Fitness Seller

Peiling Hoeveel verdien jij?

Peiling Peiling Hoeveel verdien jij?

• t/m 2000

Stemmen: 17 11,7%
  • 2001-2500

Stemmen: 21 14,5%
  • 2501-3000

Stemmen: 22 15,2%
  • 3001-3500

Stemmen: 12 8,3%
  • 3501-4000

Stemmen: 17 11,7%
  • 4001-4500

Stemmen: 16 11,0%
  • 4501-5000

Stemmen: 5 3,4%
  • 5001-5500

Stemmen: 3 2,1%
  • >5500

Stemmen: 18 12,4%
  • ik werk niet/ heb geen inkomen uit salaris

Stemmen: 14 9,7%

• Totaal stemmers
    145
Maar dan de vraag; worden we er beter of gelukkiger van om dit te vergelijken met anderen? Ik persoonlijk denk namelijk dat social media 1 van de grootste veroorzakers is van de groeiende depressie cijfers bij de jeugd...

Vergelijken doen we allemaal. Voor mij persoonlijk is bezit deels belangrijk, ik wil een leuk huis, dat kost geld. En ik wil weinig stress om geldzaken, genoeg hebben geeft een rustig gevoel. Of geld direct voor geluk zorgt geloof ik niet tot een bepaalde hoogte, geldzorgen veroorzaken in elk geval wel leed.

Ik denk dat je niet moet vergelijken.
Dan kan het gras altijd groener zijn bij de buren ;)
Wees tevreden met wat je hebt en als je gewoon kan leven is dat in mijn ogen goed.
Klopt, zaaien naar de zak. Als iemand niet tevreden is met zijn of haar loon moet je jezelf omscholen of een andere job zoeken evt een bijbaantje. Maar velen willen 2-3 keer op reis, liefst een grote bak voor de garage en iedere week op restaurant, ze willen niet onderdoen voor buren en vrienden. Desnoods kopen ze op krediet.

Vergelijken doen we allemaal. Voor mij persoonlijk is bezit deels belangrijk, ik wil een leuk huis, dat kost geld. En ik wil weinig stress om geldzaken, genoeg hebben geeft een rustig gevoel. Of geld direct voor geluk zorgt geloof ik niet tot een bepaalde hoogte, geldzorgen veroorzaken in elk geval wel leed.

Mooi gezegd. Dat vergelijken zit in ons inderdaad. Social media is echter wel heel makkelijk te gebruiken om een “top” leventje te tonen naar de buitenwereld, wat anderen onzeker maakt. Vergelijken doen we mijn inziens dus steeds meer met een niet bestaand ideaal beeld dat gecreëerd wordt..

Samen met een project groep strijd ik al enige tijd voor verbetering van de cijfers omtrent zelfmoord bij de jeugd, als je toch eens wist hoe veel van deze jongeren het leven uitstappen wegens geld of een vermoeiende strijd om een ideaal beeld te bereiken...

Veel geld willen wij allemaal wel. Zou wel kraag meer willen verdienen. De rest erom heen boeit mij niet veel. Hoef geen huis van 5ton of een dikke auto. Maar wat meer geld zou wel welkom zijn.

En mensen met een papiertje verdienen al snel het dubble dan iemand die het niet heeft. En niet iedereen kan goed leren dus ja dan heb je al een mooiere toekomst voor je als het om geld gaat. Kijk maar is hoeveel mensen 40 uur per week zwoegen voor een minimum loon.

En sommige functies hebben ook verantwoordelijkheden maar ook genoeg die het niet hebben en mooi geld binnenharken omdat ze een papiertje hebben.

Laatst bewerkt:
Veel geld willen wij allemaal wel. Zou wel kraag meer willen verdienen. De rest erom heen boeit mij niet veel. Hoef geen huis van 5ton of een dikke auto. Maar wat meer geld zou wel welkom zijn.
Snap je :) Geld maakt niet gelukkig maar het is wel verdomd handig. :o

En als je alles in moet leveren om gezond te zijn... zou ik dat ook doen.

Vorige baan verdiende ik zeer goed voor mijn leeftijd en de sector. Bijna 3000 bruto als uitzendkracht. :o

Verdien nu een stuk minder, maar heb het ook veel meer naar mijn zin, ik sta achter het product en ga niet met een bezwaard gevoel naar het werk. (ookal werk ik hier ook pas 1,5 week.)

Ben er wel achter dat salaris niets zegt, ookal is leuk verdienen fijn. Je eigen gezondheid en mentaliteit is een stuk belangrijker.

En sommige functies hebben ook verantwoordelijkheden maar ook genoeg die het niet hebben en mooi geld binnenharken omdat ze een papiertje hebben.
Meer verantwoordelijkheid hebben is ook niet alles, directe collega van mij (ongeschoold) zit altijd te miepen dat ie te weinig verdient. Basically geen verantwoordelijkheden op werk, zodra het half 5 is vliegt hij de poort uit, heeft goedkope sociale huurwoning, allerlei toeslagen etc. Houdt per maand waarschijnlijk nog meer over dan ik terwijl ik de verantwoordelijkheid heb over 3 assets van bij elkaar 60 miljoen euro. Duur moest huren want val ver buiten sociaal, geen toeslagen etc. Maarja ik sta nog aan het begin van mijn carriere en ga naar verwachting veel groeien. Hij is 50 en zit op een dood spoor wat dat betreft.

• Like
Waarderingen: Pren
Meer verantwoordelijkheid hebben is ook niet alles, directe collega van mij (ongeschoold) zit altijd te miepen dat ie te weinig verdient. Basically geen verantwoordelijkheden op werk, zodra het half 5 is vliegt hij de poort uit, heeft goedkope sociale huurwoning, allerlei toeslagen etc. Houdt per maand waarschijnlijk nog meer over dan ik terwijl ik de verantwoordelijkheid heb over 3 assets van bij elkaar 60 miljoen euro. Duur moest huren want val ver buiten sociaal, geen toeslagen etc. Maarja ik sta nog aan het begin van mijn carriere en ga naar verwachting veel groeien. Hij is 50 en zit op een dood spoor wat dat betreft.
Ik bedoel ook niet dat hij ook ineens een super salaris moet hebben. Maar ik denk dat veel mensen met een extra 150 a 200€ per maand ofzo al een stuk rustiger kunnen leven.

Typisch NL dit. Op deze manier proberen ze te creeeren dat gemiddeld Nederland ongeveer hetzelfde over houdt onder de streep..

Ik bedoel ook niet dat hij ook ineens een super salaris moet hebben. Maar ik denk dat veel mensen met een extra 150 a 200€ per maand ofzo al een stuk rustiger kunnen leven.
Dat is in veel gevallen ook slechts tijdelijk..je went er in ieder geval snel aan..

Typisch NL dit. Op deze manier proberen ze te creeeren dat gemiddeld Nederland ongeveer hetzelfde over houdt onder de streep..

Nivelleren!!! Tijd geleden een 'leuk' plaatje gezien. Alles wat rond modaal inkomen ligt heb je netto net zoveel te besteden als iemand die op minimumloon zit + toeslagen. Pas na ongeveer 3200/maand ga je pas het verschil merken en heb je ook daadwerkelijk meer te besteden.

Ik hoor zelfs van mensen om mij heen, dat ze beter 3 dagen kunnen werken dan 5, want met toeslagen komen ze beter uit en werken dan ook nog twee dagen minder. Waanzin....

Dat is in veel gevallen ook slechts tijdelijk..je went er in ieder geval snel aan..
Ja oké dat is ook wel weer zo. Maar dan geef je die mensen iig de mogelijkheid iets te kunnen sparen. Of toch eens in de twee jaar een keer leuk op vakantie kunnen.

En ja het is ook wel weer zo dat het veel paupers zijn 2 pakkies shag roken 3 honden hebben veelste duur abonnement en dat soort gekkigheid. Maar goed gelukkig niet allemaal.

Nivelleren!!! Tijd geleden een 'leuk' plaatje gezien. Alles wat rond modaal inkomen ligt heb je netto net zoveel te besteden als iemand die op minimumloon zit + toeslagen. Pas na ongeveer 3200/maand ga je pas het verschil merken en heb je ook daadwerkelijk meer te besteden.

Ik hoor zelfs van mensen om mij heen, dat ze beter 3 dagen kunnen werken dan 5, want met toeslagen komen ze beter uit en werken dan ook nog twee dagen minder. Waanzin....
3200 netto of bruto?

Ik krijg het gevoel dat jij iets tegen kinderen hebt :p
giphy.gif

Bruto.

Waarom vragen mensen dit eigenlijk standaard? (serious question).
My 2 cents.. Als werknemer weet je wat je bruto krijgt en is vaak een mooi rond getal, dus makkelijk te onthouden. Netto is altijd iets van 3187,14 -> onmogelijk getal om te onthouden.
Ondernemers praten dan wel weer vaak over netto en niet bruto...

En ja het is ook wel weer zo dat het veel paupers zijn 2 pakkies shag roken 3 honden hebben veelste duur abonnement en dat soort gekkigheid. Maar goed gelukkig niet allemaal.
Ja, ik ken zo iemand, die rookt voor €100 per maand, geeft per maand meer geld aan kleren uit dan ik, heeft een iPhone XS en werkt 32 uur als verkoopster in een kledingzaak, want als ze meer uren maakt raakt ze haar huursubsidie kwijt. :schoot:

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven