AndroidHealthClinic

Peiling Hoeveel verdien jij?

Peiling Peiling Hoeveel verdien jij?

• t/m 2000

Stemmen: 17 11,7%
  • 2001-2500

Stemmen: 21 14,5%
  • 2501-3000

Stemmen: 22 15,2%
  • 3001-3500

Stemmen: 12 8,3%
  • 3501-4000

Stemmen: 17 11,7%
  • 4001-4500

Stemmen: 16 11,0%
  • 4501-5000

Stemmen: 5 3,4%
  • 5001-5500

Stemmen: 3 2,1%
  • >5500

Stemmen: 18 12,4%
  • ik werk niet/ heb geen inkomen uit salaris

Stemmen: 14 9,7%

• Totaal stemmers
    145
@Skatermarvin

Dit laat het aardig zien wat ik bedoelde. Als je 26k verdient per jaar of 33k verdien je dus netto gewoon hetzelfde. Sowieso vanaf 21k tot aan 33k ga je er bruto dus 12k op vooruit en netto max. 1k.
Naarmate je dus verder boven modaal gaat verdienen, je bij verhoging van je salaris (bruto) er netto meer voordeel uit haalt. Zie ook marginale druk (laatste kolom), hoe hoog die is bij modaal-nederland (en net iets eronder), maar bij hoge inkomens dit veel minder speelt.
Nivellering!!!.PNG

Laatst bewerkt:

Scherp! Las hem al terug in mijn bericht ;-) Nogal logisch natuurlijk wanneer je meer gaat verdienen je netto erop vooruit gaat. De strekking ligt hem meer in dat je er dus netto nagenoeg niet op vooruit gaat tussen de 21k en 33k, maar daarboven elke 1k bruto netto meer oplevert.

Ja, ik ken zo iemand, die rookt voor €100 per maand, geeft per maand meer geld aan kleren uit dan ik, heeft een iPhone XS en werkt 32 uur als verkoopster in een kledingzaak, want als ze meer uren maakt raakt ze haar huursubsidie kwijt. :schoot:

Maar dat is toch goed geregeld.. Zou jij in dat geval zulk iets hebben, weet je wat, ik zeg mijn huursubsidie op, stop met roken en kleren kopen, en dan betaal ik dat verschil uit eigen portemonnee?

Bruto.

Waarom vragen mensen dit eigenlijk standaard? (serious question).
My 2 cents.. Als werknemer weet je wat je bruto krijgt en is vaak een mooi rond getal, dus makkelijk te onthouden. Netto is altijd iets van 3187,14 -> onmogelijk getal om te onthouden.
Ondernemers praten dan wel weer vaak over netto en niet bruto...
Omdat je het eindstand met netto zou moeten doen.

En met een hoger bruto loon betaal je ook veel meer belasting. Mijn brutoloon is overigens ook een scheef getal:o

@Skatermarvin

Dit laat het aardig zien wat ik bedoelde. Als je 26k verdient per jaar of 33k verdien je dus netto gewoon hetzelfde. Sowieso vanaf 21k tot aan 33k ga je er bruto dus 12k op vooruit en netto max. 1k.
Naarmate je dus verder boven modaal gaat verdienen heb je hier minder last. Zie ook marginale druk (laatste kolom), hoe hoog die is bij modaal-nederland (en net iets eronder), maar bij hoge inkomens dit veel minder speelt.
Nivellering!!!.PNG
Echt bizar eigenlijk!

Het wordt dus pas leuk vanaf 2x modaal ofzo:roflol:

Edit: Die 32000 bruto is dus maximaal janken!

• Topic Starter Topic Starter
Scherp! Las hem al terug in mijn bericht ;-) Nogal logisch natuurlijk wanneer je meer gaat verdienen je netto erop vooruit gaat. De strekking ligt hem meer in dat je er dus netto nagenoeg niet op vooruit gaat tussen de 21k en 33k, maar daarboven elke 1k bruto netto meer oplevert.
Ja, dat is zuur. anderzijds, en zo kijk ik er naar, leven we in een mooi land waar we het geweldig voor elkaar hebben. Wegen goed onderhouden, op elke straathoek een albert heijn, democratische pluraliteit, etc. Daar draag ik graag aan af. Tuurlijk zou ik liever ook meer geld overhouden, maar er zijn mensen die onder het bestaansminimum moeten leven en zorgbehoevend zijn, daar draag ik graag aan bij.

Ja, dat is zuur. anderzijds, en zo kijk ik er naar, leven we in een mooi land waar we het geweldig voor elkaar hebben. Wegen goed onderhouden, op elke straathoek een albert heijn, democratische pluraliteit, etc. Daar draag ik graag aan af. Tuurlijk zou ik liever ook meer geld overhouden, maar er zijn mensen die onder het bestaansminimum moeten leven en zorgbehoevend zijn, daar draag ik graag aan bij.
Klopt..echter zijn er ook die op alle vlakken het sociale bestel uitmelken en oplichten..

Die mensen mogen wat mij betreft spontaan in de fik vliegen..

• Topic Starter Topic Starter
Klopt..echter zijn er ook die op alle vlakken het sociale bestel uitmelken en oplichten..

Die mensen mogen wat mij betreft spontaan in de fik vliegen..
volledig eens. Ik draag als brave burger mijn zuur verdiende centjes af en vind het oneerlijk als anderen daar misbruik van maken.

Don't get me wrong, ik zeg nergens dat nivellering iets slechts is. Maar mensen die denken dat jan-modaal het goed heeft, mogen best eens naar dit plaatje kijken. Ze hebben het niet beter dan iemand die 10k minder pakt per jaar. Vallen vaak net buiten de boot qua subsidies etc. Het is goed dat mensen die aan de onderkant of in het midden zweven een juist referentiekader hebben en dat ze netto gezien nagenoeg hetzelfde zijn.

Dit betekent ook dat mensen tot 21k er dus eigenlijk op achteruit gaan, namelijk 0,60% of niet?
Mooi dat ze Marlijn als voorbeeld nemen met 25k, want die geniet de voordelen over die laatste 5k.

Klopt, doen ze heel bewust die 25K... Maar je wordt het hardst genaaid idd als je < 20K verdient;

1576141596271.png

Waarschijnlijk wordt dit met de heffingskortingen of andere subsidies wel weer rechtgetrokken voor de "kleinverdieners". Maar dat is niet erg zichtbaar gemaakt in elk geval.
Dit zou toch nooit een meerderheid hebben gekregen anders, zou je denken :thinking:

Waarschijnlijk wordt dit met de heffingskortingen of andere subsidies wel weer rechtgetrokken voor de "kleinverdieners". Maar dat is niet erg zichtbaar gemaakt in elk geval.
Dit zou toch nooit een meerderheid hebben gekregen anders, zou je denken :thinking:
Dat is leuk en aardig..totdat je getrouwd bent :roflol:

• Haha
Waarderingen: Vonk
Maar dat is toch goed geregeld.. Zou jij in dat geval zulk iets hebben, weet je wat, ik zeg mijn huursubsidie op, stop met roken en kleren kopen, en dan betaal ik dat verschil uit eigen portemonnee?
Klopt, maar dan moet ze ook niet zeiken dat haar studiootje in Delfshaven (R’dam) zo duur is en dat ze geen geld heeft voor rijlessen e.d.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven