Fitness Seller

Hoeveel invloed heeft time off op gains??

Jamesss

Competitive Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
40kg
Ik vroeg me iets af wat ik niet heel concreet in de search gevonden kreeg.
Ik wou graag weten wat jullie ervaring is met betrekking tot gains en de gehanteerde tussenpozen tussen kuren

Dus wat ik me afvraag is dit: Iemand kuurt bijv 15 weken. Gaat vervolgens off en laat zijn bloedwerk checken en alles is super.
Als hij dan meteen een kuur begint zal hij dan net zoveel gainen als hij normaal time on = time off protocol hanteert?
En mocht het zo zijn dat je door langer te wachten meer gaint vraag ik me ook af of je meer gains maakt als je een langere off periode neemt dan time on + pct = time off. Dus waar ligt de ideale grens van off tijd en maximale gains

Dit alles komt in prinicipe neer op receptor gevoeligheid denk ik. Dus zou graag mensen horen die ervaring hebben met lange tussentijden en korte tussentijden. Theorie heb ik zelf genoeg gelezen maar dit spreekt elkaar regelmatig tegen. Dus als je ervaring hebt hoor ik graag van je!!
Alvast bedankt!!!

Uit theoretisch oogpunt zou ik zeggen dat dit persoons afhankelijk is en natuurlijk welke AAS je hebt gebruikt.

Het gegeven van het bloedwerk checken waaruit normale waarden voortkomen vlak na een kuur..... lijkt me sterk. De time on = time off periode is bedoeld voor het "herstel". Dus beetje raar.

De grens van "herstel" om weer maximaal te gainen met een kuur is afhankelijk van te veel factoren om hier een duidelijk antwoord op te geven. Echter wanneer je bloedwaarden weer "hersteld" zijn en je (zoals vaker wordt beschreven hier) de gewonnen massa eigen hebt gemaakt, maw je lichaam weer in homeostase verkeerd (in hoeverre dit mogelijk is), je het beste weer kan gainen. De achter liggende gedachte hiervoor is het "resetten" van je receptoren waardoor een toename in hormonen een groter trigger effect heeft dan wanneer je niet volledig bent "hersteld".

Wanneer de off-periode te lang is zal je lichaam toch neigen om weer in een optimale gewichts/spiermassa toestand terug te vallen, waarbij gewonnen massa langzaam weer afneemt.

Alhoewel heb ik geen ervaring met kuren dus......

volledig afhankelijk van je genetisch potentieel...hoe dichter bij je genetische grens..hoe moeilijker het wordt om te gainen..daarnaast spelen zoveel facetten een rol..werking van schildklier,gh gevoeligheid,insuline gevoeligheid, bindende proteinen..etc..

ga er vanuit dat de gains gestaag zullen afnemen..truth hurts..:D

• Topic Starter Topic Starter
Hehe dat gains zullen afnemen dat snap ik. Maar wat ik bedoel is. Stel ik zou bij kuur na na een tussenpoos van 20 weken 10 kg aankomen. Zou ik dan als ik 30 weken rust 12kg aankomen of ook gewoon 10kg. En het belangrijskte als ik meteen weer als mijn bloed goed is ga kuren. Kom je dan dezelfde 10kg aan of minder?

Getallen zijn puuuuur speculatie en voor voorbeeld natuurlijk.

Hehe dat gains zullen afnemen dat snap ik. Maar wat ik bedoel is. Stel ik zou bij kuur na na een tussenpoos van 20 weken 10 kg aankomen. Zou ik dan als ik 30 weken rust 12kg aankomen of ook gewoon 10kg. En het belangrijskte als ik meteen weer als mijn bloed goed is ga kuren. Kom je dan dezelfde 10kg aan of minder?

Getallen zijn puuuuur speculatie en voor voorbeeld natuurlijk.

een langere tijd off zal wellicht zorgen voor een betere response omdat je receptoren etc langer de tijd krijgen om te herstellen..of het leid tot gelijkwaardige gains t.o.v vorige kuren..ik denk het niet..zoals ik al aangeef..de gains zullen zeer waarschijnlijk van kuur tot kuur afnemen..bij de een merkt hij/zij dat al bij de 2e a 3e kuur..de andere pas bij zn 7e..dat is persoonsgebonden..hou een gezonde time off protocol aan..dit is idd zeer goed te meten dmv een bloedonderzoek..

daarnaast zal het ook afhankelijk zijn van de middelen die je gebruikt..de één reageerd heel heftig op dbol/test/deca en de ander gaat super op test/primo.. aromatase graad van de a.a.s heeft natuurlijk veel invloed op de gains..(vocht/vet) het gaat immers om de VVM gains die je maakt.

• Topic Starter Topic Starter
Duidelijk verhaal!!
Karma krijg je nog maar je hebt al gehad van me.

Terug
Naar boven