MuscleMeat

Peiling Hoeveel verdien jij?

  • Topic starter LM
  • Startdatum
  • Reacties 336
  • Weergaven 15K
  • Volgers 41

Hoeveel verdien jij?

  • t/m 2000

    Stemmen: 17 11,7%
  • 2001-2500

    Stemmen: 21 14,5%
  • 2501-3000

    Stemmen: 22 15,2%
  • 3001-3500

    Stemmen: 12 8,3%
  • 3501-4000

    Stemmen: 17 11,7%
  • 4001-4500

    Stemmen: 16 11,0%
  • 4501-5000

    Stemmen: 5 3,4%
  • 5001-5500

    Stemmen: 3 2,1%
  • >5500

    Stemmen: 18 12,4%
  • ik werk niet/ heb geen inkomen uit salaris

    Stemmen: 14 9,7%

  • Totaal stemmers
    145

Bezoekers in dit topic

Klopt, maar dan moet ze ook niet zeiken dat haar studiootje in Delfshaven (R’dam) zo duur is en dat ze geen geld heeft voor rijlessen e.d.

Delfshaven brrrr
Waarom wil ze rijlessen dan? Alsof ze geld heeft voor een auto, verzekering, onderhoud, tanken, belasting etc. :haha:
 
Scherp! Las hem al terug in mijn bericht ;-) Nogal logisch natuurlijk wanneer je meer gaat verdienen je netto erop vooruit gaat. De strekking ligt hem meer in dat je er dus netto nagenoeg niet op vooruit gaat tussen de 21k en 33k, maar daarboven elke 1k bruto netto meer oplevert.
Dan moeten we de 21k verdieners minder gaan subsidiëren.
 
Dan moeten we de 21k verdieners minder gaan subsidiëren.

Nee de grootverdieners > 250K /yr zwaarder gaan belasten :D
Zo profiteren de laagverdieners van de middenverdieners en de middenverdieners van de grootverdieners..
De grootverdieners moeten maar lekker voor zichzelf zorgen door e.e.a. wit te wassen of niet aan te geven :dunno:
 
Nee de grootverdieners > 250K /yr zwaarder gaan belasten :D
Zo profiteren de laagverdieners van de middenverdieners en de middenverdieners van de grootverdieners..
De grootverdieners moeten maar lekker voor zichzelf zorgen door e.e.a. wit te wassen of niet aan te geven :dunno:
Vind ik een goed bedrag, de kans dat ik dat ga verdienen per jaar schat ik behoorlijk laag in.

Het blijft grappig en voorspelbaar dat iedereen het zo naar zijn eigen situatie toe rekent.
 
Vind ik een goed bedrag, de kans dat ik dat ga verdienen per jaar schat ik behoorlijk laag in.

Het blijft grappig en voorspelbaar dat iedereen het zo naar zijn eigen situatie toe rekent.

Exact en bijna in elk bedrijf vanaf 50 medewerkers zitten wel 1 of meerdere personen die die 250K aantikken. Dat schiet heus op als we die 1 of 2% extra gaan belasten en zij voelen er niet zo heel veel van (vinden wij minderverdieners :D)
 
Precies dit, je kunt prima dingen vastleggen om e.e.a. goed te regelen, mocht je vroegtijdig komen te overlijden, zonder dat je daarvoor hoeft te trouwen :p
Shit! Als ik dat had geweten!:roflol:

;)
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Sommige werken al 40u en krijgen alsnog niet meer geld (minimumloon = € 1.635,00)
Het was ook een grapje. Ik weet ook niet hoe we het zouden moeten verbeteren (zonder dat ik moet inleveren).

O, toch wel, een tweede baan zoeken. :D
 
Het was ook een grapje. Ik weet ook niet hoe we het zouden moeten verbeteren (zonder dat ik moet inleveren).

O, toch wel, een tweede baan zoeken. :D

:roflol:

Die tweede baan zou ik dan wel zwart en handje contantje doen :p
 
Nivelleren!!! Tijd geleden een 'leuk' plaatje gezien. Alles wat rond modaal inkomen ligt heb je netto net zoveel te besteden als iemand die op minimumloon zit + toeslagen. Pas na ongeveer 3200/maand ga je pas het verschil merken en heb je ook daadwerkelijk meer te besteden.

Ik hoor zelfs van mensen om mij heen, dat ze beter 3 dagen kunnen werken dan 5, want met toeslagen komen ze beter uit en werken dan ook nog twee dagen minder. Waanzin....

Dit klopt, Voor mijn loonsverhoging(toen had ik 2100 in de maand) had ik beter 4 dagen in de week kunnen werken dan 5.
Want met 2100 in de maand.

Dan heb je 0 aan toeslagen. En als ik 4 dagen zou werken kreeg ik 320 euro aan toeslagen.
 
Nivelleren!!! Tijd geleden een 'leuk' plaatje gezien. Alles wat rond modaal inkomen ligt heb je netto net zoveel te besteden als iemand die op minimumloon zit + toeslagen. Pas na ongeveer 3200/maand ga je pas het verschil merken en heb je ook daadwerkelijk meer te besteden.

Ik hoor zelfs van mensen om mij heen, dat ze beter 3 dagen kunnen werken dan 5, want met toeslagen komen ze beter uit en werken dan ook nog twee dagen minder. Waanzin....

In aanvulling hierop: zoek eens op Google "het onbestaan van het middeninkomen". In een topic op Tweakers heeft iemand uitgerekend per €1000 per jaar wat je netto nog overhoudt na toeslagen etc. Het verschil tussen 30k en 40k per jaar is netto nauwelijks aanwezig. Schandalig imo, want voor die 10k per jaar krijg je wss wel meer stress/verantwoordelijkheid en moet je wss ook langere dagen maken.

Lagere inkomens worden m.i. veel teveel gematst en de middenklasse mag ervoor opdraaien.
 
In aanvulling hierop: zoek eens op Google "het onbestaan van het middeninkomen". In een topic op Tweakers heeft iemand uitgerekend per €1000 per jaar wat je netto nog overhoudt na toeslagen etc. Het verschil tussen 30k en 40k per jaar is netto nauwelijks aanwezig. Schandalig imo, want voor die 10k per jaar krijg je wss wel meer stress/verantwoordelijkheid en moet je wss ook langere dagen maken.

Lagere inkomens worden m.i. veel teveel gematst en de middenklasse mag ervoor opdraaien.

Dit zou inderdaad veel meer moeten komen te liggen bij de hoogste inkomens.
 
Back
Naar boven