MuscleMeat

Hoeveel Kcal om te bulken?

matthijstb

Advanced Bodybuilder
Waardering
25
Had een vraag,
Ik doe KT 4/5 dagen in de week, waarna ik 10 minuten cardio doe. En doe ernaast 2 rugby trainingen in de week.
Op hoeveel Kcal moet ik mikken om spiermassa te kweken? Ik ben 1.73, weeg 83 kilo bij een BF van 16%.
Ik neem nu 3 keer daags een eiwit-shake, soms minder als ik bijvoorbeeld veel zuivel op een dag gegeten heb. Of een eitje heb gegeten.
Verder probeer ik mijn energie uit pasta en brood te halen, en zorg ik dat ik voldoende water drink.

Edit: Ik slik ook nog een omega-3 visolie pil, en 2 multivitamine pillen ter aanvulling.

Laatst bewerkt:
Post eens je volledig voedingsschema, ik merk dat mensen vaak denken dat ze genoeg eiwitten opnemen door zuivel etc. En een ei is maar iets van een 7 gram eiwit. Dat is niets he!

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb geen volledig voedingsschema. Misschien beetje newbie, maar goed. Mijn vraag is op hoeveel Kcal ik moet mikken.

En wanneer ik een eitje eet dan bedoel ik er minimaal 3! :D

Probeer om eens 20% +- van je basisbehoefte erbij te doen, volwassen man verbruikt sowieso een 2500kcal per dag, tel daar je kcal bij op die je verbruikt door aan sport te doen.

Maar begin toch maar eens met een voedingsschema te maken! Maar toch beetje opletten dat je bf niet omhoog schiet, denk eerder aan een clean bulk! Als je spieren wil kweken, toch maar eens dat aantal proteinen optellen...

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben 17, weet niet of dat doorgaat voor volwassen. =)

En clean bulk houdt in spieren kweken zonder al te veel vet te kweken?

Terug
Naar boven