AndroidHealthClinic

Hoeveel setjes?

Bezoekers in dit topic

Oke, maar als ik BP dan voel ik hem niet heel erg in me borts oid.. ik meen hier ergens gelezen te hebben dat je hem dan minder breed moet pakken?

Hoe breder hoe meer borst je pakt. Anders ga je meer uit je schouders en armen drukken.
 
Hoeveel setjes

Hoe breder hoe meer borst je pakt. Anders ga je meer uit je schouders en armen drukken.

Hmm,... Ligt eraan. Als je breed BP dan maak je gebruik van een mooi "hefboom" effect omdat je in feite de stang minder hoog hoeft de drukken op het punt dat je armen bijna gestrekt zijn. Pak je 'm smaller is de ROM van je boven arm veel groter,...en pak je je borstspier over een groter bereik aan.
Je pakt met breed of wijd al je borst spierenvezels wel aan,....maar bij smal(er) is je ROM groter,..dus meer spiervezels. Al is het wel zo, hoe smaller hoe meer je de druk in je alleboog gewricht gaat opbouwen,...wat weer tot blessure's kan leiden.
Het is ook maar waar je je focus op wilt leggen. Voor je triceps is het iig makkelijker als je breed pakt.
 
Hoeveel setjes

Oke, maar als ik BP dan voel ik hem niet heel erg in me borts oid.. ik meen hier ergens gelezen te hebben dat je hem dan minder breed moet pakken?

Dat is een manier,..je kan b.v ook eens langzamer drukken(2 sec op 4 sec neer) , of de stang eens 2 sec vlak boven je borst laten hangen en dan weer omhoog,...gewoon om meer focus te creeren.
 
Normaliter zijn drie oefeningen van vier setjes 12, 10, 08, 06 (gewicht elke set verhogen)
Wel voldoende voor de borst. Maar ik denk ook dat dit weer per persoon verschillend is....

Om de paar weken wisselen van schema!!!
 
Hoeveel setjes

Normaliter zijn drie oefeningen van vier setjes 12, 10, 08, 06 (gewicht elke set verhogen)
Wel voldoende voor de borst. Maar ik denk ook dat dit weer per persoon verschillend is....

Om de paar weken wisselen van schema!!!


Yep!
 
Back
Naar boven