Fitness Seller

Hoeveel Visolie Caps

Ozzmeester

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
81kg
Dwaal hier al aantal jaartjes rond en eigenlijk sinds kort pas account gemaakt, werd eigenlijk wel is tijd;p.

Eigenlijk kort vraagje want kon het niet echt vinden in andere topics. Mijn voedingschema is wel op orde maar het gaat me hier even om het aantal vetten.

Zijn noten echt nodig in een voedingschema. Ik wil er mee zeggen zitten hier special vetten in of iets die je niet uit groenen bladgroenten / vlees / iets dergelijks kan halen? Verder slik ik wel iedere dag 2 Omega3Visolie capsules van now food.

De vraag kwam eigenlijk in me op omdat iedereen hier iedere dag wel zo 30-40 gram noten opvreet. Ik eet eigenlijk nooit die dingen soms af en toe in et weekend een paar maar vind ze niet te vreten..

Kom ik hierdoor misschien iets te kort kwa vet wat niet uit ander voedels te halen valt of zijn ze goed voor iets?

Laatst bewerkt:
3g vis olie per dag is genoeg. Nee je hoeft geen noten te eten. Waarom iedereen noten eten? Omdat iedereen te lui is om zich in te lezen over voeding. Daarbij nemen ze voedingsschema's van elkaar over. Leker makkelijk, geen hersenkracht bij nodig. Waardoor de illusie ontstaat dat je bepaalde voeding moet eten om groot te worden.

Noten (ook pindakaas) vinden meesten gewoon een makkelijke bron van Kcal en goede vetten. En daarnaast is het ook gewoon lekker

• Topic Starter Topic Starter
Dat is al gauw duidelijk dus, ik dacht misschien zit er bepaald vet in wat niet uit andere bronnen te halen valt of iets dergelijks.

Thanks iig

Dat is al gauw duidelijk dus, ik dacht misschien zit er bepaald vet in wat niet uit andere bronnen te halen valt of iets dergelijks.

Thanks iig

Sowieso moet je trachten zoveel mogelijk trans- en verzadigde vetten te vermijden;

In de meeste notensoorten zitten veel onverzadigde vetten, dus dat is prima;

Alleen vergeten de meesten dat er in veel van deze noten ook nog eens boordevol omega 6 vetzuren zitten, dat is dan weer niet goed;

Je zou zoveel mogelijk (naargelang je behoefte natuurlijk) producten met onverzadigde vetten + omega 3 vetzuren moeten consumeren, dan denk ik direct aan walnoten(olie), koolzaadolie, lijnzaad en hennepzaad (deze 4 zijn een uitzondering qua plantaardige voedingsmiddelen die veel omega 3 bevatten);

Maar de beste omega 3 zit nog steeds in vette vissoorten, dat zou ik dus ook regelmatig eten...

Je kunt op nutritiondata.self.com heel veel info vinden over elke voedingsmiddel, je kan dan ook zien hoeveel omega 3, 6 & 9 er aanwezig is bij elk voedingsmiddel, hopelijk heb je hier iets aan ;)

Sowieso moet je trachten zoveel mogelijk trans- en verzadigde vetten te vermijden;

Alleen vergeten de meesten dat er in veel van deze noten ook nog eens boordevol omega 6 vetzuren zitten, dat is dan weer niet goed;

Je zou zoveel mogelijk (naargelang je behoefte natuurlijk) producten met onverzadigde vetten + omega 3 vetzuren moeten consumeren, dan denk ik direct aan walnoten(olie), koolzaadolie, lijnzaad en hennepzaad (deze 4 zijn een uitzondering qua plantaardige voedingsmiddelen die veel omega 3 bevatten);

Maar de beste omega 3 zit nog steeds in vette vissoorten, dat zou ik dus ook regelmatig eten...

Je kunt op nutritiondata.self.com heel veel info vinden over elke voedingsmiddel, je kan dan ook zien hoeveel omega 3, 6 & 9 er aanwezig is bij elk voedingsmiddel, hopelijk heb je hier iets aan ;)

Hoe zit dat nu eigenlijk met die verzadigde vetten vermijden? Sinds dat artikel van een hartchirug paar weken geleden ben ik de draad even kwijt qua verzadigde/onverzadigde vetten.

Maar zoals ik begrijp uit verschillende topics op dit forum en via internet bestaat onze normale voeding, hierbij praat ik over rijst/brood/vlees/fruit/groenten etc.. al genoeg uit omega 6-9.

Vis eet ik zowiezo amper tot bijna niet vandaar ook 2 maal per dag een Omega 3 Capsule wat mij toch zo 600 mg per dag oplevert. Dit zou toch al voldoende moeten zijn kwa vet wat ik per dag op neem? En dan plus nog de vetten uit groenten/fruit/beleg/kip etc..

Noten zijn dus voor de meeste hier bedoeld voor enkel de extra khal en de gene die niet genoeg vet toch zich nemen?

Het komt er eigenlijk op neer als je voldoende vis eet of capsules tot je neemt kom je kwa vetten goed uit.

Maar zoals ik begrijp uit verschillende topics op dit forum en via internet bestaat onze normale voeding, hierbij praat ik over rijst/brood/vlees/fruit/groenten etc.. al genoeg uit omega 6-9.

Vis eet ik zowiezo amper tot bijna niet vandaar ook 2 maal per dag een Omega 3 Capsule wat mij toch zo 600 mg per dag oplevert. Dit zou toch al voldoende moeten zijn kwa vet wat ik per dag op neem? En dan plus nog de vetten uit groenten/fruit/beleg/kip etc..

Noten zijn dus voor de meeste hier bedoeld voor enkel de extra khal en de gene die niet genoeg vet toch zich nemen?

Het komt er eigenlijk op neer als je voldoende vis eet of capsules tot je neemt kom je kwa vetten goed uit.

Het aanbevolen aantal aan visolie is 3g en dat is dan genoeg. Maar ook zou je ze niet nemen zou dit maar 1% aan je eindresultaat veranderen.

Noten zijn inderdaad een makkelijke manier om aan kcal en vetten te komen, maar ze zitten ook vol vitamines en mineralen. Ook niet onbelangrijk.

Hoe zit dat nu eigenlijk met die verzadigde vetten vermijden? Sinds dat artikel van een hartchirug paar weken geleden ben ik de draad even kwijt qua verzadigde/onverzadigde vetten.
Verzadigde vetten zijn ontzettend goed voor je, en hebben absoluut niks met hart- en vaatziekten te maken. Ze zorgen oa voor meer testosteron (meer dan enkelvoudig onverzadigd vet, zoals in noten - en meervoudig onverzadigd verlaagt testosteron, zoals in pindakaas en plantaardige olie) en beschermen je cellen.

De gedachte gang achter die hypothese is ongeveer als volgt:
- ooit werden er bij mensen met hart- en vaatziekten een verhoogd totaal cholesterol gehalte waargenomen
- daarop werd bepaald dat een (te) hoog cholesterolgehalte in je bloed je hart- en vaatziekten geeft
- ooit werd er bij mensen waargenomen dat wanneer je verzadigd vet vervangt door meervoudig onverzadigd vet, je cholesterol gehalte daalt.
- daarop werd bepaald dat verzadigd vet je cholesterolgehalte verhoogd
- daarop werd bepaald dat verzadigd vet je hart- en vaatziekten bezorgd

Ontzettend simpel en kinderlijk gedacht, maar het is nooit wetenschappelijk bewezen, en inmiddels kun je wel zeggen dat het tegendeel bewezen is.

FYI: het is fysiologisch onmogelijk dat het totale cholesterol gehalte je hart- en vaatziekten geeft.
Bedenk het volgende maar is: stel je hebt een lange waterleiding, waar uiteraard water door stroomt. Nu verslechterd de kwaliteit van het water, bv er komen stoffen in die de waterleiding kapot kunnen maken. Dan vraag ik je, op welke plek gaat die waterleiding kapot? Overal natuurlijk.
Waterleiding = bloedvaten, slechte waterkwaliteit = ''te hoog'' cholesterol. Als een te hoog cholesterol de oorzaak zou zijn van ophopingen hiervan in je bloedvaten, zouden deze overal te vinden zijn. Echter ontstaan 9 van de 10 verstoppingen in de kransslagaders (bij het hart), al kunnen bij je andere slagaders ook ophopingen ontstaan (die laatste 1; nummers zijn als voorbeeld, niet te nauw nemen).

Vraagje: waarom ontstaan er geen ophopingen in onze aders (venosclerose), maar wel in onze slagaders (artherosclerose), als het totale cholesterol gehalte een oorzaak is? Omdat je totale cholesterol gehalte geen oorzaak is. Dus is de nadruk op verzadigd vet nog onzinniger dan het al was.

Laatst bewerkt:
Het aanbevolen aantal aan visolie is 3g en dat is dan genoeg. Maar ook zou je ze niet nemen zou dit maar 1% aan je eindresultaat veranderen.

3g? Een pil is 1g volgens mij. Ook ik neem die van Now food en bevat 1 pil 300mg waarbij ik er dagelijks 2 pak dus ook zo 600ml. Maar idd net ff google maar de gezondheidszorg raad per dag zo 450ml aan, dus ik neem aan als je er 3 pakt + nog de vetten die je binnen krijgt van de groente/fruit en al kom je dan niet beetje hoog uit?

Laatst bewerkt:
Quote van BigT uit topic van 3 jaar terug:
Ow wacht ja, idd:

180mg EPA and 120mg DHA per serving

Dat is per capsule 300 mg, dus je kan er dan idd ongeveer 2 nemen.

Ben ik het mee eens. Wel opletten dat we als BB sowieso niet de standaard Westerse voeding volgen en onze verhoudingen standaard dus al beter liggen.

Ik heb trouwens net een pak studies doorgeworsteld en het is duidelijk dat meer dan 1 gram per dag niet nodig is en meer dan 3 gram schadelijk wordt. Ik heb de visolie in mijn schema beperkt tot 2 caps per dag.

Link: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/bulkpowders-co-uk-vraagje-196085/index10.html#post3573175

Zoals je dat topic eigenlijk al ziet blijven er zoveel verschillende meningen ook van expters, ik zie zelfs dat sommige wel 5 tot 10g innemen het blijft eigenlijk maar een raadsel.

Gij bent ook et twijfelen zo te zien, als je zo allerlei websites leest en reacties van mede gebruikers kom je er niet wijs uit. Ook met de consumentenbond kom je niet ver die sluit ook niet uit dat met hogere inname je gezonheid er beter op wordt

http://visolie-info.nl/nieuws_consumentenbond.php
Gezondheidsraad: 450 mg EPA/DHA per dag
De Consumentenbond baseert zijn aanbeveling dus op de door de Gezondheidsraad aanbevolen dagdosering. Want als de Nederlandse Gezondheidsraad zegt dat 450 mg EPA/DHA per dag voldoende is dan is dat voldoende. Toch? Helaas is de waarheid anders.

In de afgelopen jaren heeft de Gezondheidsraad de minimale dagdosis EPA/DHA al meerdere malen verhoogd omdat onderzoek dat rechtvaardigde. Desondanks was deze verhoging van de aanbeveling steeds niet voldoende en verhoogde de Gezondheidsraad meerdere malen zijn eigen gestelde minimale dagdosering EPA/DHA. En ook nu rechtvaardigt de overvloed aan wetenschappelijke onderzoeken met visolie het verhogen van de huidige Gezondheidsraad-dagdosis van 450 mg per dag. Het duurt alleen iets langer voordat de Gezondheidsraad zelf dit in de gaten heeft.

Neem momenteel 3 caps Marinol Omega3 per dag :)

Ik neem 10 gram visolie per dag om mijn cholesterol goed te houden

Ik neem 3 gram in de ochtend en 3 in de avond.

Noten zijn gewoon gezond maar je hoeft ze niet te eten . Visolie gewoon innemen zoals op de verpakking .

Dat is het punt verpakking vermeld 2caps 1 tot 3 maal per dag en op body en fitshop 1cap 1tot 3x per dag. Maar ik hou het gewoon bij 2-3 per dag.

Meerwaarde van 6-10 van die dingen zie ik niet en kost me alleen maar t*ring veel geld hehe;p

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven