MuscleMeat

Hoe moet je je vet meten en waar kan je de apparatuur kopen?

savage1379

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Heey,

Ik las in de e-guide Measure Your Own Body Fat van schrijver Tom Venuto dat je je eigen vet het beste zelf kan meten met de Accu Fitness. Dit zijn dus gewoon huidplooimetingen. Ik vraag me nu af waar ik die apparatuur kan kopen in Nederland. Hoe meten jullie je eigen vet? Is er een betere methode?

Dank je wel alvast

Heey,

Ik las in de e-guide Measure Your Own Body Fat van schrijver Tom Venuto dat je je eigen vet het beste zelf kan meten met de Accu Fitness. Dit zijn dus gewoon huidplooimetingen. Ik vraag me nu af waar ik die apparatuur kan kopen in Nederland. Hoe meten jullie je eigen vet? Is er een betere methode?

Dank je wel alvast

Op alle internetwinkels waar je supplementen kan kopen vind je dat. Hoe je het doet, moet je niet aan mij vragen ^^

• Topic Starter Topic Starter
Ow ja, bijna vergeten te vragen. Waar kan je het professioneel laten meten?

Niet bij elke sportschool kan je dat laten doen, sowieso niet bij een sportschooltje als basic fit (waar ik dan op zit)

Een vetpercentagemeter van 6,5 euro, is die wel betrouwbaar?

ben jij wel betrouwbaar? :rolleyes:

nee ik heb hem thuis liggen en vind heb goed :)

je moet weten dat je op een elektronische weegschaal een vet%verschil van +-5% kan hebben, hangt mede af van hoeveel water je hebt gedronken etc etc.. en dit kan per keer verschillen!

met zo een 'echte' vetpercentage meter ligt dit 'maar' rond de 3% dacht ik..
het belangrijkste is gewoon dat je het altijd op zelfde plaats doet en 3x en dan gemiddelde neemt.. (zo heb je elke keer hetzelfde verschil)

en dan heb je een groot voordeel want zo kan je perfect je vorderingen opvolgen (het verschil blijft dan hetzelfde)

Laatst bewerkt:
ben jij wel betrouwbaar? :rolleyes:

nee ik heb hem thuis liggen en vind heb goed :)

je moet weten dat je op een elektronische weegschaal een vet%verschil van +-5% kan hebben, hangt mede af van hoeveel water je hebt gedronken etc etc.. en dit kan per keer verschillen!

met zo een 'echte' vetpercentage meter ligt dit 'maar' rond de 3% dacht ik..
het belangrijkste is gewoon dat je het altijd op zelfde plaats doet en 3x en dan gemiddelde neemt.. (zo heb je elke keer hetzelfde verschil)

en dan heb je een groot voordeel want zo kan je perfect je vorderingen opvolgen (het verschil blijft dan hetzelfde)

Ja, ik ben betrouwbaar.
Op welke plekken meet je dan?

in de meeste gyms kunnen ze jet wel meten met een huidplooimeter(de beste manier imo) of je kan er zelf een kopen op internet

good luck!

ik bij mezelf, zijkant buik

maar zoals ik al zei, is een richtlijn voor mezelf of ik droger kom of niet

of dat getalletje nu 10 of 1000 is boeit me niet echt.. zolang ik maar zie dat het 9 of 900 wordt ;)

Hou er rekening mee dat je lichaam op allerlei plekken vet opslaat en dat gebeurd niet zomaar, dit wordt hormonaal bepaalt...

Je meting op deze manier is oppervlakkig en weinig zeggend, no offense :)

Hou er rekening mee dat je lichaam op allerlei plekken vet opslaat en dat gebeurd niet zomaar, dit wordt hormonaal bepaalt...

Je meting op deze manier is oppervlakkig en weinig zeggend, no offense :)

ja je kan buik, been, .. allemaal meten en zo een betere maatstaf hebben, maar je vroeg waar IK het deed.. en ik doe het enkel bij zijkant buik omdat dat voor mij persoonlijk wel veel zeggend is en niet oppervlakkig ;)

Terug
Naar boven