XXL Nutrition

Hoe train jij voor je vechtsport?

Ik train bij elke training tot ik niet meer kan. Bij het fitness train ik sommige dingen vaker met minder gewicht en andere oefeningen doe ik weer minder vaak met meer gewicht. Wel voor ik de oefening altijd snel en explosief uit. Ik train mn hele lichaam op een dag met veel oefeningen waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten aan te pas komen. Ik merk wel een redelijke vooruitgang in kracht en snelheid maar niet echt in een breder lichaam

Vergeten te melden dat ik zelf vind dat je heel goed op techniek moet letten. Ik ken mensen die 10 tot 15 kilo meer wegen dan mezelf maar tog zijn mijn stoten en trappen harder dan die van hun door techniek en explosiviteit

Laatst bewerkt:
heb mn vorige post bewerkt is wat handiger.

Laatst bewerkt:
Ik ros nu ook zo af en toe tegen een bokszak aan als cardio, als er geen leuk feest in de buurt is.

bruce lee hoefde uithoudings vermogen niet perse te hebben die vond een gevecht van 2 minuten al veel te lang.

maar uithoudings vermogen is altijd mooi mee genomen kijk maar naar bob sapp

bruce lee hoefde uithoudings vermogen niet perse te hebben die vond een gevecht van 2 minuten al veel te lang.

maar uithoudings vermogen is altijd mooi mee genomen kijk maar naar bob sapp

Ja maar bij een echt gevecht vecht je nooit langer dan 2 min, zo bedoelen ze dat.

hmm zou idd kunnen volgens mij woog die gast van laatst bij onze training een kilo of tussen de 90 en 100 schat ik en zelf weeg ik 75. het zou dus kunnen dat t maar een verschil van 15 kilo was. excuses voor de foute informatie

hahaha

en die power in je vuisten heb je of je hebt t niet :D

Ik trek dit slecht. Dat bodybuilders steroïden gebruiken is nog te begrijpen. Steroïden binnen vechtsporten vind ik competitievervalsing.

volkomen mee eens, fockers....

bij een echt gevecht is ook durf belangrijk...

ik ben 1.90 en een goed judoka, 78kg en word door een slappeling van 55kg neergeslagen omdat ik niet de "killer- spirit" heb om hem zn neus te verbrijzelen....

Ik trek dit slecht. Dat bodybuilders steroïden gebruiken is nog te begrijpen. Steroïden binnen vechtsporten vind ik competitievervalsing.

Mmmhhmm...ik weet het niet. eigenlijk een interessante stelling.
Wat is erger? As nemen om alleen maar een groter lichaam te krijgen. Of om je prestaties te verbeteren. Ik vind een vechtsporter toch nog altijd meer atleet dan een bodybuilder. Om de reden dat ik een marathonloper ook meer atleet vind dan een darter.
Tuurlijk BB vraagt ook keiharde inzet,discipline, etc. Maar ik vind het hebben van de grootste spieren toch maar een raar doel voor sport.
Daarnaast is weight-training een onderdeel van een grotere training van een niet BB'er, waarin ook aandacht naar conditie, techniek, periodisering, mentale training, evt teamtraining, etc moet gaan.

En is dit alles wel als maatstaf te hanteren wanneer AS getolereerd zou moeten worden.

Daarnaast is er natuurlijk ook de druk van media en sponsers. Als goed presterende BB'er sleept je, net zoals goed presterende niet BB'er, meer geld binnen.

• Topic Starter Topic Starter
op het moment doe ik een pavelachtig trainingschema, maar ik zit voor de zomer een theoretisch schematje op te bouwen, ingaande alle mogelijke bewegingen in vechtsport.

armen duwen omlaag-> up: dips
armen trekken omhoog->up: cleans/power clean
armen trekken omhoog: pull-ups
armen druwen omlaag->up: standing shoulder press/push press
armen trekken horiz: seated rows
armen duwen horiz: bench press

core omhoog: deadlift
core omlaag: sit ups/crunches(of variatie) met gewicht

benen duwen: fullsquats/squats
benen trekken: ?(iets met touw van binden aan voeten aan de cables, en dan een soort reverse crunch?)

Shadow doen met gewichtjes van +-1kg let er wel op bij directes niet helemaal uitstrekken voor je ellebogen,doe zo 4-5 rondjes 1maal p/w zeer goed voor snelheid,explosiviteit.
Met metsingbal tegen muur werpen directes-hoeken-opstoten dit zorgt ervoor dat je bij je stoten er echt goed je lichaam in leert draaien.

Shadow doen met gewichtjes van +-1kg let er wel op bij directes niet helemaal uitstrekken voor je ellebogen,doe zo 4-5 rondjes 1maal p/w zeer goed voor snelheid,explosiviteit.
Met metsingbal tegen muur werpen directes-hoeken-opstoten dit zorgt ervoor dat je bij je stoten er echt goed je lichaam in leert draaien.

opstootjes met 15kg zijn de bom

@Calyptus: Volgens mij hadden Tyson, Lennox Lewis en Holyfield flinke biceps;)

Maar snap je punt wel.

Terug
Naar boven