MuscleMeat

Hoeveel oefeningen biceps&triceps?

Bezoekers in dit topic

unkn0wn

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 jul 2011
Berichten
4.310
Waardering
1.330
Lengte
1m87
Wat is jullie mening over het aantal oefeningen voor triceps en biceps? Ik volg momenteel een 4 daags split schema en doe in totaal voor biceps 2 oefeningen en voor triceps ook. Altijd 3-4 sets en 6-12 reps. Alleen ik merk dat ik mijn biceps na een training (en de dagen daarna) veel beter voel dan mijn triceps, misschien omdat ik op dezelfde dag van biceps ook chin-ups doe.

Dus wat is jullie mening hierover, nog een oefening voor triceps bijvoegen?
 
ik doe altijd rug biceps
dan pak je rug als eerste, lekker daar op knallen. Dan zijn je biceps eigenlijk al leeg, dus hoef je ze nog maar met 2 a 3 oefeningen af te maken. Werkt voor mij het beste.

Tricep is idd wat lastiger, echter pak dan gewoon de zware tricep oefeningen (en zowel binnen kant als buiten kant tricep) Dus beetje kijken wat jij zwaar vind voor tricep!
 
ik doe altijd rug biceps
dan pak je rug als eerste, lekker daar op knallen. Dan zijn je biceps eigenlijk al leeg, dus hoef je ze nog maar met 2 a 3 oefeningen af te maken. Werkt voor mij het beste.

Tricep is idd wat lastiger, echter pak dan gewoon de zware tricep oefeningen (en zowel binnen kant als buiten kant tricep) Dus beetje kijken wat jij zwaar vind voor tricep!

Ja ik train mijn biceps ook op dezelfde dag als rug, en triceps op dezelfde dag als borst. Biceps is het probleem niet echt dat volstaat wel aan 2 oefeningen, alleen triceps voel ik gewoon veel minder goed en ik merk ook minder progressie.
 
Rug i.c.m. 2 oefeningen bicep en 3 oefeningen tricep.
Borst i.c.m. 2 oefeningen tricep en 3 oefeningen bicep.

3x12, werkt prima voor mij
 
Ligt aan de intensiteit. Persoonlijk vind ik op een hoge intensiteit 2 oefeningen voor elk genoeg.
 
Met zwaar gewicht pak ik voor beide spiergroepen maar 2 oefeningen. Als ik een grote spiergroep van tevoren pak, ligt er maar aan hoeveel setjes ik doe. Enough is enough.
 
Ik doe maandag mijn borst en woensdag mijn rug.

Daarnaast heb ik een aparte dag voor mijn armen ( vind ik veel fijner en effectiever dan samen met je borst en rug trainen ).

Voor biceps doe ik 9 setjes van 8 reps en voor triceps hetzelfde.

Heb juist dat ik mijn triceps veel beter voel de volgende dag. Vind het raar dat het bij jullie het omgekeerde is...
Triceps gebruik je niet zoveel ( in het dagelijks leven en bij je trainingen.. alleen bij borst press oefeningen ) dus als die van mij ineens flinke intensiteit krijgen, heb ik de volgende dag wel spierpijn.
Biceps zijn wel wat intensiteit gewend dus heb nooit spierpijn in biceps.

Tenminste, dat is mijn verklaring.
 
Ik doe 12 setjes voor elk (8reps), train ze ook samen op aparte armendag, heb soms nog het gevoel dat ik er meer kan uithalen maar of het spiergroei ten goede zal komen, denk het niet :)
 
3 oefeningen, laatste oefening fst 7
 
Wat is jullie mening over het aantal oefeningen voor triceps en biceps? Ik volg momenteel een 4 daags split schema en doe in totaal voor biceps 2 oefeningen en voor triceps ook. Altijd 3-4 sets en 6-12 reps. Alleen ik merk dat ik mijn biceps na een training (en de dagen daarna) veel beter voel dan mijn triceps, misschien omdat ik op dezelfde dag van biceps ook chin-ups doe.

Dus wat is jullie mening hierover, nog een oefening voor triceps bijvoegen?

Ik ben wat armen an gaat een POF fan, betekend dus meestal 3 oefeningen.

- 1 midrange
- 1 strech
- 1 contracted
 
samevatting daarover? :)
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
POF => goed
 
Laatst bewerkt:
Cable pushdown, skullcrusher/french press, overhead db extension
Standaard training voor triceps. Db extension wordt afgewisseld met 1 of 2 handen en pushdowns met touw of vbar. Werkt prima! Pof all the way
 
Ik pak meestal 2 oefeningen voor biceps en triceps, want doe ze na rug en borst training..
 
Back
Naar boven