Fitness Seller

Hoe kwam jij er achter welke opleiding/baan bij jou past?

Sommige banen krijg je niet zonder diploma, dus dan kom je ook niet aan die werkervaring he.

feit is wel gewoon dat een hoger % mensen met diploma beter terechtkomt dan het % dat zonder diploma ver komt, dus wat is dan de beste uitgangspositie..

Ik denk dat als je weet wat je wilt en recht op je doel afgaat, het niet uitmaakt of je een diploma hebt of niet.
Op die paar % na, waarbij diploma's idd verplicht zijn abfab.
Ik heb het hierbij niet over cursussen en certificaten want die kan je altijd bijhalen natuurlijk.

feit is wel gewoon dat een hoger % mensen met diploma beter terechtkomt dan het % dat zonder diploma ver komt, dus wat is dan de beste uitgangspositie..

Komt dat dankzij hun diploma of ondanks hun diploma?
Iedereen heeft tegenwoordig een diploma dus...

Komt dat dankzij hun diploma of ondanks hun diploma?
Je hebt ergens wel een punt. Een persoon kan zich alsmaar minder onderscheiden m.b.v een diploma. Een diploma wordt minder schaars: de werkgever heeft keuze uit meerdere personen met eenzelfde diploma.

De inflatie van Bachelor degrees neemt alsmaar toe en zal weldra ook te merken zijn onder de Master degrees.

Alsnog doe je er goed aan minstens een Bachelor's degree te behalen in de Science/Technology/Engineering/Mathematics richting.

Je hebt ergens wel een punt. Een persoon kan zich alsmaar minder onderscheiden m.b.v een diploma. Een diploma wordt minder schaars: de werkgever heeft keuze uit meerdere personen met eenzelfde diploma.

De inflatie van Bachelor degrees neemt alsmaar toe en zal weldra ook te merken zijn onder de Master degrees.

Alsnog doe je er goed aan minstens een Bachelor's degree te behalen in de Science/Technology/Engineering/Mathematics richting.

Daarom moet je ook een vak studeren, maar niet iedereen wilt dat, dan studeren ze een taal of psychologie waarmee het grootste deel toch niets mee gaat/kan doen, daar gaat je 4 jaar, die kan je beter besteden.

Ik heb geen diploma's.
Toch een famillie vakantiehuis verhuur in de fillipijnen waar ik zeer goed van kan leven en binnekort de volledige handel ga overnemen. Het is niet zo moeilijk op te starten als men denkt als je er goed in verdiept en voorbereid.

Diploma's zijn overrated.

Ik dacht dat ik games leuk vond dus ging ik Gamedesign doen, het bleek echt de slechtst inmekaar zittende opleiding te zijn maar heb toen maar gewoon zelfstudie gedaan en lekker alle projecten afwerken en niet te veel letten op de k*t kwaliteit van de lessen.
Het begon me echter enorm te ergeren en ben opgestapt. ookal kreeg ik nog te horen dat ik enorm talent had in het gedeelte 3D modeleren en games uitdenken het boeide me weinig.

Nu doe ik een simpele sport en bewegen opleiding en zie daarna wel weer verder.

Je weet pas hoe een opleiding is als je het hebt gedaan. Kortom, dan ben je al te laat. Op internet zoeken vatten ze de opleiding in een paar zinnen samen en leraren bevragen (van de betreffende opleiding) heeft ook geen zin want daar komt weinig zinnigs uit. Is mijn ervaring.

Klopt, ik heb een zwemdiploma, een pieten diploma, een veterstrikdiploma en noem de boel maar op. :D

Ik ben zo'n type die elke maand weer iets anders leuk vind. Doe nu elektro mbo 2, vind het niet geweldig maar toch maar even af maken. Hierna wss verpleegkunde (klas vol met chicks :D ) en daarna wil ik medic worden bij de landmacht. Is heel lastig om een opleiding te kiezen, vooral omdat het altijd mooie praatjes van tevoren zijn en vooral lastig als je meerdere interesses hebt, ik zou bijv ook iets van sportinstructeur willen worden. Zou gewoon doen waar je je goed bij voelt en dan komt het meestal wel goed ;)

Hoe belangrijk zijn btw cijfers op je diploma van t voortgezet onderwijs? Wegen die van je vervolgdiploma zwaarder mee?

Niet echt, die van je vervolgstudie ook niet. Cum laude oid staat beter op je CV, maar individuele cijfers maken niet uit.

Alleen ooit bij Boston Consultancy Group middelbare eindlijst in moeten leveren. Die willen liever strebers :D

Laatst bewerkt:
Als je binnen een bedrijf een betaalde masteropleiding wilt gaan doen dan willen ze wel graag alle cijfers van je HBO weten.

Dus eigenlijk boeit alleen je vervolgopleiding? :D (voor werkgevers dan)

Dus eigenlijk boeit alleen je vervolgopleiding? :D (voor werkgevers dan)
Ga jij nou maar lekker cum laude slagen op het VO. Ik heb er spijt van dat ik dat niet heb gedaan, terwijl het achteraf gezien toch echt zeer goed mogelijk is met een degelijke inzet een mooi 8tje gemiddeld te behalen. Goed voor de discipline en het ego.

Bedankt voor het advies, is op tijd zo ten tijde van de ce's :cool:

Ik wist niet dat je al in het laatste jaar zat.

Oh shit ja vergeten dat te zeggen :p
Ben een 'vroege leerling' (eerder naar groep 3 :o)

Terug
Naar boven