XXL Nutrition

hoeveel kg kunnen jullie dumbbell hammercurls doen

veel sterke gasten hier, ik train in een hardcore zaal vol juicers en zelfs enkele wedstrijdatleten maar zelfs hier ik zelden kerels 30kg db's hammeren en al hélemaal niet strikt meer, dus ik vraag me zelf af wat sommigen hier als "strikt" beschouwen :roflol: (en ja nu krijgen we wss van die e-hero's dat ze in mijn gym ofzo dan gewoon zwak zijn ofzo maar zelfs in België's opppergym do it zie ik ze dat nauwelijks pakken, op de extreme (lees extrééém) kuurmonsters na).
ik neem deze thread niet met een korrel zout maar met een hele container.
nou zelf raak ik tot 28kg strikt en 30 met een beetje gesmokkel (5 à 6x), maar om eerlijk te zijn, mijn armen groeien 10x beter op high reps dus vaak doe ik t niet, enkel als er wat geile chickies zitten te kijken om te laten zien hoe stoer ik ben :)

Laatst bewerkt:
10 kilo

ik pak meestal 26 kilo 10 herhalingen maar ik hammer nooit als eerste biceps oefening, toevallig staat vandaag rug met biceps op het programma ik ga eens 30 proberen.

Laatst bewerkt:
Ga toch weg man al die geraamtes die zonder te blozen verkondigen volle strikte sets te doen van 25kg+, ik geloof er geen reet van. Mijn trainingsmaat, stevige 100kg gast met aanvullend een hele leven lang judo en jiu jitsu ervaring (ja, daar krijg je sterke onderarmen van) doet met zeer veel moeite een strikte set met 22kg en op hele goede dagen misschien 24.

Ga toch weg man al die geraamtes die zonder te blozen verkondigen volle strikte sets te doen van 25kg+, ik geloof er geen reet van. Mijn trainingsmaat, stevige 100kg gast met aanvullend een hele leven lang judo en jiu jitsu ervaring (ja, daar krijg je sterke onderarmen van) doet met zeer veel moeite een strikte set met 22kg en op hele goede dagen misschien 24.

post is een vid van wat jij een hele strikte set vind, daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Hoeveel pak jij dan?

24 kilo per dumbbell strikt 3 setjes van 6

ik train geen armen ik zit op Judo en Jiu jitsu

Laatst bewerkt:
Train nu anders. Meer op gevoel dan op gewicht, maar de 40 kg heb ik vroeger redelijk strikt gedaan.
Nu doe ik standaard dumbbell curls met 20 kg:D Dus die hammers liggen nu ook veel lager.

Ja wtf is strikt? super langzaam omhoog en naar boven? ja dan word het wel wat lastiger als je steeds de spanning erop houd. Ik denk dat de meeste hem gewoon normaal doen, wel volledige ROM maar met normale snelheid.

Ik bedoel als je benct dan doe je dat toch ook nie super langzaam, constant de spanning erop houden. Gewoon normaal.

veel sterke gasten hier, ik train in een hardcore zaal vol juicers en zelfs enkele wedstrijdatleten maar zelfs hier ik zelden kerels 30kg db's hammeren en al hélemaal niet strikt meer, dus ik vraag me zelf af wat sommigen hier als "strikt" beschouwen :roflol: (en ja nu krijgen we wss van die e-hero's dat ze in mijn gym ofzo dan gewoon zwak zijn ofzo maar zelfs in België's opppergym do it zie ik ze dat nauwelijks pakken, op de extreme (lees extrééém) kuurmonsters na).
ik neem deze thread niet met een korrel zout maar met een hele container.
nou zelf raak ik tot 28kg strikt en 30 met een beetje gesmokkel (5 à 6x), maar om eerlijk te zijn, mijn armen groeien 10x beter op high reps dus vaak doe ik t niet, enkel als er wat geile chickies zitten te kijken om te laten zien hoe stoer ik ben :)

Eerst hele blablabla dat zelfs al die kuurmonsters en wedstrijdatleten ook geen 30kg hammeren, alleen de écht extremen, en dan zelf aankomen met 28kg strikt. Oftewel, het is extreem zeldzaam om sterker te zijn dan jij.. ? :rolleyes:

Is 48kg al gezegd???

Zo niet, dan neem ik die.

ik pak maar 15 kg max :( maar ja ik ben dan ook niet zo sterk als die hammer curl pro's hier

gewichten bij mij gaan trouwens max tot 24 . en dat zie ik maar een paar echte krachtpatsers 'CORRECT' uitvoeren

Hahaha jammer voor je trainingsmaatje dat ik gewoonweg sterker ben:(

Wens hem het beste van me...

• Topic Starter Topic Starter
doen jullie de hammercurls op deze manier???

DBHammerCurl.gif

ik dus niet ik draai ze beetje naar binnen zeg maar doe ik het nu fout? maar ik voel hem wel goed aan de buitekant van me biceps, en ik ga niet zo hoog tot me schouders, tot me borst

nou?

doen jullie de hammercurls op deze manier???

DBHammerCurl.gif

ik dus niet ik draai ze beetje naar binnen zeg maar doe ik het nu fout? maar ik voel hem wel goed aan de buitekant van me biceps, en ik ga niet zo hoog tot me schouders, tot me borst

nou?

Ik doe mijn hammer curls voor mijn borst, naar binnen zeg maar. Eindig mijn setje altijd met 22 kg. Hoger is nog niet nodig. 1 keer 28 kg 6 a 8x gepakt, was goed te doen, maar verder niet nodig.

Terug
Naar boven