Fitness Seller

Hoeveel gewichten op 370mm stang dumbbell

roodvuur

Novice
Waardering
0
Goedenavond,

Na de laatste tijd puur bezig te zijn geweest met cardio, vind ik het nu wel eens tijd worden om me te gaan bezighouden met gewichten. Aangezien de dichtsbijzijnde sportschool 15 kilometer verder op ligt, moet ik dit helaas thuis gaan doen.

Nu heb ik een mooie dumbbellset gezien, te weten: http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p490_PE-Dumbbell-Set-2-x-10-kg.html

Echter, 10kg lijkt me vrij weinig. Nu kan ik zelf eentje in elkaar gaan knutselen, maar dat komt altijd duurder uit als deze set (let wel, ik heb vrij weinig (arm)spieren, dus >20kg is zeker nog niet nodig). Het slimste leek me dan ook deze set kopen, met bijvoorbeeld 4x5 of 2.5kg schijven.

Alleen kan ik nergens vinden hoeveel deze stang kan hebben. Bij de losse stangen staan ze van 350- 400- en 450mm, en ik ging er van uit dat dat voor 2, 3 of 4 gewichten is (aan beide kanten).

Maar deze set heeft een 370mm stang. Kan hier nog een gewicht bij worden geplaatst?

Wat is je budget en wat zijn je doelen? Een setje dumbbells is erg beperkt als je serieus wilt trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Budget is helaas zeer beperkt, wat ook de reden is dat ik naar zo'n goedkoop mogelijke oplossing kijk. Het doel is natuurlijk enigzins spieren kweken, te beginnen bij de armen, borst en rug. Spieren in het onderlichaam heb ik naar verhouding al erg veel.

Laat me raden, je voetbalt:o. Wat is je budget in Euro's en kun je geen 15km fietsen?

Haha nee, ik voetbal niet. Wel veel fietsen (zo'n anderhalf uur per dag), en elke dag op redelijk zware intensiteit drie kwartier crosstrainer, bij beide gebruik ik jammerlijk genoeg voornamelijk de beenspieren.

Wat ook gelijk de reden is dat 15km fietsen er niet inzit inderdaad. Dit doe ik elke dag al twee keer, alleen dan in de tegenovergestelde richting;)

Budget in euro's is op het moment zo'n 40 euro, waardoor ik er ook aan zit te denken slechts een dumbbell te kopen, en later uit te breiden. Wat dus ook het geval zal zijn met twee stuks.

Als er geen sportschool in zit, en je budget heel weinig toelaat lijkt het mij beter om eerst eens goed te gaan sparen om vervolgens fatsoenlijk spul aan te schaffen zodat je goed uit de voeten kunt.

Mijn advies is sparen en degelijk materiaal tweedehands kopen.
Ga voor:
- simpele barbell (+-20 euro voor 30mm)
- Zooitje schijven (100kg +- 50 euro met een beetje mazzel)
- bench (25-50 euro)
- squatrack / losse stands (50-100 euro)

Kun je voor 200 euro alle oefeningen doen om een redelijke basis op te bouwen.

Als je niet zo fanatiek bent en alleen beetje biceps wilt kweken dan zou ik gewoon tweedehands een dumbbell setje zoeken (wel van gietijzer en niet die PE rommel). Wordt redelijk veel aangeboden op marktplaats en je kunt zelf losse schijven tweedehands bijkopen als je zwaarder wilt gaan. Niet nieuw gaan kopen met een dergelijk laag budget.

Hmm, oke. Zit inderdaad wel wat in. Bedankt voor de hulp, ik zal eens voor tweedehands spul gaan kijken :)

Terug
Naar boven