AndroidHealthClinic

Hoe sterk ben ik?

xbcc

Cool Novice
Waardering
0
Beste mensen,

allereerst mijn stats
Ik ben een jongen van 1.68 meter en 63 kg
85 kg bankdrukken 4 herhalingen
83 kg pulldown 6 herhalingen
26x2 kg dumbbell drukken normaal omhoog voor schouders 6 herhalingen
benen lopen een beetje achter

Ik heb vandaag arm-gedrukt met een jongen van 1.90 meter en ongeveer 95 kg ( een beetje dik). Hij deed het mijn zijn goede arm (hij is rechts en deed het met rechts) en ik deed het mijn slechte arm (ben links deed het met rechts). Hij zat ook stabieler. We bleven allebei op dezelfde punt een tijdje, tot op een gegeven moment mijn pols pijn begon te doen. Toen stopte ik ermee, want ik wil geen blessure. We waren dus even sterk.Dit valt mij erg tegen van mezelf, want hij doet niet aan gewicht heffen maar wel aan cardio. Ik zou gemakkelijk moeten winnen toch? Hoe kan dit komen? Nu is het zo dat kleinere mensen meer kilo's kunnen drukken/heffen dan iemand die langer is. Maar hoe groot is dit verschil? Bijvoorbeeld bij bankdrukken, iemand van 1.80 meter die even sterk is als mij, hoeveel drukt hij dan ongeveer?

En iemand die even veel drukt als mij en zo, maar langer is en zwaarder, kan hij dan ook harder slaan dan ik (aannemend dat we even goede technieken etc hebben)?

ik hoop op wat reacties???

Je haalt ongeveer 7,345 op de schaal van Tihsllub en dat is dus bovengemiddeld sterk (al ligt het gem rond de 7,26 dus valt het ook wel weer mee), echter zegt dit maar weinig over armpjedrukken.

Wees maar niet bang dat je geen reacties gaat krijgen ;)

Massa & kracht zijn 2 totaal verschillende dingen

kom terug als je 70 kilo kan dumbelpressen voor schouders voor 10 reps dan ben je sterk

• Topic Starter Topic Starter
Tihsllub? Wat is dat? Hebt het opgezocht zonder resultaten.

Massa & kracht zijn 2 totaal verschillende dingen
Wat bedoel je hier precies mee?

Ik zeg niet dat ik heel sterk ben ofzo, maar bovengemiddeld zou ik wel verwachten van mezelf.Het valt me alleen tegen dat ik niet sterker ben dan hem, terwijl hij niet eens fitnesst :S

Armpjedrukken is veel verhoudingen en techniek.
Ter slechte vergelijking, laat marius pudznianowski een volleybal slaan en dante amaral ook, marius is sterker maar zal de bal echt niet harder slaan, doch zal hij zich niet minder voelen.

Hoe goed je bent in armpjedrukken is nu eenmaal niet evenredig met je kracht, klaar.
gewoon blijven trainen (lees: deadliften en squaten)

Tihsllub? Wat is dat? Hebt het opgezocht zonder resultaten.

Wat bedoel je hier precies mee?

Ik zeg niet dat ik heel sterk ben ofzo, maar bovengemiddeld zou ik wel verwachten van mezelf.Het valt me alleen tegen dat ik niet sterker ben dan hem, terwijl hij niet eens fitnesst :S

draai het eens om einstein;)

hahaha dies goed :D

edit:
@aronmuijsenberg

Bedankt. Hier heb ik wat aan. Is het mischien zo dat hij in een voordeel is door zijn grotere armen? Zou ik harder dan hem kunnen slaan als we even goede techniek hebben?

Laatst bewerkt:
de quota van Tihsllub is naar mijn weten verlaagd naar 5.6 gemiddeld dus je ligt er toch een goed stuk boven.

:roflol: Wtf is this shit.

Oh en je bent zo sterk: .

wat een vragen weer lekker boeiend zeg
ga gewoon trainen gvd

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik vind het dus wel boeiend, ik bedoel ik doe het voornamelijk voor het uiterlijk, maar ik heb nu het idee dat ik slap ben, ondanks 2 jaar hard trainen ( en redelijk eten:P)

Heb jij aids?

Terug
Naar boven