Fitness Seller

Hoeveel water drinken jullie tijdens cutten?

wen1986

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m78
Hey luitjes,

Hoeveel liter water drinken jullie als je bezig bent met cutten?

Ik zelf probeer aan de 4 liter te komen.. maar heb er nog welleens moeite mee.
Als ik bijvoorbeeld druk ben op werk dan schiet het er nog welleens bij in om veel te drinken, en probeer dit 's avonds in te halen... alleen vaak is dit geen water..

Hebben jullie misschien ook tips om aan die 4 liter water te komen?

Laatst bewerkt:
Ik pak bij elke kop koffie/thee een glas water. Schiet lekker op met 10 bakken koffie op een dag ;)

5 tot 7 liter,
alleen dat was een paar jaar terug :p

Ik neem standaard een 1.5L fles water mee naar m'n werk en zorg dat deze na lunch op is, dan vul ik hem en drink ik nog zeker liter, tijdens mijn training ook een liter en bij het eten nog wel halve liter. 's avonds voor de tv ook nog liter.

Dus ongeveer 5L probeer ik te halen, nadeel is wel dat ik echt vaak naar de wc moet :(

12 liter. ik doe IF dus tjaa ik kan alleen water atm drinken

• Topic Starter Topic Starter
Jeetje daar kan ik wat van leren.
Ik drink er ook groene thee naast, maar komt ook na 4 koppen uit je neus zetten...

ja ik zit inderdaad ook veel op de toilet... ik blijf lopen.
Merk wel dat ik in het weekend te weinig tot geen water drink.. alleen tijdens de training

1 tot 1,5 liter bij normaal weer. Als ik meer drink dan gaat het ten koste van mijn kcal hoeveelheid.

2 tot 2,5 liter per dag is zeker voldoende aan water.. 4liter vind ik wel erg overdreven..

Ik drink voornamelijk vodka tijdens het cutten.

• Topic Starter Topic Starter
Whahaha dan weet ik ook weer dat dat mag :P

@sheren, vertel?

6-8 L
Niks mis mee

Ik meng meestal afwaspoeder met melk, heerlijk!

3 liter thee/ water

2 tot 3l

Ik neem overal een flesje water mee naartoe, en zorg dat ik die regelmatig weer kan vullen. Als je niets anders dan water drinkt, kom je snel genoeg aan genoeg water per dag hoor.

4 tot 5 L water en wat thee

2 tot 2,5 liter per dag is zeker voldoende aan water.. 4liter vind ik wel erg overdreven..

Is het ook, maar het kan voordelen hebben.
Heel veel water drinken verlaagt de osmotische waarde van je bloed. Omdat je lichaam probeert de electrolyten-balans constant te houden zal bij een teveel aan water in het bloed, het zenuwstelsel reageren op deze verdunning.
Je bloeddruk stijgt en energieverbruik ook ( omdat je organen moeten reageren op het teveel water in je bloed).

De keerzijde van al dat moois, is dat het effect imo verwaarloosbaar is ( niet zo groot ) en dat het voor sommige mensen zelfs maar weinig doet.
Daarbij komt dat een daling van de osmotische waarde in het bloed ook gevaarlijk kan zijn. Als je na extreem zweten ineens heel veel water drinkt, bestaat de kans dat via osmose je hersenen opzwellen.

Ik drink zelf na heel zwaar trainen nooit water; maar een electrolytendrankje of iets isotoons.

Te weinig.

Denk 1,5 Ltr.

Vergeet het altijd:( en zodra het mij wel lukt dan moet ik elk half uur naar de wc.

5-6 Liter.

bij elke maaltijd ongv. 700ML. Tussendoor ook nog hier en daar een paar slokken.

Op is achterlijk ik drink evenveel als in de bulk 2 l

Terug
Naar boven