AndroidHealthClinic

Hoeveel bankdrukt Ed van Amsterdam

even ontopic jongens..

ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Ed van Amsterdam alleen 10 sets peck deck doet voor de borst

eindelijk antwoord na 10 pagina's

Klopt en hij doet incline fappen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik geloof dat mike een bench van 200+ RAW had, dus dan verwacht ik dat die 160 er aardig wat keren uit vliegt :P Ik ken ook iemand die aardig veel bankte vroeger en na een hele tijd niet meer trainen alsnog vrolijk 5x160 bankte, dus die moet in zijn betere dagen zeker 10x160 hebben kunnen drukken, dus het is sowieso te doen

Dat vind ik niet normaal. Beest. :D

Laatst bewerkt:
ik ben wel eens benieuwd hoeveel ali drukte, of tyson

---------- Toegevoegd om 14:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:41 ----------

nee?
er zin er weinig die 10x100 drukken op dit forum

Ali niet zo veel. Volgens mij deed die niet of weinig bankdrukken voor zover ik dat kan inschatten. Wel krachttraining maar meer opdrukken, optrekken, buikspieren, nek etc.

Ali had geen grote (volle) borstontwikkeling maar wel flinke schouders en stevige armen.

Ali was op zijn top (22 jaar) 96 kg bij 190 cm. Gekoppeld met zijn training kun je er wel uitgaan dat hij (ongetraind) op zijn minst 100 kg kon drukken.

Als natural bodybuilder denk ik dat hij zeker 180 kg had gehaald.

Tyson is een ander verhaal. Ik heb een ranking gebaseerd op de BMI (body mass index) bij 10 % vetpercentage (afgetraind).

De BMI is het gewicht 2 maal gedeeld door de lengte in meters.

Jay Cutler is de koploper. 140 kg bij 1,755 M en 10 % VP = 45,5.

Peter Crouch (Liverpool) staat onderaan. 69 kg bij 1,99 M en 10 % VP = 17,4.

Tyson woog tussen de 96 kg (18 jaar) en 105 kg (38 jaar) maar meestal 100 kg.

1,815 M en 10 % en 100 kg = een 10 % BMI van 30,4.

En die 30,4 is duidelijk hoger dan die Holyfield, Lewis, Klitscko's, Ali, Frazier en anderen. Zij zitten tussen de 26,5 en 28,5.

Tyson wordt alleen verslagen door bodybuilders en gewichtheffers.

Buiten een gevecht woog Tyson al snel 110 kg. Ik denk sowieso sets van 150 kg. En een 1 rep van minimaal 200 kg (bij beetje voorbereiding erop).

Sets niet hoger dan 180 kg en de 1 rep niet hoger dan 230 kg.

Was hij gaan natural bodybuilden. Sets tussen de 180 en 220 kg. 1 rep max tussen 220 en 250 kg.

Om precies te zijn zijn mijn pr's met bankdrukken als volgt.
1x225kg RAW en met stilleggen op borst (PL-approved)
1x235kg RAW met hangen en wurgen en heel ietsie spot(dus absoluut niet PL-approved)
7x200kg RAW maar met sleeves.
3x215kg RAW.
Allemaal PR's.Ik heb nog nooit met een benchshirt geduwd. Wat tegenwoordig al makkelijk 20% meer gewicht betekend.
Ik heb 250kg er ook wel es op gehad, maar dat was in me jonge jaren om een beetje de bink uit te hangen...duwde em niet zelf...:cool:

Als sterksteman wedstrijden een beetje uit de picture zijn ga ik weer lekker zwaar banken....leuk! ;)

Dus je 1 rep max = 225 kg. :thumbs:

Goed. Nu kan ik ook achterhalen hoeveel zo iemand drukt voor 10 reps. Het gaat mij om de 1 en de 10 rep max.

Ik hoor wel hoe vaak je 160 kg gaat drukken. Als je daar tenminste niet voor terug schrikt. Volgens een bepaalde calculatie van mij duwt iemand 10 keer 70 % van zijn 1 rep max. Dan zou jij dus 10 keer 157,5 kg drukken ofwel 8 a 9 keer 160 kg. Die 10 keer 160 kg is in mijn gegevens de (officiele) grens naar abnormale bankdrukkracht in absolute zin.

De squad en de dead lift zeggen meer over totale lichaamskracht maar onderschat de bankdruk niet. Laat die nooit volledig links liggen als krachtsporter in welke zin dan ook. Train jij als strongman de bankdruk eigenlijk wel genoeg?

Het wordt tijd dat je weer eens gaat banken. Strongman wedstrijden of niet. In de bank zit ook een hoop kracht. ;)

Laatst bewerkt:
even ontopic jongens..

ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Ed van Amsterdam alleen 10 sets peck deck doet voor de borst

eindelijk antwoord na 10 pagina's

En ik heb gehoord dat Ed van de dokter alleen maar de dumbbell press mag doen voor de borst. Nooit met stang.

Met zo'n gek shirt ja. Het enige echte zuivere bankdrukken is raw bankdrukken.

Ben ik niet met je eens, met een niet te belachelijk 1 ply shirt drukken is nog steeds echt bankdrukken, je pakt echt niet opeens 100kg meer uit een shirt zonder dat je weet hoe je er mee traint. Het bankdruk record staat al geruime tijd op naam van Ryan Kenelly:
2008, Ryan Kennelly presses 1075 lbs (487.61 kg)

En Gene Rychlak:
Gene Rychlak is the first man to bench press over 1000 lbs. with a lift of 1004 lbs in November
en zijn hoogste is 1010lbs

Dus je 1 rep max = 225 kg. :thumbs:

Goed. Nu kan ik ook achterhalen hoeveel zo iemand drukt voor 10 reps. Het gaat mij om de 1 en de 10 rep max.

Ik hoor wel hoe vaak je 160 kg gaat drukken. Als je daar tenminste niet voor terug schrikt. Volgens een bepaalde calculatie van mij duwt iemand 10 keer 70 % van zijn 1 rep max. Dan zou jij dus 10 keer 157,5 kg drukken ofwel 8 a 9 keer 160 kg. Die 10 keer 160 kg is in mijn gegevens de (officiele) grens naar abnormale bankdrukkracht in absolute zin.

De squad en de dead lift zeggen meer over totale lichaamskracht maar onderschat de bankdruk niet. Laat die nooit volledig links liggen als krachtsporter in welke zin dan ook. Train jij als strongman de bankdruk eigenlijk wel genoeg?

Het wordt tijd dat je weer eens gaat banken. Strongman wedstrijden of niet. In de bank zit ook een hoop kracht. ;)

daar kun je toch niet op vetrouwen? op die tabellen?

ik druk 16x100 maar men max is maar 135

mijn trainingspartner druk 14x100 en heft een max van 175

en een andere kerel uit mijn gym maxt met 200 en drukt ook maar 14x100

Ligt ook (of deels) aan de verhouding slow-twitch/fast-twitch vezels in je spieren.
Als je op 80% van je rm 11-13 reps kan maken is de verhouding ongeveer gelijk. Hoe meer reps, hoe meer slow-twitch en visa versa.
(uit Black Book of training secrets)

Laatst bewerkt:
Citaat:
Ali niet zo veel. Volgens mij deed die niet of weinig bankdrukken voor zover ik dat kan inschatten. Wel krachttraining maar meer opdrukken, optrekken, buikspieren, nek etc.

Ali had geen grote (volle) borstontwikkeling maar wel flinke schouders en stevige armen.

Ali was op zijn top (22 jaar) 96 kg bij 190 cm. Gekoppeld met zijn training kun je er wel uitgaan dat hij (ongetraind) op zijn minst 100 kg kon drukken.

Tyson is een ander verhaal. Ik heb een ranking gebaseerd op de BMI (body mass index) bij 10 % vetpercentage (afgetraind).

En die 30,4 is duidelijk hoger dan die Holyfield, Lewis, Klitscko's, Ali, Frazier en anderen. Zij zitten tussen de 26,5 en 28,5.

Buiten een gevecht woog Tyson al snel 110 kg. Ik denk sowieso sets van 150 kg. En een 1 rep van minimaal 200 kg (bij beetje voorbereiding erop).

Was hij gaan natural bodybuilden. Sets tussen de 180 en 220 kg. 1 rep max tussen 220 en 250 kg.

:roflol:

Laatst bewerkt:

Je gaat toch geen bankgewichten berekenen aan de hand van iemands BMI en vetpercentage, spelen zoveel factoren mee, bouw van het lichaam, verhoduing van spiermassa, CZS, technische kwaliteiten, ....
waardeloze formule dus.

Je gaat toch geen bankgewichten berekenen aan de hand van iemands BMI en vetpercentage, spelen zoveel factoren mee, bouw van het lichaam, verhoduing van spiermassa, CZS, technische kwaliteiten, ....
waardeloze formule dus.

+1.Misschien moet Mr Los Angeles wat meer trainen en minder speculeren.Dit trekt echt op niets!

Daar zit wat in. Maar door zo'n post en de reacties erop krijg ik wel meer inzicht in hoe het zit.

---------- Toegevoegd om 00:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:34 ----------

gister voor het eerst 4x6 met 160kg gedaan :)

4 sets van 6 reps? Is dit een grap of echt?

---------- Toegevoegd om 00:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:36 ----------

waardeloze formule dus.

Oh maar ik weet dat die formule subjectief is. Maar ik probeer voor zover mogelijk toch een inschatting te maken.

Waardeloos is die formule zeker niet. Het zegt toch een hoop over iemand zijn hoeveelheid spiermassa en dus ook over zijn kracht.

Als je bepaalde zaken op een rij zet dan levert dat bepaalde inzichten op die je normaliter niet of niet snel opmerkt.

---------- Toegevoegd om 00:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:39 ----------

+1.Misschien moet Mr Los Angeles wat meer trainen en minder speculeren.Dit trekt echt op niets!

Je kunt best kritiek hebben op mijn formules maar dat staat los van mijn training. Dat zijn 2 verschillende dingen. Net als jou reactie op mijn post los staat van je training.

"Dit trekt op niets." Pas op. Mr LA schat meer in dan je denkt. Laatst wilde er een me wijsmaken dat hij 81 kg woog bij 1.84. Die 1.84 klopte maar die 81 kg niet. Dus op de weegschaal en wat blijkt; 76 kg. Ik had 75 kg ingeschat.

Mijn inschattingen wat betreft lengte, gewicht en kracht zijn meestal goed.

Laatst bewerkt:

En ik ken iemand die 24 keer 100 kg drukte en een 1 rep max had van 180 kg. Zijn trainingspartner haalde 18 keer 100 kg en drukte 155 kg 1 rep max.

Terug
Naar boven