AndroidHealthClinic

Hoe kwam jij er achter welke opleiding/baan bij jou past?

natuur profiel is voor zover ik weet geen verplichting, heb me er ook nog niet heel erg in verdiept maar wiskunde kan ik opzich wel, zou geen probleem moeten vormen denk ik zo

Y0UJC.png

Buiten dat al was het niet verplicht, dan ben je bijna dom te noemen als je geen wiskunde B neemt.

Het is 10000x beter dan wiskunde A.
Een 5,6 in wiskunde B stelt meer voor dan een 10 in wiskunde A.

klopt maar op mijn 13e was ik daar nog niet echt mee bezig tbh, kan gewoon totaal geen natuurkunde etc. dus maar e&m gekozen.

Tomtomtom, voor zover ik weet val je hier al niet zo goed met je attitude. Hoe ga je dat straks doen als je verkoper bent, je leest veel zelfontwikkelings boeken las ik volgensmij. Carnegie overgeslagen wellicht?

Vond het toendertijd al jammer dat je op zo'n jonge leeftijd al een keuze moet maken die de rest van je leven bepalend is ongeveer.

Aan de andere kant sommige mensen maken op hun 19de of 20ste zoals Tom^4 nog slechte keuzes.

Buiten dat al was het niet verplicht, dan ben je bijna dom te noemen als je geen wiskunde B neemt.

Het is 10000x beter dan wiskunde A.
Een 5,6 in wiskunde B stelt meer voor dan een 10 in wiskunde A.

Heb destijds A puur gekozen omdat ze me in de 1e en 2e en basisschool zeiden dat ik door gebrekkelijk ruimtelijk inzicht de goniometrie (hoeken zien) moeilijk zou gaan vinden. Nu spijt van gehad want met oefenen had het me wss wel gelukt. Maar was toen jonger en luisterde dus meer naar de leraren etc.

Vond het toendertijd al jammer dat je op zo'n jonge leeftijd al een keuze moet maken die de rest van je leven bepalend is ongeveer.

Aan de andere kant sommige mensen maken op hun 19de of 20ste zoals Tom^4 nog slechte keuzes.

:roflol: idd als ik nu dit allemaal wist had ik sws wiskunde b gekozen, maar die scholen willen het laten lijken alsof alles even goed is, beetje jammer.

Je weet het wel, niet weten wat je wil.. welke opleiding/baan.. zit met een dilemma tussen verschillende HBO opleidingen..

Nu vroeg ik me af hoe jullie erachter kwamen welk werk/opleiding je echt leuk vond om te doen..

De jobs echt een keer doen/proberen ... Desnoods aanbieden om een dag gratis mee te draaien...

Keuze van opleiding moet beginnen met wat de economie vraagt, en daaruit maak jij dan je keuze. Mijn fout was om een opleiding te doen waar ik later niets mee kon, een hoop tijd mee verloren. Al heeft dat misschien ook wel de richting later bepaald.

Maarja, de fout door geen wiskunde B te kiezen kan ik met oefenen en miss wat meer op de goniometrie nog wel overkomen. Had destijds niet zo zeer naar leraren moeren luisteren maar van mn kunnen uit moeten gaan.

al boeit het niet zoveel, ik zit het nou een beetje door te kijken en econometrie is de enige opleiding met wiskunde b

Ja het is nodig, maar het is verrekte handig dat je het alvast hebt gehad wiskunde B.

Ik ken echt tientallen mensen die gewoon spijt hebben van hun wiskunde A vak.
Het was toen wel grollen en dollen, en makkelijk een 8 halen. Maar die ongein is snel over, als je ziet hoeveel moeite het kost om voldoendes te halen na middelbare school op wiskundige vakken. En ook het niveau verschil tussen wiskunde B en A is op verdere opleidingen groot. Zeer zeker merkbaar.

Weet ik Dennisik, maar mij werd het toen afgeraden. Nu wel spijt van, wiskunde A was idd achteraf gezien misschien te makkelijk maar dat was het alternatief voor B.
Het maakt me niet erg veel uit, echter als ik naar de uni moet en dat niveau moet bij benen na een propedeuse op m'n HBO wordt het wel zeer moeilijk denk ik.
Hoewel ik natuurlijk eerst nog m'n propedeuse moet doen en ga kijken hoe wiskunde daar bevalt. Als het goed te doen is dan wil ik wel naar de uni.

Btw, GetXXL, wat verwacht jij te gaan doen na het behalen van je master? Blijf je doen wat je nu doet (voornamelijk webdevelopment, toch?) tot de winst daarvan terug zou lopen of ga je daadwerkelijk in vaste dienst/freelancen als software engineer?

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 23:38 ----------

Trouwens wel echt een zeer interessant topic geworden dit. :)

Tomtomtom, voor zover ik weet val je hier al niet zo goed met je attitude. Hoe ga je dat straks doen als je verkoper bent, je leest veel zelfontwikkelings boeken las ik volgensmij. Carnegie overgeslagen wellicht?

Nee face to face ben ik heel vriendelijk en leg ik alles uit, omdat jullie "mening" wijdverspreid is.

Enkel heb ik hier te maken met e-heroes die thuis waarschijnlijk computernerds zijn zonder vriendjes, dat ergert me een beetje.

Btw, GetXXL, wat verwacht jij te gaan doen na het behalen van je master? Blijf je doen wat je nu doet (voornamelijk webdevelopment, toch?) tot de winst daarvan terug zou lopen of ga je daadwerkelijk in vaste dienst/freelancen als software engineer?

Na m'n master moet ik nog ff kijken, zoals het er nu naar uitziet lijkt performance engineering heel aantrekkelijk als je er goed in bent en er voor jezelf mee begint. Je moet alleen wel eerst ervaring opdoen in loondienst, leer je niet zomaar. Daarnaast ook voldoende contacten leggen in het wereldje.
Maar ken dus iemand die paar jaar dat in loondienst heeft gedaan, verdient nu zo'n 20k per maand. Nadeel is wel dat ie soms direct wordt opgeroepen en de eerste vlucht naar -whatever- mag nemen en dan daar 'n week full-time z'n ding doet voor bijv. amazon.

Wat houd performance Engineering in?

http://en.wikipedia.org/wiki/Performance_engineering

Voorbeeldje: 'n grote site ala amazon.com heeft 'n probleem waardoor ze de pagina's 100 ms langzamer leveren dan normaal. Dit kost ze direct sales en dus omzet, iedere second.

De performance engineer mag in zo'n geval dan on the fly uitzoeken waardoor dit komt, en het fixen (vaak in samenwerking met 'n team van o.a. de leverancier van de servers, software, etc.). Een goeie performance engineer is duur, maar een bedrijf als amazon verliest veel meer geld als ze het niet razendsnel fixen.

Nee face to face ben ik heel vriendelijk en leg ik alles uit, omdat jullie "mening" wijdverspreid is.

Enkel heb ik hier te maken met e-heroes die thuis waarschijnlijk computernerds zijn zonder vriendjes, dat ergert me een beetje.

Ben wel een computernerd ja, heb wel vrienden, kan ik nog wel als e-heroe meedoen?
Ik bedoel dit dus, dit komt op mij niet over als vriendelijk en als ik ooit zo gek ben om herbalife te kopen doe ik dat dus wel bij één van de vele andere huismoeders die dit uitdelen voor een beetje extra, nvm, ik bedoel natuurlijk onafhankelijk distribueren.

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jun 2012 om 00:00 ----------

http://en.wikipedia.org/wiki/Performance_engineering

Voorbeeldje: 'n grote site ala amazon.com heeft 'n probleem waardoor ze de pagina's 100 ms langzamer leveren dan normaal. Dit kost ze direct sales en dus omzet, iedere second.

De performance engineer mag in zo'n geval dan on the fly uitzoeken waardoor dit komt, en het fixen (vaak in samenwerking met 'n team van o.a. de leverancier van de servers, software, etc.). Een goeie performance engineer is duur, maar een bedrijf als amazon verliest veel meer geld als ze het niet razendsnel fixen.

Intredasting.

Terug
Naar boven