Fitness Seller

Hoe kwam jij er achter welke opleiding/baan bij jou past?

Ik heb ict gedaan, heb stage gelopen op een school waar ze detailhandel gaven en dit leek mij veel leuker dus ben ik overgestapt.

Alles wat ik klaarmaakte vond iedereen lekker , dus ben dan maar kokschool gaan doen . De echte passie is eigenlijk later gekomen .

Gewoon middelbaar idd. Kan ook altijd terug magazijnier zijn of mss computerhersteller mits ik mij terug wat bijbeen met de technologie, zal wel zien.:p

als ik jouw posts lees dan denk ik toch dat jij veel meer in je mars hebt man, waarom niet eens all out en kijken om wat te studeren?

bekijk het zo: nu doe je geen zak en zit je vanalles te lezen en te bekijken zonder doel; als je nog wat studeert (ik zeg maar iets: psychologie) dan doe je net hetzelfde 4/5 jaar lang; maar dan met een doel en een diploma aan het eind, klinkt imo niet verkeerd

just my 2cents brah

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ict gedaan, heb stage gelopen op een school waar ze detailhandel gaven en dit leek mij veel leuker dus ben ik overgestapt.

heb er nu ook 4jaar ict mbo opzitten, bijna klaar.
wat een k*t opleiding pff.. wil er ook echt niet in verder ontwikkelen.. saaie boel zeg..

waarom was detailhandel leuker dan ict?

heb er nu ook 4jaar ict mbo opzitten, bijna klaar.
wat een k*t opleiding pff.. wil er ook echt niet in verder ontwikkelen.. saaie boel zeg..

waarom was detailhandel leuker dan ict?

Same here.
Vorig jaar ict mbo 4 diploma gehaald, helemaal klaar mee. Hoop aankomend schooljaar een HBO opleiding te gaan doen in een andere richting. Alleen wat is de vraag.

als ik jouw posts lees dan denk ik toch dat jij veel meer in je mars hebt man, waarom niet eens all out en kijken om wat te studeren?

bekijk het zo: nu doe je geen zak en zit je vanalles te lezen en te bekijken zonder doel; als je nog wat studeert (ik zeg maar iets: psychologie) dan doe je net hetzelfde 4/5 jaar lang; maar dan met een doel en een diploma aan het eind, klinkt imo niet verkeerd

just my 2cents brah

Thx, en je hebt volkomen gelijk. Als ik er volledig voor zou gaan zou het normaal wel moeten mogelijk zijn om een bachelor te halen in iets wat me ligt. M'n trajectbegeleiding zal binnenkort starten dus zal dan zoiezo meer weten en zien wat er (nog) mogelijk is.

Ik ben me door het krachttrainen/bodybuilden gaan interesseren in de aanpassingskracht en mogelijkheden van het menselijk lichaam en ben nu medische biologie aan het studeren.
Ben er over aan het denken om veel endocrinologische (hormonen) cursussen te pakken.

edit: was het woordje cursussen vergeten XD

Laatst bewerkt:
Ik ben me door het krachttrainen/bodybuilden gaan interesseren in de aanpassingskracht en mogelijkheden van het menselijk lichaam en ben nu medische biologie aan het studeren.
Ben er over aan het denken om veel endocrinologische (hormonen) te pakken.
In mijn utopie zet iedere man elke week, gesubsidieerd, 1000mg Test-E.

Ik zit zelf in 3e jaar commerciele economie nu en vind het echt wel leuk en geloof ook wel dat er een toekomst voor me inzit. Wel heb ik spijt dat ik me niet altijd voor de volle 100% heb ingezet omdat ik het toch vrij makkelijk haalde in tegenstelling tot veel medestudenten die overal enorme moeite mee lijken te hebben (toetsen 4x over moeten doen bijvoorbeeld). Ik ben het er dan ook wel mee eens dat niet iedereen er evenveel aan zal hebben maar dat ligt niet zozeer aan de opleiding maar aan de studenten zelf. Als je een toets 3x over moet doen en dan nog net een voldoende haalt, misschien is het dan wel niks voor je he. Ik heb nu ook nog wel aardige cijfers maar er had meer ingezeten. Had denk ik wel cum laude kunnen afstuderen (8 gemiddeld) maar heb me daar helemaal niet mee bezig gehouden. Mocht je deze studie kiezen zou ik je dat wel aanraden, aim high! Het is echt goed haalbaar

Ik heb een technische studie gedaan, vanwege het feit dat ik Discovery Channel wel leuk vond en er 'baangarantie' werd beloofd.

Weet niet of ik spijt heb, heb op dit moment geen werk en al mijn vrienden die bedrijfseconomie of dergelijks deden verdienen meer dan al mijn vrienden die ingenieur werden... ik wil wel in het buitenland werken...

Ik weet het nog niet. Belangrijk voor mij is dat het 'zinvol' is, telkens verbeteren. Ik vind het een sport om 'de krenten uit de pap te vissen'. Of ik dan voor urengeld of voor eigen risico werk maakt me daarbij niet veel uit (mits de opbrengsten voldoende zijn). Ik zou vooral letten op: Is er voldoende werk in? Zijn de opbrengsten toereikend (bedrijven tot een omzet van een miljoen per jaar ga je nooit echt flink verdienen)? Wat zijn de doorgroeimogelijkheden (als je dit al wilt en vraag je anders af of je wel door moet studeren)? Als een bepaalde baan je daarnaast nog trekt zou ik die richting op gaan.

Ook eens met MarcelDeV. Heb me nooit bezig gehouden met hoge cijfers etc, vond het wel prima als ik het haalde. Had nu ook makkelijk cum-laude af kunnen studeren, als ik wat beter gepland had, blijkt achteraf.
Staat toch wat beter op je CV.

En investeer wat tijd in nuttige ervaring, die je onderscheid van anderen. Dan kan je binnen je studie een beetje je eigen richting kiezen en maakt het straks veel makkelijker die baan te krijgen die je echt wil.

In mijn utopie zet iedere man elke week, gesubsidieerd, 1000mg Test-E.

Geef mij maar flinke subsidie over een paar jaar en dan beloof ik onderzoek naar de haalbaarheid/veiligheid te doen en bij de overheid in te dienen (wil wel een jaarloon vanm minimaal 6 cijfers). :p

Ben altijd gek geweest op chemie, praktijk was echter ****ing saai..vond spijbelen en poolen echter leuker na een jaar de ict ingedoken dat lag me wat meer.

Ben eraan begonnen.. en afgehaakt.
Vriend van me heeft er net zijn master in gehaald en gaat nu nog voor een extra'tje erbij. Toegepaste economie dacht ik.
Materie is immens zwaar, veel en ohja, prettige eindwerken!

OT: eerst verkeerde keuze gemaakt, dan toch maar voor een opleiding gekozen dat beter aansloot bij wat ik in het secundair onderwijs had gedaan.
Ik dacht dat het mij voor geen meter zou intereseren, maar ik heb me vergist.

Gewoon Havo gedaan? En met wat voor cijfers voor Gesch. ?

Vind zelf wel Archeologie etc. heel interessant, en geschiedenis zelf ook, maar het kost me indd wel erg veel tijd om te leren (zelfs nu al in de 4e klas). Als het echt een immens zware studie is dan lijkt het me toch niets..

• Topic Starter Topic Starter
na serieus een half jaar proberen een voorlichting aan te vragen bij de marechaussee is het eindelijk gelukt.. 5maart ff een kijkje nemen in de kazerne van rotterdam.

iemand hier die wat meer weet over de marechausse of er zelf bij zit? voor en nadelen ect?

IK ben bijna klaar met ict, wat een saaie k*t opleiding zeg...
Ik zit er nu ook aan te denken om detailhandel te gaan doen :rolleyes:

Ik ken iemand die bij de marechaussee heeft gewerkt. Ze vond het wel leuk.
Ze was meestal bezig met controles op internationale treinen en Schiphol.
Ook heeft ze veel uitzettingen begeleid, dus met de mensen mee naar Verweggistan en ze daar uit het vliegtuig zetten. Hier moet je dus ook wel een beetje tegen kunnen, je zet die mensen af in een land waar de meeste dan ook meteen gevangen genomen worden of afgeschoten worden.

Ze deed ook wel eens wat begeleiding en beveiliging bij koninklijke of defensie evenementen maar dat was erg saai, vond ze.
Ze is daar 4 jaar geleden weggegaan wegens bezuinigingen en werkt nu bij de Politie. Dit vind ze een stuk leuker, veel afwisselender.

Nadeel aan allebei de banen waren de werktijden, treinen rijden ook in de nacht en op feestdagen is er altijd extra beveiliging nodig.

Voordeel, alle opleidingen die je naast je werk wilt gaan doen worden betaald, ook hebben ambtenaren een leuk pensioen en ook wel een leuk loon.

Terug
Naar boven