/benefit.
 
- niet helemaal ontopic -
Bij mij was een laag T geconstateerd. Nu word ik behandeld met 6 maanden eerst HCG monotherapie, ik moet hierbij 1500IU 2x per week zetten. Verder krijg ik niets tegen de eustrogeen oid. Nog adviezen of iets waar ik rekening mee moet houden?
 
- niet helemaal ontopic -
Bij mij was een laag T geconstateerd. Nu word ik behandeld met 6 maanden eerst HCG monotherapie, ik moet hierbij 1500IU 2x per week zetten. Verder krijg ik niets tegen de eustrogeen oid. Nog adviezen of iets waar ik rekening mee moet houden?
voor zo ver ik weet, is hcg om je testikels weer in werking te krijgen. Om oestrogeen tegen te gaan heb je nolvadex of clomid
 
- niet helemaal ontopic -
Bij mij was een laag T geconstateerd. Nu word ik behandeld met 6 maanden eerst HCG monotherapie, ik moet hierbij 1500IU 2x per week zetten. Verder krijg ik niets tegen de eustrogeen oid. Nog adviezen of iets waar ik rekening mee moet houden?
Welke arts schrijft je dit voor? Zie je niet vaak in NL.
 
--
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik zit op week 9 van een test / deca kuur.
Nu overweeg ik om hcg te gebruiken.
Ik heb hcg nooit eerder gedaan.
Is het effect van een minimale toevoeging van hcg ook al effectief?
En wat word aangeraden om mee te beginnen?

Gr Wimmie
 
Hallo,

Ik zit op week 9 van een test / deca kuur.
Nu overweeg ik om hcg te gebruiken.
Ik heb hcg nooit eerder gedaan.
Is het effect van een minimale toevoeging van hcg ook al effectief?
En wat word aangeraden om mee te beginnen?

Gr Wimmie
Wel zo netjes om een eigen topic te openen ipv die van een ander te kapen...
Daarnaast is je antwoord ook gewoon te vinden op het forum, gebruik de zoek functie maar eens.

Enfin.
Je zit al in week 9, dus je hebt de boot feitelijk allang gemist. hCG neem je van week 1 t/m eerste week nakuur.
hCG is effectief tussen de 800iu a 1000iu per week, verdeelt over 2 prik momenten.
Maar in jou geval zul je een ander protocol moeten volgen om dat je veel te laat bent met hCG in je cycle. Een vorm van hCG-blast zal nodig zijn om eea nog te bij trekken.
 
Oke, dankjewel. Mijn excuses ik dacht dit is net zo makkelijk. Maar zo vervolg eigene topic aanmaken. Ben nieuw hier.
 
Hoe en waar op korte termijn bacteriostatisch water kopen voor HCG?
 
Hoe en waar op korte termijn bacteriostatisch water kopen voor HCG?
Gewoon bij je eigen apotheek. Ze hadden niet in voorraad,besteld volgende dag opgehaald.
Gesteriliseerd water voor medische gebruik (injectie).
Water voor injecties B.Braun. 20x10 ml.
20 stuks van 10 ml kost: €20,85
 
Gewoon bij je eigen apotheek. Ze hadden niet in voorraad,besteld volgende dag opgehaald.
Gesteriliseerd water voor medische gebruik (injectie).
Water voor injecties B.Braun. 20x10 ml.
20 stuks van 10 ml kost: €20,85
Sinds wanneer is 'gesteriliseerd water voor medisch gebruik' hetzelfde als bacteriostatisch water?
 
Back
Naar boven