Fitness Seller

Hoe kwam jij er achter welke opleiding/baan bij jou past?

Ik begrijp jouw reactie man. er zijn indd veel mensen die deze opleiding volgen omdat er zoveel mensen zijn die het ook gewoon nog niet precies weten wat ze nou willen doen.

maar wat moet ik anders? ik moet wel een opleiding volgen met een beetje niveau (hbo) want met mbo kom je al helemaal nergens.

weet gewoon geen andere opleiding die mij wel interesseert.. ben naar vele opendagen gegaan maar ik weet het gewoon NIET. dusja.. :(

De opleiding is wel goed, alleen zoals bij elke opleiding, zodra heel veel mensen die opleiding gaan volgen wordt de waarde een stuk minder.

"Leer een vak" is wel een goede uitspraak van Jeroen van der Veer.

Je moet bij jezelf nagaan, wat kan ik als ik van school af kom. Kan je dingen die anderen niet kunnen, dan heb je waarde voor een werkgever.

Natuurlijk is het ook belangrijk dat het je interesseert, maar je moet wel goed nadenken over het toekomstperspectief. Zie tegenwoordig weinig mensen echt helder nadenken wat ze kunnen met een opleiding.

• Topic Starter Topic Starter
+1. Ik weet het gvd ook niet :mad:!!!!! Mijn gedachte was dus ook, die HBO diploma behalen is toch een mooie aanwinst voor je cv ongeacht welke kant je opgaat. Dan ben ik ook weer een stukje ouder 22-23, en weet ik hopelijk wat ik dan WEL wil.

precies! dat probeer ik dus ook te vertellen ;)

wat doe je nu of heb je gedaan? zoek je ook een opleiding voor volgend schoolseizoen?

precies! dat probeer ik dus ook te vertellen ;)

wat doe je nu of heb je gedaan? zoek je ook een opleiding voor volgend schoolseizoen?

Identiek aan jou, alleen dan heb ik me MBO in 3 jaar afgerond. Wel gewoon BOL4.

In die 3 jaar heb ik mss 1 week echt moeten leren (nja leren.... lol) om me tentamens te halen.

De opleiding is wel goed, alleen zoals bij elke opleiding, zodra heel veel mensen die opleiding gaan volgen wordt de waarde een stuk minder.

"Leer een vak" is wel een goede uitspraak van Jeroen van der Veer.

Je moet bij jezelf nagaan, wat kan ik als ik van school af kom. Kan je dingen die anderen niet kunnen, dan heb je waarde voor een werkgever.

Natuurlijk is het ook belangrijk dat het je interesseert, maar je moet wel goed nadenken over het toekomstperspectief. Zie tegenwoordig weinig mensen echt helder nadenken wat ze kunnen met een opleiding.

Ja ik begrijp ook dat het beter is om een vak te leren, maar wat nou als je helemaal geen interesse hebt in een specifiek vak? zoals mij dus.. en vele anderen... dan zou ik dus een vak gaan leren die mij wss helemaal niet boeit en dus ook niet vol ga houden ivm te weinig motivatie enz..

dan is de kans dus groot dat ik weer een jaar verspeel...

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 22:12 ----------

Identiek aan jou, alleen dan heb ik me MBO in 3 jaar afgerond. Wel gewoon BOL4.

In die 3 jaar heb ik mss 1 week echt moeten leren (nja leren.... lol) om me tentamens te halen.

oke maar je gaat dus ook niet verder daarmee?
welke opleiding ga jij dan wss kiezen?

beter even een paar jaar afzien dan voor de rest van je leven moeite hebben met een baan vinden, of daarna nog naar de uni gaan. Dan worden de mogelijkheden al een stuk beter

Dus om me even te mengen in die ce discussie, ik heb mezelf dus ook opgegeven voor een centrale opleiding met hetzelfde idee als hem. Maar dan voor Bedrijfskunde MER. Als vorige opleiding MBO BOL 4 ICT, waarvoor ik binnenkort me diploma ga afhalen.

Er zijn 200 HBO opleidingen, ik heb 100 tests gedaan, maar heb echt geen flauw idee waar mijn toekomst ligt. Weet iig wel dat het geen ICT meer gaat worden.
Gelukkig doet maar 2000 man per jaar een MER opleiding.
Ik begrijp jouw reactie man. er zijn indd veel mensen die deze opleiding volgen omdat er zoveel mensen zijn die het ook gewoon nog niet precies weten wat ze nou willen doen.

maar wat moet ik anders? ik moet wel een opleiding volgen met een beetje niveau (hbo) want met mbo kom je al helemaal nergens.

weet gewoon geen andere opleiding die mij wel interesseert.. ben naar vele opendagen gegaan maar ik weet het gewoon NIET. dusja.. :(

Werken, in die 4 jaar tijd dat je bezig bent met CE. Kan je veel ervaring op doen, cursussen, diploma's en certificaten.

Is ook veel waard

Buiten dat als jullie niet weten wat je wilt doen, waarvoor ga je iets doen omdat het breed is?
Doe dan niks, of wacht totdat je het wel weet.

Zal vast wel een vak zijn wat me boeit, maar de vraag is wat. Ik weet dat ik graag mensen help. Heb daarom ook bedrijfskunde MER gekozen op vervolgens de adviseurskant op te gaan. En dan eventueel een ICT tintje eraan te geven.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 22:15 ----------

Gelukkig doet maar 2000 man per jaar een MER opleiding.
.

oke, ik weet nu serieus niet of dit sarcasme betreft of niet.

laten we zeggen dat 80% daarvan geen vooropleiding heeft (MBO - HBO niveau)

Geen idee hoeveel man het doet, maar het is niet weinig.

Beetje MER klas op een grote school zit al aan de 100 tot 200 man. Dat *4

Zelfde verhaal met CE, maar he als je het wilt doen moet je het doen.
Als je het leuk vindt, moet je het doen.

Alleen weet wel als je later een baan wilt vinden, moet je iets extra's hebben om eruit te springen.
Iets wat bij technische opleidingen veel minder nodig is.

Zal vast wel een vak zijn wat me boeit, maar de vraag is wat. Ik weet dat ik graag mensen help. Heb daarom ook bedrijfskunde MER gekozen op vervolgens de adviseurskant op te gaan. En dan eventueel een ICT tintje eraan te geven.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 22:15 ----------

oke, ik weet nu serieus niet of dit sarcasme betreft of niet.

laten we zeggen dat 80% daarvan geen vooropleiding heeft (MBO - HBO niveau)

serious sarcasme is seriously...

wat maakt het ook dat hun geen vooropleiding gedaan hebben?

btw; welke school heb jij ict gedaan?

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 22:18 ----------

Iets wat bij technische opleidingen veel minder nodig is.

hoe weet ik of een technische opleiding bij me past? ben wel naar open dagen gegaan in delft bijvoorbeeld maar het doet me weinig :s

Ja ik begrijp ook dat het beter is om een vak te leren, maar wat nou als je helemaal geen interesse hebt in een specifiek vak? zoals mij dus.. en vele anderen... dan zou ik dus een vak gaan leren die mij wss helemaal niet boeit en dus ook niet vol ga houden ivm te weinig motivatie enz..

dan is de kans dus groot dat ik weer een jaar verspeel...

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 22:12 ----------

oke maar je gaat dus ook niet verder daarmee?
welke opleiding ga jij dan wss kiezen?

De vraag is vaak, interesseert het je niet. Of weet je nog niet helemaal wat het inhoudt en heb je je er nog nooit in verdiept.

Je moest is weten hoe prachtig een opleiding Technische Wiskunde of Technische Natuurkunde is. Veel mensen schuiven dat vaak af op nerds, maar als je je erin verdiept en je best ervoor doet zijn dat de mooiste opleidingen die er zijn.

Om nog maar niet te spreken over de mogelijkheden, die zijn eindeloos met salarissen waar je u tegen zegt. Zo is dat bij veel opleidingen, je moet je er in verdiepen en dan ga je het vanzelf leuk vinden. Het is simpel om te zeggen het "interesseert me niet". Dus kies ik maar iets anders, omdat ik toch een studie moet doen.

Dan kan je beter gaan werken, 4 jaar werk ervaring is een hoop waard. En ik geef je op een briefje dat over 5-10 jaar een MBO-er met een technische opleiding meer verdient dan een HBO-er met een MER opleiding.

serious sarcasme is seriously...

wat maakt het ook dat hun geen vooropleiding gedaan hebben?

btw; welke school heb jij ict gedaan?

havisten, afhakers, vavo mensen. Wij hebben alle bij een vooropleiding ICT waar op dit moment veel werk in is. Ergens bij een Helpdesk beginnen, langzaam je certificaten bij elkaar sprokkelen en dan hogerop zoeken.

Maar heb er totaal geen motivatie voor, dus dan werkt het bestuderen van de leerstof ook tegen.

En ik heb op een ROC gezeten, ergens in Noord Brabant.

De vraag is vaak, interesseert het je niet. Of weet je nog niet helemaal wat het inhoudt en heb je je er nog nooit in verdiept.

Je moest is weten hoe prachtig een opleiding Technische Wiskunde of Technische Natuurkunde is. Veel mensen schuiven dat vaak af op nerds, maar als je je erin verdiept en je best ervoor doet zijn dat de mooiste opleidingen die er zijn.

Om nog maar niet te spreken over de mogelijkheden, die zijn eindeloos met salarissen waar je u tegen zegt. Zo is dat bij veel opleidingen, je moet je er in verdiepen en dan ga je het vanzelf leuk vinden. Het is simpel om te zeggen het "interesseert me niet". Dus kies ik maar iets anders, omdat ik toch een studie moet doen.

Dan kan je beter gaan werken, 4 jaar werk ervaring is een hoop waard. En ik geef je op een briefje dat over 5-10 jaar een MBO-er met een technische opleiding meer verdient dan een HBO-er met een MER opleiding.

Mwah, dat verschilt heel veel hoor. Soms kom ik salarissen tegen waar je moet van huilen.
Een MBO'er die al 10 jaar ervaring heeft maar nog steeds evenveel verdiend als een starter met HBO.
Maar soms kom ik ook mbo'ers tegen die meer verdienen dan een hbo'er in exact dezelfde situatie.

Niettemin is ervaring hedendaags (heel) veel waard.

Mwah, dat verschilt heel veel hoor. Soms kom ik salarissen tegen waar je moet van huilen. Een MBO'er die al 10 jaar ervaring heeft maar nog steeds evenveel verdiend als een starter met HBO. Maar soms kom ik ook mbo'ers tegen die meer verdienen dan een hbo'er in exact dezelfde situatie.

Niettemin is ervaring hedendaags (heel) veel waard.

Dat is nu zo, vroeger koos 1 op de 4 mensen een technische opleiding. Tegenwoordig is dat nog maar 1 op de 10.

De vergrijzing zit eraan te komen en er gaat zo een groot tekort aan technici ontstaan (begint al te komen) dat er straks hoge salarissen voor die mensen klaar liggen vergeleken met nu.

nou we toch bezig zijn, kan je met een universitaire economische opleiding wel goed aan de bak komen?

havisten, afhakers, vavo mensen. Wij hebben alle bij een vooropleiding ICT waar op dit moment veel werk in is. Ergens bij een Helpdesk beginnen, langzaam je certificaten bij elkaar sprokkelen en dan hogerop zoeken.

Maar heb er totaal geen motivatie voor, dus dan werkt het bestuderen van de leerstof ook tegen.

En ik heb op een ROC gezeten, ergens in Noord Brabant.

ok dacht even dat je op dezelfde school zat als mij. zit nog steeds op uitslag te wachten en de diploma uitreiking is dinsdag haha.. te slecht geregeld hiero! gelukkig weet ik morgen meer.

ok dacht even dat je op dezelfde school zat als mij. zit nog steeds op uitslag te wachten en de diploma uitreiking is dinsdag haha.. te slecht geregeld hiero! gelukkig weet ik morgen meer.

Bij ons was het opzich best goed geregeld in vergelijking met andere ICT opleidingen. Misschien wel een van de beste. Ach, ik wil gewoon weer aan de bak naar de vakantie... als ik die studieboete maar niet voor m'n kiezen krijg vind ik alles prima!

Dat is nu zo, vroeger koos 1 op de 4 mensen een technische opleiding. Tegenwoordig is dat nog maar 1 op de 10.

De vergrijzing zit eraan te komen en er gaat zo een groot tekort aan technici ontstaan (begint al te komen) dat er straks hoge salarissen voor die mensen klaar liggen vergeleken met nu.
We gaan het zien, ben binnen 2 jaar klaar hopelijk.
Als ik niet verdien wat ik hoop door jouw, dan stellen we een compensatie regel in ruud.

nou we toch bezig zijn, kan je met een universitaire economische opleiding wel goed aan de bak komen?
Met econometrie wel.

Dat weet ik niet precies.

Voor goede opleidingen bij de economische/financiele wereld moet je het zoeken in:

- IBA
- Econometrie
- Bedrijfswiskunde

Dat soort opleidingen, zijn erg gewild.

Moet je Isnogood even pmen, die zit daar en heeft er wel kijk op.

econometrie dacht ik ook al aan, maar iba blijft voor mij wat vaag tbh

econometrie dacht ik ook al aan, maar iba blijft voor mij wat vaag tbh

Volgens mij heb je wel Natuur & Techniek nodig als profiel bij econometrie (not sure).

Er zit in ieder geval een heleboel wiskunde in verwerkt. Ongeveer dezelfde wiskunde die op technische universiteiten gegeven wordt.

Terug
Naar boven