Fitness Seller

hoeveel tijd tussen cardio/KT en maaltijd?

vtlsm

Novice
Waardering
0
Beste BB-ers,

Vorig jaar in de maand september had ik besloten om wat te doen aan het overtollige vet, woog toen 92 kg en weeg nu 84 kg. Ik ben al tevreden met het resultaat ( hoewel het vet kwijtraken wat sneller zou mogen gaan, maar ik mag niet klagen:o ), maar ik zou met een volledig nieuw schema willen werken en heb hier wat vraagjes bij.

Ik zou dus 7 maaltijden per dag willen nemen en in de week zo'n 500 kcal onder onderhoud eten en in het weekend op onderhoud, maar ik zou ook mijn cardio willen splitsen in 2 sessies per dag.
's Morgens om 8u zou ik een halfuur cardio doen, vervolgens een uur wachten vooraleer ik ontbijt om nog een goede vetverbranding te hebben bij verdere arbeid, vervolgens zou ik dan om 9u30 muesli met sojamelk eten wat wel aardig wat 'complexe' koolhydraten bevat dat niet ten goede komt voor verdere vetverbranding en hierdoor zou ik willen na mijn KT in de namiddag nog een halfuurtje cardio willen doen.
Mijn vraag is, omdat ik dus 7 maaltijden zou nemen per dag en dan toch zowat om de 2 uur zou moeten eten, hoeveel tijd moet er voor en na een cardiosessie/KT en een maaltijd zitten voor een goede vetverbranding te verkrijgen?

Gewoon zsm na de training complexe carbs en complete eiwitbronnen eten om spierverlies te minimaliseren. Focus je vooral op vetverlies gedurende de hele dag, en niet alleen om en nabij je cardio;)

KT is catabool.. Wacht niet te lang met wat te eten na afloop.

ik zorg altijd voor een whey shake gelijk naar training en ondertussen bereid ik mn eten voor :)

Zo doe ik het (soms)

op niet KT dagen:

'S ochtends opstaan, caffeine, 20 a 30 hardlopen, daarna een shake/ontbijt

op KT dagen:

Na KT (geen cardio) direct snelle koolhydraten (dextro o.i.d), daarna bcaa's en/of crea...
Thuis gelijk een eiwitshake en vervolgens weer koolhydraten (rijst).

Als je aan KT doet, beloon het harde werk dan ook! Die K staat niet voor K*t, maar voor Kkkkkkkracht ;) :p

Ik denk dat je al goed bezig bent, een goede vetverbranding/stofwisseling door kleine porties per dag te eten.

maar 2 keer cardio en 1 x kracht op een dag is simpel weg...., niet slim! Begrijp dan ook niet waarom je krachtraining doet, sorry.

En als je cardio bij KT doet..., direct na je krachtraining.

• Topic Starter Topic Starter
Zo doe ik het (soms)

op niet KT dagen:

'S ochtends opstaan, caffeine, 20 a 30 hardlopen, daarna een shake/ontbijt

op KT dagen:

Na KT (geen cardio) direct snelle koolhydraten (dextro o.i.d), daarna bcaa's en/of crea...
Thuis gelijk een eiwitshake en vervolgens weer koolhydraten (rijst).

Als je aan KT doet, beloon het harde werk dan ook! Die K staat niet voor K*t, maar voor Kkkkkkkracht ;) :p

Ik denk dat je al goed bezig bent, een goede vetverbranding/stofwisseling door kleine porties per dag te eten.

maar 2 keer cardio en 1 x kracht op een dag is simpel weg...., niet slim! Begrijp dan ook niet waarom je krachtraining doet, sorry.

En als je cardio bij KT doet..., direct na je krachtraining.

Ok, dit verduidelijkt al veel, bedankt! Dus ik zou het best maar een keer cardio (in de ochtend) per dag doen wat ik eigenlijk al deed, ik dacht met 2 cardiosessies per dag zoveel mogelijk vetverbranding te behalen, aangezien er toch wel in de stickys gezegd wordt dat je cardio in de ochtend op nuchtere maag of meteen na je KT kan doen, dus ik dacht beide te combineren...Maar dat zal dan ten koste gaan van je spieropbouw zeg maar?

Ik zelf doe of 's ochtends wheyshake en cardio of na de KT een shake (geen koolhydraten) en cardio.

Dat 2 keer cardio zou ik pas doen als je echt op een plateau komt te zitten ofzo, wel wat teveel van het goede anders denk ik.

Ik zelf doe of 's ochtends wheyshake en cardio of na de KT een shake (geen koolhydraten) en cardio.

Dat 2 keer cardio zou ik pas doen als je echt op een plateau komt te zitten ofzo, wel wat teveel van het goede anders denk ik.

Neem je dan helemaal geen snelle koolhydraten na de cardio? Ik zelf neem bijvoorbeeld direct na de training een eiwitshake met water, daarna 30 minuten cardio en daarna enkele simpele koolhydraten, even later een volgende maaltijd.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee m.b.t voeding en cardio na KT ?

Terug
Naar boven