XXL Nutrition

Hoe krijg je dikkere biceps

:thumb: Goed topic , ik vraag het me zelf ook wel eens af . Ik denk dat je eens moet proberen om je biceps op te blazen zoals je een lekke band opblaast . Sommige mensen zeggen dat dat nog wel eens kan helpen .

Stats:
Bench: 4 x 120
Squat: 4x 210
Stiff legged Deadlift: 4x 130

1.93m
102 kg
bf ?? %

hoe kan dit?

en naar hoelang zal ik dan ongeveer resultaat zien?

ik heb dikwijls dat mijn biceps al verzuren als ik 3 setjes barbell curl, dan wil ik bvb nog 2 setjes concentration curl doen, maar dan krijg ik mijn armen bijna niet meer dicht?

Ik zeg dan ook altijd maar zo: "vol is vol".

Als beginner begin je vaak met normale Dumbbell Curls, wat ik vaak zie is dat ze dan lekker zware gewichten pakken en gaan lopen hijsen met hun schouder.

Als beginner kun je het best beginnen met Concentration Curls of Preacher Curls.

Deze oefeningen zorgen ervoor dat je minimaal tot niet met je schouder aan het werk gaat, het gaat namelijk maar op een doel, de biceps.

Succes.

Squatten potverdomme! :fire: :D

Als beginner kun je het best beginnen met Concentration Curls of Preacher Curls.

Net twee oefeningen waar je als beginner niet veel aan heb. De biceps is al vanaf je schouder verkort waardoor de biceps weinig kracht kan leveren.

Als je dan al een isolatie oefening (in de zin van weinig body hulp) aanbeveelt aan een beginner neem dan bv de incline curl. Hierbij is de biceps op voledige lengte en kan zo dus maximaal getraind worden.

2 dingen,

Zolang je goed zwaar kunt optrekken en je rug trainen, hoef je in feite niet per se je armen te trainen. Dan worden je biceps namelijk ook al als secundaire spiergroep flink ingespand.

Doe je toch isolatie oefeningen voor je biceps is ook prima, maar let heel goed op je form( beweging ). Zorg ervoor, vooral wanneer je net begint, dat je door de volledige RoM ( Range of motion, bewegingswijdte ) gaat, dat je niet met je ellebogen begint te zwaaien, en dat je een goed tempo aanhoudt ( ik heb altijd geleerd en aangehouden, 1 tel omhoog, dan op de top van de beweging 2 tellen vasthouden, en dan gedurende 3 tellen weer omlaag ).

Ik heb overigens verder geen opleiding of iets, neem niets zomaar van me aan. Maar dit is wat voor mij het beste werkt. Succes!

2 dingen,

Zolang je goed zwaar kunt optrekken en je rug trainen, hoef je in feite niet per se je armen te trainen. Dan worden je biceps namelijk ook al als secundaire spiergroep flink ingespand.!

Dat valt reuze tegen. Meeste belasting valt wat armbuigers aangaat op de brachialis, niet op de biceps. Dus als je dikke brachialis zoekt is chinnen ed prima maar voor je biceps zal je toch en curl toe moeten voegen.

Barbell curl & hammer curl - dat lijkt te werken voor mij

lol, heb nog een DVD met Gustavo Badell... Maar dat is iets te veel van het goede.

OT:Ik vind de klassieke Dumbbell / Haltercurls erg lekker en goed werken.
En wat al gezegd is; voor resultaat van elke spiergroep geldt Geduld!

Terug
Naar boven