XXL Nutrition

Hoe kwam jij er achter welke opleiding/baan bij jou past?

Heb geen vervelende job, maar weet nog steeds niet wat ik echt wil. Zal ook altijd wel zo blijven.
Ik ken het gevoel, uiteindelijk moet je maar gewoon bezig zijn en je geld verdienen, dat is het meest belangrijk.

Zolang er maar geld het laadje binnenkomt en ik kan bb'en ben ik tevreden :)

Had eerst de lerarenopleiding lichamelijke opvoeding/biologie gedaan. Maar ben daar nogal zwaar in gefaald ( was er enkel door voor praktijk LO en een communicatievak ). Dan een half jaartje gaan werken en daardoor wou ik gewoon sowieso een diploma. Heb dan voor bedrijfsmanagement - Financiën en Verzekeringen gekozen. Heb er nog geen seconde spijt van gehad :). Nog geen herexamens gehad ook.

Waar het juist aan ligt weet ik zelf ook niet, beurs en dergelijke interesseren me wel, geld interesseert me sowieso ook. Klas is ook supergoed meegevallen :) ( altijd een extra pluspunt ) maar ik denk dat het vooral het feit is dat ik hierbij gewoon door mijn vakken geraak als ik ervoor leer en ik vind het af en toe nog interessant ook :p. Heb ook altijd wetenschappen gedaan in het middelbaar terwijl ik waarschijnlijk beter economie had gedaan, achteraf bekeken dan.

Toen mensen ontdekten dat ik een superknobbel had en heb voor wiskunde!

Ik ken het gevoel, uiteindelijk moet je maar gewoon bezig zijn en je geld verdienen, dat is het meest belangrijk.

Zolang er maar geld het laadje binnenkomt en ik kan bb'en ben ik tevreden :)

Er zijn gewoon dagen dat ik echt het gevoel heb dat ik superleuk werk heb. Andere dagen zit ik weer suffe dingen te doen en denk ik dat ik wat anders wil.
Ik heb wel leuke collega's en verdien niet slecht (+auto/telefoon/laptop/goede pensioenregeling en overlijdensrisicoverzekering voor nabestaanden). Heb ook veel vrijheid en werk 36 uur. En er zijn wel doorgroeimogelijkheden.
Misschien moet ik ook maar niet zeiken.

Heb geen vervelende job, maar weet nog steeds niet wat ik echt wil. Zal ook altijd wel zo blijven.

Ben inmiddels ook werkzaam als ingenieur (finally weer!) :o

Niet mijn droombaan, de plekken wat ik leuk zou vinden vraagt men weer ervaring (paar vrienden ontwerpen rollercoasters en zijn de gelukkigste mensen ter wereld), denk dat geld in het laatje brengen maar van belang is voor mij.

Weet iemand of aeronautical engineering (HBO) een erg interessante studie is?

Ik ben namelijk hard op zoek naar mijn passie wat betreft opleiding.

Weet iemand of aeronautical engineering (HBO) een erg interessante studie is?

Ik ben namelijk hard op zoek naar mijn passie wat betreft opleiding.

Goede opleiding! De markt voor vliegtuigen is beperkt in NL maar je kan nog altijd de werktuigbouwkundige richting op. Het staat wel bekend als een van de meest pittige opleidingen maar met een goed schema is het zeker in 4 jaar te doen. succes!

Ik wil na m'n huidige opleiding Voeding en Dietetiek gaan doen. Lijkt me echt geweldig, ben m'n hele leven al bezig met eten en wil altijd alles erover weten. Ook icm topsport lijkt het me erg interessant. Zit ook nog een deel psychologie bij wat me ook zeer aanspreekt. Heeft iemand ervaring met deze opleiding of weet iemand er wat over te zeggen?

Goede opleiding! De markt voor vliegtuigen is beperkt in NL maar je kan nog altijd de werktuigbouwkundige richting op. Het staat wel bekend als een van de meest pittige opleidingen maar met een goed schema is het zeker in 4 jaar te doen. succes!

Dank je wel! Ik ga 2 juni naar de open dag in Delft. Zijn er verder nog dingen die ik moet weten over deze opleiding; dingen die ik zeker kan verwachten?

Ik wil na m'n huidige opleiding Voeding en Dietetiek gaan doen. Lijkt me echt geweldig, ben m'n hele leven al bezig met eten en wil altijd alles erover weten. Ook icm topsport lijkt het me erg interessant. Zit ook nog een deel psychologie bij wat me ook zeer aanspreekt. Heeft iemand ervaring met deze opleiding of weet iemand er wat over te zeggen?

Na wat mislukte technische studie's wil ik dit eigenlijk ook gaan doen.
Lijkt me echt super tof, maar ik ga eerst even goed informeren over hoe en wat.
Aangezien ik al 24 ben wil ik ZEKER weten dat dit de opleiding en toekomst voor me is.

ehm, geen opleiding lol, ben er nu veel beter mee af, dan mensen die studeren.
Ik wou van jongs af aan altijd al een eigen onderneming en me daar 100% voor inzetten. Dat is waar ik nu ook de afgelopen jaar mee bezig ben geweest en het gaat lekker. Ben blij dat ik niet in zwetende lokaaltjes moet zitten met gare tienerlui en kansloze leraren en dan nog te bedenken al die irritante toetsen.

Yep geen opleiding ftw <3

ehm, geen opleiding lol, ben er nu veel beter mee af, dan mensen die studeren.
Ik wou van jongs af aan altijd al een eigen onderneming en me daar 100% voor inzetten. Dat is waar ik nu ook de afgelopen jaar mee bezig ben geweest en het gaat lekker. Ben blij dat ik niet in zwetende lokaaltjes moet zitten met gare tienerlui en kansloze leraren en dan nog te bedenken al die irritante toetsen.

Yep geen opleiding ftw <3

ok handig man zonder diploma

ok handig man zonder diploma

Wat moet ik daarmee? Ik wil geen 'baan' gecreerd/ aangeboden door overheid en bedrijven.

Ik heb een eigen onderneming, eigen mensen.

''So tell me, what is the use of a diploma is this situation? ''

Wat moet ik daarmee? Ik wil geen 'baan' gecreerd/ aangeboden door overheid en bedrijven.

wat dacht je te gaan doen als je bedrijf failliet gaat?

dus jij denkt dat je de komende 45 jaar een bedrijf perfect runt en nooit problemen krijgt, als jij failliet gaat kan je mooi gaan putjesscheppen voor de overheid, heel veel ondernemingen komen hun eerste paar jaar niet door

dus jij denkt dat je de komende 45 jaar een bedrijf perfect runt en nooit problemen krijgt, als jij failliet gaat kan je mooi gaan putjesscheppen voor de overheid, heel veel ondernemingen komen hun eerste paar jaar niet door

Ik wil niets anders dan een eigen onderneming. Zelfs al ga ik failliet, ik zal een nieuwe blijven opstarten uit geleend of gespaard geld, ik neem graag risico's in het leven. Heb niets te verliezen voor mijn gevoel. Een baantje als ''werknemer'' waar dan ook is niet mijn ding, ik zal me altijd richten op mijn onderneming. En het risico nemen onderweg van tegenstrijd en valkuilen en later misschien wel succesvol worden en eindelijk het leven leiden wat ik van jongs af aan wilde. Liever deze risicos en takkelingen onderweg dan 50 jaartjes een kantoorbaantje of een medewerker in iets, met een zekerheid op een goede toekomst.

Ik kies niet voor de zekerheid, maar juist voor de risico's en ben niet bang om deze te nemen, zonder risico's met alles in het leven kom je nergens.

Ik wil niets anders dan een eigen onderneming. Zelfs al ga ik failliet, ik zal een nieuwe blijven opstarten uit geleend of gespaard geld, ik neem graag risico's in het leven. Heb niets te verliezen voor mijn gevoel. Een baantje als ''werknemer'' waar dan ook is niet mijn ding, ik zal me altijd richten op mijn onderneming. En het risico nemen onderweg van tegenstrijd en valkuilen en later misschien wel succesvol worden en eindelijk het leven leiden wat ik van jongs af aan wilde. Liever deze risicos en takkelingen onderweg dan 50 jaartjes een kantoorbaantje of een medewerker in iets, met een zekerheid op een goede toekomst.

Ik kies niet voor de zekerheid, maar juist voor de risico's en ben niet bang om deze te nemen, zonder risico's met alles in het leven kom je nergens.

alsof je met een diploma dat leven niet kan leiden :rolleyes:

Een diploma is gewoon een back-up. Je denkt toch zeker niet dat als je bedrijf failliet gaat je binnen een x aantal jaar weer een goedlopend bedrijfje hebt? Dat is wel erg naïef.

alsof je met een diploma dat leven niet kan lijden :rolleyes:

Een diploma is gewoon een back-up. Je denkt toch zeker niet dat als je bedrijf failliet gaat je binnen een x aantal jaar weer een goedlopend bedrijfje hebt? Dat is wel erg naïef.

Zeggen de mensen die nooit succesvol gaan worden in het leven. Mensen als jij zijn bang om er voor te gaan, bang om de face to face to komen met de risico's, mensen zoals jij willen liever een back-up, omdat ze bang zijn om te falen.

Ik ben nergens bang voor, niets staat mij in de weg.

Zeggen de mensen die nooit succesvol gaan worden in het leven. Mensen als jij zijn bang om er voor te gaan, bang om de face to face to komen met de risico's, mensen zoals jij willen liever een back-up, omdat ze bang zijn om te falen.

Ik ben nergens bang voor, niets staat mij in de weg.

behalve een torenhoge schuld, geen mogelijkheden voor je bedrijf en een toekomst in de ww/bijstand

Terug
Naar boven