MuscleMeat

Hoe kwam jij er achter welke opleiding/baan bij jou past?

Zeggen de mensen die nooit succesvol gaan worden in het leven. Mensen als jij zijn bang om er voor te gaan, bang om de face to face to komen met de risico's, mensen zoals jij willen liever een back-up, omdat ze bang zijn om te falen.

Ik ben nergens bang voor, niets staat mij in de weg.

Je bent wel erg naïef zeg, zeg dat nog maar is als je straks een gezin en twee studerende kinderen hebt en die straks moeten stoppen omdat jij diep in de schulden zit omdat je per se geen diploma wilde halen.

Met een diploma kan je precies hetzelfde doen, alleen ga jij nog gebukt onder de gedachte dat zodra je een diploma hebt je geen risico meer wilt nemen en je bang bent om te falen?

behalve een torenhoge schuld, geen mogelijkheden voor je bedrijf en een toekomst in de ww/bijstand

Ben jij er nog steeds?

---------- Post toegevoegd Sun 13 May 2012 om 15:42 ----------

Je bent wel erg naïef zeg, zeg dat nog maar is als je straks een gezin en twee studerende kinderen hebt en die straks moeten stoppen omdat jij diep in de schulden zit omdat je per se geen diploma wilde halen.

Met een diploma kan je precies hetzelfde doen, alleen ga jij nog gebukt onder de gedachte dat zodra je een diploma hebt je geen risico meer wilt nemen en je bang bent om te falen?

Waarom nog eens 4/5 jaar verspillen aan een studie, waarmee je later toch niets meer mee gaat doen ( in mijn geval)

Not to mention, time is money

Laatst bewerkt:
Ben jij er nog steeds?

---------- Post toegevoegd Sun 13 May 2012 om 15:42 ----------

Waarom nog eens 4/5 jaar verspillen aan een studie, waarmee je later toch niet mee gaat doen ( in mijn geval)

Je leest mijn posts niet?

Je "verspilt" 5 jaar aan een studie zodat je mocht je bedrijf failliet gaat altijd nog ergens aan de slag kan om je vermogen op te bouwen.

Als je echt denkt dat zodra je bedrijf failliet gaat je daarna even de bank binnenloopt en een nieuwe lening krijgt dan zou ik daar nog maar even over nadenken. Nu lijkt het misschien slim van je om het zo te doen, maar ik denk dat je daar later nog wel op terugkomt. Zeker als je straks een gezin hebt die je moet onderhouden, het moment dat je al je vermogen kwijt bent en geen diploma hebt zit je sowieso voor de komende 10 jaar in de shit, aangezien je moet investeren voor een bedrijf en je wel kan fluiten naar leningen zonder vermogen/vaste baan.

Je leest mijn posts niet?

Je "verspilt" 5 jaar aan een studie zodat je mocht je bedrijf failliet gaat altijd nog ergens aan de slag kan om je vermogen op te bouwen.

Als je echt denkt dat zodra je bedrijf failliet gaat je daarna even de bank binnenloopt en een nieuwe lening krijgt dan zou ik daar nog maar even over nadenken. Nu lijkt het misschien slim van je om het zo te doen, maar ik denk dat je daar later nog wel op terugkomt. Zeker als je straks een gezin hebt die je moet onderhouden, het moment dat je al je vermogen kwijt bent en geen diploma hebt zit je sowieso voor de komende 10 jaar in de shit, aangezien je moet investeren voor een bedrijf en je wel kan fluiten naar leningen zonder vermogen/vaste baan.

Ik moet je iets toegeven, ik heb niet mijn complete verhaal verteld.

Ik heb zeer goede conecties, kom zelf uit het buitenland, ben 100% van niet nederlands afkomst, maar ik woon hier al ruim 16 jaar. Ik heb goede conecties met name mensen in het buitenland. Ook sommigen van hun werken mee aan de onderneming. Ik zit in een positie waarmee ik het mij kan permitteren om geen studie te volgen.

Wil hier overigens niet te ver op in gaan.

I am unlike many 'normal' 'students'

Ik heb zeer goede conecties, kom zelf uit het buitenland, ben 100% van niet nederlands afkomst, maar ik woon hier al ruim 16 jaar. Ik heb goede conecties met name mensen in het buitenland. Ook sommigen van hun werken mee aan de onderneming. Ik zit in een positie waarmee ik het mij kan permitteren om geen studie te volgen.

Dus je hebt geen diploma's en je bent ook nog is afhankelijk van anderen?

Lijkt me niet echt ideaal.

Lach jij maar, zolang je weet dat ik altijd harder naar jou zal lachen.

Jij bent zo een hollands jongetje, die lekker studeert en een veilig toekomst ziet.

Ik ben het tegenovergestelde van jou, ik leef in een wereld dat totaal anders is dan de jouwe, waar jij ook maar over fantaseert daar ben ik al mee bezig, ik leidt een leven waar jij nooit te boven zult komen te staan.

---------- Post toegevoegd Sun 13 May 2012 om 15:58 ----------

Dus je hebt geen diploma's en je bent ook nog is afhankelijk van anderen?

Lijkt me niet echt ideaal.

Dat lijkt het zeker niet, tot zover je het verhaal hebt begrepen. Je weet wel dat het verhaal nog veel complexer is en ik zeer veilig ben in mijn positie, zoals ik al eerder zijn ik wil niet alles vrijgeven.

Richt jij je op je studieboeken, ik regel mijn zaken wel.

Lach jij maar, zolang je weet dat ik altijd harder naar jou zal lachen.

Jij bent zo een hollands jongetje, die lekker studeert en een veilig toekomst ziet.

Ik ben het tegenovergestelde van jou, ik leef in een wereld dat totaal anders is dan de jouwe, waar jij ook maar over fantaseert daar ben ik al mee bezig, ik leidt een leven waar jij nooit te boven zult komen te staan.

---------- Post toegevoegd Sun 13 May 2012 om 15:58 ----------

Dat lijkt het zeker niet, tot zover je het verhaal hebt begrepen. Je weet wel dat het verhaal nog veel complexer is en ik zeer veilig ben in mijn positie, zoals ik al eerder zijn ik wil niet alles vrijgeven.

Richt jij je op je studieboeken, ik regel mijn zaken wel.

Ik verbaas me keer op keer om je naïviteit, best een prestatie als je alles zo zonnig in ziet. Maargoed je komt jezelf nog wel een keer tegen zodra het allemaal wat minder gaat en er ruzies voorkomen, komt zelfs in de beste familiebedrijven voor, maargoed daar zal je ook wel weer iets positiefs in zien:rolleyes:

Succes man

Beetje (slordig?) engels gebruiken, het praatje over risico's nemen en dat de rest vd wereld losers zijn. Welk boek over motivatie/zelfhulp heb je als laatst gelezen als ik vragen mag? Laat je het netwerken aan anderen over want zelf lijk je er niet zo goed in, je zeikt nogal graag mensen af? Zal wel anders overkomen irl aangezien je goede connecties hebt. De vraag is denk ik ben je een echte ondernemer als je je overtuigingspraatje steeds op DBB moet houden tegen studerende jongeren? :)

alsof je met een diploma dat leven niet kan leiden :rolleyes:

Een diploma is gewoon een back-up. Je denkt toch zeker niet dat als je bedrijf failliet gaat je binnen een x aantal jaar weer een goedlopend bedrijfje hebt? Dat is wel erg naïef.

Diploma's zijn waardeloos geworden, elk mong**l studeert tegenwoordig die het alfabet kent. Daarnaast is baanzekerheid met diploma's ook allang voorbij. Mensen met diploma's gaan echt niet meer ondernemen, want anders 'hebben ze gestudeerd voor niets'.

Beter zie je dan iemand die school overslaat en kennis opdoet uit levenservaring dan nutteloze boeken.

Diploma's zijn waardeloos geworden, elk mong**l studeert tegenwoordig die het alfabet kent. Daarnaast is baanzekerheid met diploma's ook allang voorbij. Mensen met diploma's gaan echt niet meer ondernemen, want anders 'hebben ze gestudeerd voor niets'.

Beter zie je dan iemand die school overslaat en kennis opdoet uit levenservaring dan nutteloze boeken.

Ben je een autist of wat?

Baanzekerheid met diploma is inderdaad kleiner geworden, maar zonder diploma is je kans op een degelijke baan 0.

En die laatste stelling slaat helemaal nergens op, ik denk zelfs dat zodra je gestudeerd hebt je eerder gaat ondernemen aangezien je ergens kennis in hebt wat je in de praktijk kan gaan uitoefenen.

Zonder diploma kan je natuurlijk ook gaan ondernemen, voor wapen- vrouwen- en drugshandel heb je geen kennis nodig. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ik heb geen diploma maar wel de perfecte baan voor mij.

Diploma is vooral handig voor je 1e werkgever, daarna gaat het bij het solliciteren vooral om werk ervaring. Diploma heb je dus gewoon nodig of je moet net geluk hebben, maarja wie gokt er op geluk.

Trouwens Veni met zo'n ik weet en ben 100x beter dan de rest attitude ga je het echt niet ver schoppen.

Wat Ruud0111 dus allemaal zegt.

Waarom nog eens 4/5 jaar verspillen aan een studie, waarmee je later toch niets meer mee gaat doen ( in mijn geval)

Eh, ga je iets studeren waar je later wel wat mee gaat doen? En je kan ondernemen naast veel studies, kom zelf tegenwoordig ook makkelijk aan 40 uur per week naast m'n studie.

Baanzekerheid met diploma is inderdaad kleiner geworden, maar zonder diploma is je kans op een degelijke baan 0.

En die laatste stelling slaat helemaal nergens op, ik denk zelfs dat zodra je gestudeerd hebt je eerder gaat ondernemen aangezien je ergens kennis in hebt wat je in de praktijk kan gaan uitoefenen.

Zonder diploma kan je natuurlijk ook gaan ondernemen, voor wapen- vrouwen- en drugshandel heb je geen kennis nodig. :rolleyes:

Niks voor de gemiddelde dbb'er, durft niet aan te spreken laat staan zijn wil op te leggen.

Laatst bewerkt:

Dat is onzin. Je kan nog altijd werk doen als beveiliger, cargo, brandweerman, politie etc. zonder vervolgopleidingen (oke het is misschien wel BBL maar toch). Als je bereid bent onregelmatig te werken verdien je zelfs meer dan de meeste 9-5 werkers MET diploma.

Daarnaast zoals hij het al zei, waarom zou je iets willen studeren waar je niets mee gaat doen ??? Iedereen studeert er tegenwoordig van alles op los omdat het 'moet', niets moet.

Als je toch iets studeert, dan kan je het beste een vak studeren. Maar goed als niets je aantrekkelijk lijkt...

Maar moet je dan per se ergens in ondernemen in een vakgebied ??? Import/export is toch iets waar geen vakgebied voor nodig is, ja als je bijvoorbeeld zelfstandig accountant wordt of loodgieter ofzo, maar webdesign, grafisch vormgever etc. kan iedereen die handig is wel.

veni ik kan voor je distribueren in zuid holland, pm staat aan voor tarieven en werkwijze mi mang

Wat een bullshit ''je moet tegenwoordig een diploma hebben''.
Er zijn zat succesvolle mensen in alle soorten vakgebieden die het hebben gemaakt, doormiddel van ervaring/uitstraling/socializen whatever.
Je kan zeggen ja dat was vroeger of dit is slechts een paar %.
Maar ik hoor zat verhalen van afgestudeerde die begin 20 of midden 20 zijn en geen baan krijgen vanwege gebrek aan ervaring.
Als ik als ''werkgever'' nieuw personeel moest hebben en ik kan kiezen tussen 6 jaar ervaring of een diploma en 0 ervaring, tja dan kies ik niet direct voor het ''papiertje''

Terug
Naar boven