XXL Nutrition

Hoeveel Kcal verbrand je gemiddeld per cardio sessie?

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Attentie: Dit is geen wedstrijd zoveel mogelijk Kcal in zo min mogelijk tijd. Puur informatief dus!!!!

1. Hoeveel keer cardio je per week?
2. Hoeveel Kcal verbrand je gemiddeld per cardio sessie (naverbranding NIET meegerekend)
3. Hoe lang duurt je cardio sessie?
4. Welk soort cardio doe je? (lage intensiteit, gemiddelde intensiteit, hoge intensiteit, HIIT ...)

Laatst bewerkt:
1. Momenteel 3x per week
2. rond de 500 Kcals
3. 30 a 40 minuten
4. gemiddelde intensiteit

1) 3 tot 4 keer per week
2) 200 Kcals
3) totaal 20 minuten
4) HIIT

als ik echter normale cardiosesies uitvoer :

1) 4 tot 5 keer per week
2) 600 Kcal
3) 30 minuten
4) gemiddeld hoge intensiteit. helft aeroob (tot zo'n 80% van maximale hartslag), helft anaeroob (>80% maximale hartslag). Anaerobe drempel ligt overigens nog iets hoger, rond de 85%. Maar daarvoor treed al verzuring op, die echter geen merkbare effecten heeft.

• Topic Starter Topic Starter

3-4x maar ook wel eens 1,5 of 6

2. Hoeveel Kcal verbrand je gemiddeld per cardio sessie (naverbranding NIET meegerekend)

800-1000 in de gym, 400-500 buiten (lopen)

1 uur in de gym, 35-40' buiten (lopen)

4. Welk soort cardio doe je? (lage intensiteit, gemiddelde intensiteit, hoge intensiteit, HIIT ...)

In de gym: fietsen, steppen, roeien met gemiddelde intensiteit (80% HFmax) met hogere intervallen (85%). Dwz zo hard dat de ademhaling diep is maar wel onder kontrole, en geen verzuring;aan het eind kan ik de snelheid als ik wil nog opvoeren.
Buiten lopen: rustig doorkachelen tot ik er ben.

1.5 keer cardio :D ja ik doe ook soms 0.89 keer cardio :D

1. 3
2. 700 - 1000
3. 60-70 min.
4. lopen, fietsen, elliptical, step, ligfiets, roeien...

1. 4 x
2. 350
3. 45 min
4. Lage intensiteit

vind wel dat de meeste veel kcal verbranden per sessie is dat niet slecht voor je spiermassa??

1) 2 keer, buiten hardlopen
2) geen idee
3) 25 minuten (moet het opbouwen na tijden met een waardeloze conditie te hebben geleefd)
4) hoge intensiteit

3x per week
450 kcals, soms 500 soms 425
45 minuten
low intensity

Attentie: Dit is geen wedstrijd zoveel mogelijk Kcal in zo min mogelijk tijd. Puur informatief dus!!!!

1. 5 keer
2. bij de 20minuten sessies 250-300 en bij de 60 minuten sessies ong. 800kcal
3. Op KT dagen 20 minuten na de training (3 x per week) en op niet-KT dagen 60 minuten (2x per week)
4. gemiddelde intensiteit

1. 3x
2. 700 cal
3. een uur
4. gemiddelde intensiteit lopen, fietsen, crosstrainer en step (en af en toe roeien)

Terug
Naar boven